gasgitaartje
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 316
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier een mooie: volgens de Koran mag je een ongelovige niet doden: "jij jouw geloof, ik het mijne" staat er letterlijk in de koran.
maar de hadiths, die walgelijk zijn zeggen:
Narrated `Ikrima:
Some Zanadiqa (atheists) were brought to `Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn `Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Messenger (ﷺ) forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Messenger (ﷺ), 'Whoever changed his islamic religion, then kill him.'"
Dus, niet verbranden, maar wel doden.
Nog steeds geen antwoord waarom Allah in de Koran zegt dat je overspel moet straffen met zweepslagen en de hadith zegt dat je dat moet doen met steniging tot de dood. Stop met rond de pot te draaien.Wat betreft hitler schetste ik alleen een voorbeeld van vrijdenkers en het veranderende goede die er gepaard meegaat.
Sorry if i offended you.
Iedere moslim die beschikt over basiskennis van de islam weet dat wij alleen gehoor geven aan de regelgeving van profeet mohammed (v.z.m.h.).
Wat aan de andere boodschappers (v.z.m.h.) is meegegeven is van toepassing geweest op hun. islam en de sharia regelgeving die door Allah (swt) is neergezonden is verschillend geweest bij verschillende mensen.
You need to UNDERSTAND and know what you are saying SIR!
Wat betreft de hadiths. Moslims moeten strefen naar perfectie. Je moet doen wat je kan. Je moet islam volgen zo goed als jij dat kan. Dus met de info die jij hebt. Niet iedereen had vroeger toegang tot dezelfde info. Niet alle metgezellen (moge God tevreden zijn met hun) van de profeet (v.z.m.h.) kenden alle verzen van de islam. Is een feit dat moslims acceptereb. Maar dat maakt die mensen niet minder moslim. Een moslim is iemand die er alles aan doet om de waarheid te volgen. Als je de kennis en het bewijs ziet moet je dat volgen.
Wat ik zie in jouw beargumentatie is het volgende:
Jij ziet tegenstrijdigheden waar die er helemaal niet zijn. Je ogen zijn vervuild/verblind door waarschijnlijk the devil I think. But allah (swt) knows best.
Maybe in time allah (swt) will reopen your eyes again to the truth. And give you the understanding and knowledge. Allah (swt) knows best.
Mischien dat je dingen zal meemaken die je geloof weer zal aanwakkeren.
De heriningen en aanwijzingen zullen blijven komen.
Wel goed dat je jezelf niet voorliegt.
We moeten nooit tegen onszelf liegen.
May allah (swt) grant you happines and succes in this life and the afterlife.
Je hebt geen kennis over de daleel van de hadith.
Niet vrij denken je kan/mag dat niet doen.
En dan de meest absurde hadith van Bukhari:
Narrated `Umar bin Al-Khattab:
I heard Hisham bin Hakim bin Hizam reciting Surat-al-Furqan in a way different to that of mine. Allah's Messenger (ﷺ) had taught it to me (in a different way). So, I was about to quarrel with him (during the prayer) but I waited till he finished, then I tied his garment round his neck and seized him by it and brought him to Allah's Messenger (ﷺ) and said, "I have heard him reciting Surat-al-Furqan in a way different to the way you taught it to me." The Prophet (ﷺ) ordered me to release him and asked Hisham to recite it. When he recited it, Allah s Apostle said, "It was revealed in this way." He then asked me to recite it. When I recited it, he said, "It was revealed in this way. The Qur'an has been revealed in seven different ways, so recite it in the way that is easier for you."
---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:07 ----------
Nog steeds geen antwoord waarom Allah in de Koran zegt dat je overspel moet straffen met zweepslagen en de hadith zegt dat je dat moet doen met steniging tot de dood. Stop met rond de pot te draaien.
22 jaar analyseren en nooit tot de conclusie gekomen dat je de Hadith niet perse hoeft te volgen ? Er zijn blijkbaar koran geleerde die dat niet doen.
De hadith is duidelijk, je kan er niet omheen.
De hadith stelt duidelijk dat je ongelovige niet mag verbranden maar je moet ze wel doden.
Stop met rond de pot te lullen. Soi un mec et assume!
Wie zegt dat ik tot ik niet na die conclusie reeds kwam na een paar jaar?
Begrijpend lezen is een kunst geworden.
En neen, niet alleen veel moslimgeleerden, maar steeds meer moslims, en zelf steeds meer soennitische moslims (uit de maghreb bijv) geloven niet meer in de hadiths omdat ze ze eindelijk eens gelezen hebben en duidelijk in strijd zijn met de Koran.
The Deen, rationele mensen debatteren met argumenten.
Als jij geen antwoord meer hebt, dan zeg je gewoon: je begrijpt het niet, je mag niet zelf nadenken,....
De hadiths is overduidelijk.
De koran is overduidelijk over de straf van overspl: zweepslagen
waarom geeft de hadith een andere straf?
Je ontwijkt de vraag. Maar dat hebben we nu wel al door
Wie zegt dat ik tot ik niet na die conclusie reeds kwam na een paar jaar?
Begrijpend lezen is een kunst geworden.
En neen, niet alleen veel moslimgeleerden, maar steeds meer moslims, en zelf steeds meer soennitische moslims (uit de maghreb bijv) geloven niet meer in de hadiths omdat ze ze eindelijk eens gelezen hebben en duidelijk in strijd zijn met de Koran.
Daar heb je nog lang over gedaan dan. Kwam mede door dit topic en wat research al binnen een paar uur achter dat de Koran en de Hadith tegenstrijdig zijn. Tel daarbij op dat de Koran als eerste verscheen, in volledigheid geschreven is volgens de koran zelf, en je kan de Hadith al schrappen.
Maar waarom haal je die teksten er dan steeds bij ? Of is dit gewoon een b*ch fight tussen jou TheDeen ?
Never mind Killy. Je hebt voldoende info gekregen om nu een inventaris te maken.
Je kan nu zelf gewoon je ogen sluiten en verder in je sprookje geloven of niet hypocriet zijn en de wetenschap omhelzen waar je nu al sinds je geboorte van geniet;

Gast ik ben geen Killy.
Ik vind het oprecht zielig voor je.
De hadith worden alleen door de moslims gebruikt om zo "goed" mogelijk de islam voor zichzelf te kunnen volgen. De Koran is opzichzelf staand perfect (maar niet compleet), maar we moeten ook naar de boodschapper (v.z.m.h.) luisteren die met de Koran is gekomen.
Koran is de woord van god (en perfect/compleet) : Koran verteld ons luister naar profeet
Hadith (woord van de profeet (v.z.m.h.)) : Met behulp van hadith luisteren wij naar de profeet (en proberen wij te begrijpen)
Beiden horen bij elkaar en zijn samen compleet.
WIJ MOSLIM VOLGEN OOK ALLEEN DE KORAN!!!!
Als je alleen de koran zou volgen zou jij ook naar de profeet luisteren! En dus ook de authentiek en betrouwbare hadith nodig.
Je misinterpreteerd de verzen uit de koran en hadith.
Het hoort bij elkaar! Moslims maken alleen een onderscheid in de woord van god en de woord van profeet.
Your doing it wrong all along.
?!!! Idioot.Geen zin om de hele geschiedenis even voor je te herschrijven. Interesseert het je, lees mijn posts. Zoniet, doei.
---------- Toegevoegd om 01:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:25 ----------
Dat was mss wat hard. Sorry.
ALs gelovige ben je blind voor argumenten en pas als er wat twijfel ontstaat, begin je meer open te staan voor argumenten en dat duurt als gelovige heel lang
---------- Toegevoegd om 01:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:26 ----------
Het is als een stuwdam. Zeer stevig; maar eens er een klein gaatje in komt, is er geen houden meer aan en na een tijdje wordt het gat (de twijfel) groter, en sta je steeds meer open voor wetenschap en zie je steeds beter wat voor een onzin je geloofde;
Er bestaat een zeer mooie film over een jongen die in de VS in een sekte belandt en zijn familie ontvoert hem om hem te redden, en dat duurt jaren, want hij ontsnapt ...Joshua of zoiets heette de film. Als iemand de titel kent, zou tof zijn.
aka dictatuur, de aap komt uit de mouw (voor zover we het nog niet doorhadden)