Verklaar u nader?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verklaar u nader?
Mijn antwoorden zijn in het rood.
---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------
PS: ik heb nog steeds geen antwoord van je waarom de Koran zegt dat overspel gestraft moet worden met zweepslagen en de hadieths zegt dat je gestenigd moet worden. Leg dit eerst maar eens uit.
"Omdat atheisten geen absolute morele waarden hebben."
Nee klopt, de ene dag zitten we nog op onze knieën in de Kerk Voor Atheïsten en de andere dag hakken we hoofden af, totaal geen absolute normen en waarden die atheïsten. Moreel heeft niets te maken met goed/kwaad, zal wel moraal zijn.
Je begrijpt dus de betekenis van hypocrisie niet.
Terug naar school zou het beste zijn.
Jullie moraliteit is rotsvast en daarom Middeleeuws..... Moraliteit die niet ter discussie mag staan, niet onderdeel van voortschrijdend inzicht is altijd achterhaald. De moraliteit van handen afhakken en stokslagen.....Dat is de cultuur waar Bloggers als Raif Badhawi 1000 stokslagen krijgt verdeelt over heel veel porties.
En alcohol toestaan is geen kwestie van moraliteit. Alcohol verbod <18 is een kwestie van onvolgroeide hersenen en bewijs van onacceptabel grote schade. Jezus veranderde water in wijn! Waar zou de moraliteit dan zitten in onze joods christelijke cultuur?
Hypocriet is die barbaarse straffen en beweren dat islam vrede is!
---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is absolute morele waarden in de praktijk. Dit is de straf voor die blogger (Raif Badawi) die de islam zou hebben beledigd. Is vrede zegt men......is de grootste hypocretie die ik me kan voorstellen. Ik kan er nauwelijks naar kijken, naar het pure sadisme in naam van Allah! islam is onderwerping en zie hier hoe je dit moet zien....

Er zit daar wel wat in.
Vragen stellen is ok maar zelf antwoorden invullen kan leiden tot verkeerde conclusies. (Conspiracy theorien zijn een goe voorbeeld daarvan: ""waarom valt wtc toren maar niet een andere gebouw?"". Dat is eej goede vraag. Hun antwoord: ""wtc werd gedetonated, het kan niet anders!"").
Thedeen veronderstelt wel dat grote geleerden wel alle vragen correct oplossen maar daar is niks van waar. hij slikt alles in van geleerden zonder kritisch te zijn.
Enkele voorbeelden: wie heeft allah gemaakt? Hoe lost men het theodiceeprobleem op? Hoe komt het dat adam en eva geen r*tard kinderen had? Hoe kan adam en eva uberhaupt bestaan als evolutietheorie correct is? Hoe kan mohammed een profeet zijn als hij een beta, pedo cuckold was? Allemaal vragen waar ze geen redelijk antwoord hebben en zichzelf dus in de marginaliteit duwen (verwachte responsen: evo theorie is fout, allah is buiten tijd en ruimte, allah zorgde ervoor dat er geen r**ards ontstonden maar pas later opeens wel, allah test ons geloof etc)
De ene dag vermoord je een miljoen armenen, de andere dag ontken je het
Hypocriet
Hallo Deen,
Lees jij ooit iets dat haaks op jou mening staat?
Groetjes Ray
Hallo Deen,
Lees jij ooit iets dat haaks op jou mening staat?
Groetjes Ray

volgens mij snap je niet dat dat dogmatische "allah knows best" denken icm een andere opvatting van de koran lijdt tot extremisme/terrorisme.
al die gekken die aanslagen plegen doen dat vanuit hun geloof, en ze doen ook helemaal niks fout volgens hun interpretatie van dat geloof.
dat is dus het gevolg van die mooie "normen en waarden" adhv een bepaalde interpretatie letterlijk nemen en alles maar afschuiven op de alwetende allah
allah knows best ik moet ongelovigen afschieten voor de jihad, want dat staat in de koran. wat ben ik toch een goed mens.
---------- Toegevoegd om 00:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------
letterlijk op alles antwoorden met een hitler/holocaust vergelijking![]()
je beschikt niet over de kennis om iets te kunnen lezen?
je bent analfabeet?
verklaart in ieder geval een hoop
Mijn excuses ik zal wat preciezer zijn in mijn bewoording.
Ieder moslim die beschikt over enige basiskennis van de islam weet dat een moslim niet zonder kennis vragen voor zichzelf mag invullen. De boeken, die geleerde scrijven, spreken elkaar niet tegen maar geven een andere interpretatie/rechtvaardiging.
Je mag als moslim een andere interpretatie of regelgeving voorleggen, zolang je de kennis erover hebt en dat kan doen op basis van bewijs. Sind het ontstaan van de islam zijn de geleerde het nooit 100% met elkaar eens geweest over alle zaken. Dat is iets wat normaal is binnen de islam. Er bestaan 4 acceptabele wetscholen die allen een andere acceptable interpretatie geven. Allah (swt) knows best (Niemand claim 100% accuraat te zijn. Alleeen Allah (swt) is 100% accuraat.).
Wat andere moslims (zoals jij deed) doen buiten de 4 algemeen geaccepteerde wetscholen wordt veelal gezien als risicovol en vatbaar voor fouten. Allah (swt) knows best.
Als moslim, die beperkt is in kennis, is de beste en meest veilige keuze voor jouw om de meerderheid van de geleerde volgen. Simpel gezegd omdat die het beter dan jouw weten.
MAAR!
Er zijn bijvoorbeeld ook mensen/geleerde die zichzelf mogen/kunnen volgen. Er zijn bijvoorbeeld gerespecteerd en door de meerderheid erkend geleerde die het luisteren van muziek goedkeuren. De betreffende geleerde heeft op basis van kennis zijn oordeel gemaakt. En heeft voor zichzelf een rechtvaardiging/excuus op basis van bewijs.
Allah zegt in de Koran je mag voor jezelf denken. Maar je moet dit doen als je dit kan. Denk alleen als je de kennis erover hebt. Je mag zelf wel nadenken maar zolang jij niet over de kennis en kunde beschikt mag je niks claimen als waar en dat volgen. Je moet een geleerde zijn om “vrij” te mogen denken. Je mag alleen vrijdenken als het niet anders kan (geen toegang tot wetscholen of kennis).
Ik herhaal de edele Koran is compleet. In de koran staat dat wij naar de profeten moeten luisteren. De hadith laat zien wat de profeet (v.z.m.h.) zegt.
Nee de miljoenen atheisten zijn hypocriet en gebruiken normen en waarden die afgeleid zijn van religie.
Klopt wat je zegt over alcohol, maar de regelgeving is zoals je weet nu absoluut. Jullie kennen dat niet, bij jullie veranderd het goede.
De straffen zoals jij erover praat. Je denkt dat er maar een weg moet zijn. In de islam bestaat ZWART EN WIT niet. Er is nooit maar een weg in berechten. Er zijn meerdere opties mogelijk.
---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------
De ene dag vergassen jullie 6 miljoen joden.
En de andere dag huilen jullie erom.
HYPOCRIET.
Ik weet wat het betekent jij kennelijk niet.
---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------
Vergeet niet enkele voorbeelden te noemen van vrije denkers.
Die zijn er genoeg:
Stalin, hitler, kim-jong un.
Een paar mensen die door vrij te denken heel veel goede dingen hebben gedaan.
We kunnen altijd negatief zijn als we dat willen.
We zien wat we willen/kunnen zien.
Ik accepteer dat jij kennelijk niet.
Wie zijn jullie? Zijn wij Hitler en zijn volgelingen?Hopelijk lees je dit binnen een paar jaar opnieuw en zal je inzien dat je zoveel contradictorische dingen zegt dat het pijn doet aan de ogen;
Ik kan iedere zin, iedere paragraaf makkelijk weerleggen, maar het heeft geen zin.
Ik heb je alle argumenten gegeven, je verdraaid woorden en doet je typische "blinde moslim"-act.
Hopelijk lees je eens een wetenschappelijk boek, doe je de moeite om het echt te begrijpen en zal je dan plots inzien dat wat je al die jaren geloofde, absurde onzin is.
---------- Toegevoegd om 00:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:20 ----------
PS: je voorbeeld van de 6 miljoen Joden is walgelijk, en fout.
Hitler en zijn fanatiekelingen werden niet gesteund in hun misdaad door de andere overheden, noch door andere volkeren. Dus als je de Europeanen gelijkstelt met hem, dan ben je nog dommer dan ik dacht.

Een onislamitisch voorbeeld.
Blijf jezelf maar voorliegen. De waarheid staat voor je en je weet hoe Islam ertegenaan kijkt.
---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------
Ja hoor.
Maar ik durf/kan dat niet accepteren. Omdat ik niet beschik over de kennis om dat te kunnen doen.
[/COLOR]PS: je voorbeeld van de 6 miljoen Joden is walgelijk, en fout.
Hitler en zijn fanatiekelingen werden niet gesteund in hun misdaad door de andere overheden, noch door andere volkeren. Dus als je de Europeanen gelijkstelt met hem, dan ben je nog dommer dan ik dacht.
Ik accepteer dat ik niet kritisch "durf" te zijn, omdat ik van mezelf weet dat ik niet over genoeg kennis beschik om te weerleggen wat de geleerde weten.
Wat ik ook weet is dat de geleerde veel kennis heeft en dat alleen Allah (swt) knows best.
Om het maar direct te zeggen. Jullie plaatsten jullie zelf op een te hoog plek.
Leer schaamte en toon wat bescheidenheid en openheid.
Niet denken dat je het beter weet.
Mensen hebben geloof nodig. Jullie zelf bevestigen dit zelfs.
Jullie blijven vasthouden aan iets. En kunnen niet zeggen dat er niks is.
Omdat geloof iets is dat in de mens zit. Wij zijn spirituele wezens en geloof maakt ons gelukkig.
Ik voel 100% vrede rust en ben gelukkig. Als ik morgen dood moet/ga kan ik dat acceoteren. Kan jij dat ook?
Maar ik durf/kan dat niet accepteren. Omdat ik niet beschik over de kennis om dat te kunnen doen.