AndroidHealthClinic

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten zoveel verkeerde aannames en drogredenen in die enkele posts dat het pijn doet :(

Morgen doe ik wel een poging om je wat helderder na te laten denken.

Als we waarheden gaan spreken: elk islamitisch land heeft te maken met hoge corruptie, politieke instabiliteit en vele interne conflicten
(behalve mini staatjes)

Thats the truth!

And i Take it like a man.

Ik ontken dat ook niet. Je moet weten waarom dat zo is.

Vraag naar de kern van het probleem. Doe onderzoek naar de oorzaken. En je zal vanzelf zien en weten waarom dat zo is!

Thats the truth! And i Take it like a man. Ik ontken dat ook niet. Je moet weten waarom dat zo is. Vraag naar de kern van het probleem. Doe onderzoek naar de oorzaken. En je zal vanzelf zien en weten waarom dat zo is!

omdat ze allen uitgaan van een achterlijke religie

ik zou liever in het derde rijk leven dan in het kalifaat

je voorbeeld van de 6 miljoen Joden is walgelijk, en fout.
"De ene dag vergassen jullie 6 miljoen joden.

En de andere dag huilen jullie erom.

HYPOCRIET."

Jullie Wie zijn jullie? Zijn wij Hitler en zijn volgelingen?
Hitler en zijn fanatiekelingen werden niet gesteund in hun misdaad door de andere overheden, noch door andere volkeren. Dus als je de Europeanen gelijkstelt met hem, dan ben je nog dommer dan ik dacht.

En toch nog een kleine opmerking, ja ik kan het niet laten. Inderdaad, een moslim krijgt in de Koran de opdracht naar de profeten te luisteren en ze te volgen, maar dat wil niet zeggen dat je alle verhalen die eeuwen nadien over hem zijn geschreven dient op te volgen. Ik geef je het voorbeeld van de vers over de "buit". Allah zegt in de Koran dat ze naar de profeet moeten luisteren aangaande de verdeling van de buit.

Dat slaat dus daar op. WAnt de hadiths van Bukhari zijn eeuwen na de dood van Mohamed geschreven. Ga je me vertellen dat de moslims gedurende 200 jaar niet wisten hoe ze hun religie moesten belijden omdat bukhari nog zijn boek niet had samengesteld?
En nog maar eens: van de 700 000 hadiths heeft Bukhari er 7275 overgehouden. Reken eens uit hoeveel tijd je nodig hebt om 700 000 hadiths te analyseren. Stel dat Bukhari 60 jaar is geworden en 40 jaar hadiths heeft geanalyseerd en dit gedurende 8 uur per dag= 40 x 365 x 8 x 60 x 60 = 420480000= 600 sec per hadith: 10 minuten.
Nu, ik doe de test, en jij theDEEN moet dit op 10 minuten kunnen controleren: Mijn moeder had een tante en die was gehuwd met een dronkaard die op zijn kinderen sloeg. Op een dag zei de tante: nu is het genoeg geweest, en nam een mes, spuugde drie keer over haar linkerschouder voor goed geluk en riep dan "mijn heer geef me de kracht". Ze stak de man neer maar die kon het mes afpakken en vermoorde de vrouw. "

KAn jij dit op 10 minuten checken?
Men zegt dat Bukhari een grondige analyse deed van de achtergrond van éénieder om te weten of deze betrouwbaar waren.

En met je hele mooie uitleg heb je nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat de koran zegt dat zweepslagen de straf is voor overspel maar de hadiths de steniging tot de dood als straf geeft.
Je zegt dat de Koran nobel en echt is, nou, dan moet je die volgen en die zegt dingen die in strijd zijn met de hadith. De Koran zegt compleet en in detail te zijn, en "gij zult geen ander boek volgen", en wat zie ik in de moskee? Een koran van 500 pagina's en daarnaast 10 boeken met de hadiths van Bukhari.
En hoe verklaar je dat Bukhari en Muslim niet de zelfde hadiths als authentiek verklaarden?

Zie je jongeman, wat 22 jaar analyse van een religie doet? Er is geen steentje die ik niet heb omgedraaid.
En weet je waarom? Omdat het leven inderdaad veel makkelijker is als je in god geloofd. Ik kon de wereld aan. Dankzij mijn geloof kon ik ondanks mijn beperkte intelligentie en vermogen tot het uit het hoofd leren toch mijn universitaire studies afwerken. TErwijl ik voltijds werkte.
Dus ik heb er alles aan gedaan om mijn ogen te sluiten en toch mijn geloof niet te verliezen. Maar eens je de evolutietheorie geleerd hebt, eens je ziet hoeveel wetenschappelijke fouten er in de koran staan ( en wansmakelijkheden zoals het toestaan van seks met je slaven zonder dat dit haram is), kan je niet meer terug. En op een dag werd ik wakker, maakte ik me klaar om salat fjar te bidden, en besefte :"ik ben atheist". Klaar!

Tijden dat vrij denken niet gewenst was en je geacht werd de gebrainwashde meerderheid te volgen

oh wacht

I can apply the same for you and your society.

Remember what I said.

Yin and yang ;)

Het goede en kwaad.

Blind en zien

Atheis en moslim

Its life..

just deal with it.

And ask yourself am i happier than him or is he happier?

I am very very very happy!

How about u?

merken jullie ook op dat hij geen antwoord meer heeft en geeft op mijn pertinente opmerkingen?!

---------- Toegevoegd om 00:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:44 ----------

Overspel straf?
Koran: zweepslagen
hadiths: steniging
Koran zegt: dit boek is compleet en in detail, klaar en duidelijk, gij zult geen ander boek volgen als gids".

Wat doen sunni's: hadiths toch volgen.

Vraag: waarom verschil in straf?

Doe deze nog even:

Waarom mag je als moslim vragen niet zelf stellen en invullen?

&

Thedeen denk je dat, door ons systeem in NL, iedereen krijgt een kans, iedereen kan studeren etc. dat veel relatief hoog opgeleide moslims zelf op zoek gaan naar antwoorden? Met als gevolg dat zij hun kinderen niet meer islamitisch opvoeden? Of dat het een soort cultureel erfgoed is, maar waar ze niks meer mee doen, net als veel christelijken en katholieken. Ik heb islamitische vrienden waarvan ik weet dat ze hun kinderen niet meer zo gaan opvoeden, en daar durven ze ook voor uit te komen.

Ik durf/kan wel zeggen dat Allah (swt) bestaat. En dat mohamed (v.z.m.h.) de boodschapper is van Allah.

Just ask yourself this question:

Ben ik gelukkig en voel ik mezelf compleet? Kan je alles loslaten als dat nodig is?

Er staat dat jij wél kan zeggen dat er niks is, niet ik.... Dus daar spreek je jezelf tegen. Verder ben ik gelukkig, bedankt voor de interesse.

Thats the truth!

And i Take it like a man.

Ik ontken dat ook niet. Je moet weten waarom dat zo is.

Vraag naar de kern van het probleem. Doe onderzoek naar de oorzaken. En je zal vanzelf zien en weten waarom dat zo is!

Oorzaak: het promoten van conservatieve ideeën en geen ruimte laten voor andere mogelijke ideeën
Mensen hebben een vrijheidsdrang, het systeem in vele islamitische landen laat dit echter niet toe

Hier de volledige collectie hadiths van Bukhari, in het Arabisch en Engels. Lees, en je zal zien hoe aburd deze zijn.
http://sunnah.com/bukhari

merken jullie ook op dat hij geen antwoord meer heeft en geeft op mijn pertinente opmerkingen?!

---------- Toegevoegd om 00:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:44 ----------

Overspel straf?
Koran zegt: dit boek is compleet en in detail, klaar en duidelijk, gij zult geen ander boek volgen als gids".

Die vragen zijn te moeilijk :roflol:
Hier nog eentje. Waarom staat islam het doden van anderen toe?

Waarom stelt islam aan de ene kant dat Allah meest genadevol en berouwaanvaardend is en aan de andere kant dat het vermoorden van anderen is toegestaan onder bepaalde omstandigheden?

Bijvoorbeeld: http://www.muftisays.com/blog/Seife...-prophet-peace-and-blessings-be-upon-him.html
Beledig de profeet = je moet dood.

Je kan toch geen berouw tonen als je dood bent ???
En als je eenmaal dood bent kan je de hemel niet meer verdienen. What do?

Hier een mooie: volgens de Koran mag je een ongelovige niet doden: "jij jouw geloof, ik het mijne" staat er letterlijk in de koran.
maar de hadiths, die walgelijk zijn zeggen:
Narrated `Ikrima:
Some Zanadiqa (atheists) were brought to `Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn `Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Messenger (ﷺ) forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Messenger (ﷺ), 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"

Dus, niet verbranden, maar wel doden.

je voorbeeld van de 6 miljoen Joden is walgelijk, en fout.
"De ene dag vergassen jullie 6 miljoen joden.

En de andere dag huilen jullie erom.

HYPOCRIET."

Jullie Wie zijn jullie? Zijn wij Hitler en zijn volgelingen?
Hitler en zijn fanatiekelingen werden niet gesteund in hun misdaad door de andere overheden, noch door andere volkeren. Dus als je de Europeanen gelijkstelt met hem, dan ben je nog dommer dan ik dacht.

En toch nog een kleine opmerking, ja ik kan het niet laten. Inderdaad, een moslim krijgt in de Koran de opdracht naar de profeten te luisteren en ze te volgen, maar dat wil niet zeggen dat je alle verhalen die eeuwen nadien over hem zijn geschreven dient op te volgen. Ik geef je het voorbeeld van de vers over de "buit". Allah zegt in de Koran dat ze naar de profeet moeten luisteren aangaande de verdeling van de buit.

Dat slaat dus daar op. WAnt de hadiths van Bukhari zijn eeuwen na de dood van Mohamed geschreven. Ga je me vertellen dat de moslims gedurende 200 jaar niet wisten hoe ze hun religie moesten belijden omdat bukhari nog zijn boek niet had samengesteld?
En nog maar eens: van de 700 000 hadiths heeft Bukhari er 7275 overgehouden. Reken eens uit hoeveel tijd je nodig hebt om 700 000 hadiths te analyseren. Stel dat Bukhari 60 jaar is geworden en 40 jaar hadiths heeft geanalyseerd en dit gedurende 8 uur per dag= 40 x 365 x 8 x 60 x 60 = 420480000= 600 sec per hadith: 10 minuten.
Nu, ik doe de test, en jij theDEEN moet dit op 10 minuten kunnen controleren: Mijn moeder had een tante en die was gehuwd met een dronkaard die op zijn kinderen sloeg. Op een dag zei de tante: nu is het genoeg geweest, en nam een mes, spuugde drie keer over haar linkerschouder voor goed geluk en riep dan "mijn heer geef me de kracht". Ze stak de man neer maar die kon het mes afpakken en vermoorde de vrouw. "

KAn jij dit op 10 minuten checken?
Men zegt dat Bukhari een grondige analyse deed van de achtergrond van éénieder om te weten of deze betrouwbaar waren.

En met je hele mooie uitleg heb je nog steeds niet uitgelegd hoe het komt dat de koran zegt dat zweepslagen de straf is voor overspel maar de hadiths de steniging tot de dood als straf geeft.
Je zegt dat de Koran nobel en echt is, nou, dan moet je die volgen en die zegt dingen die in strijd zijn met de hadith. De Koran zegt compleet en in detail te zijn, en "gij zult geen ander boek volgen", en wat zie ik in de moskee? Een koran van 500 pagina's en daarnaast 10 boeken met de hadiths van Bukhari.
En hoe verklaar je dat Bukhari en Muslim niet de zelfde hadiths als authentiek verklaarden?

Zie je jongeman, wat 22 jaar analyse van een religie doet? Er is geen steentje die ik niet heb omgedraaid.
En weet je waarom? Omdat het leven inderdaad veel makkelijker is als je in god geloofd. Ik kon de wereld aan. Dankzij mijn geloof kon ik ondanks mijn beperkte intelligentie en vermogen tot het uit het hoofd leren toch mijn universitaire studies afwerken. TErwijl ik voltijds werkte.
Dus ik heb er alles aan gedaan om mijn ogen te sluiten en toch mijn geloof niet te verliezen. Maar eens je de evolutietheorie geleerd hebt, eens je ziet hoeveel wetenschappelijke fouten er in de koran staan ( en wansmakelijkheden zoals het toestaan van seks met je slaven zonder dat dit haram is), kan je niet meer terug. En op een dag werd ik wakker, maakte ik me klaar om salat fjar te bidden, en besefte :"ik ben atheist". Klaar!

Wat betreft hitler schetste ik alleen een voorbeeld van vrijdenkers en het veranderende goede die er gepaard meegaat.

Sorry if i offended you.

Iedere moslim die beschikt over basiskennis van de islam weet dat wij alleen gehoor geven aan de regelgeving van profeet mohammed (v.z.m.h.).

Wat aan de andere boodschappers (v.z.m.h.) is meegegeven is van toepassing geweest op hun. Islam en de sharia regelgeving die door Allah (swt) is neergezonden is verschillend geweest bij verschillende mensen.

You need to UNDERSTAND and know what you are saying SIR!

Wat betreft de hadiths. Moslims moeten strefen naar perfectie. Je moet doen wat je kan. Je moet islam volgen zo goed als jij dat kan. Dus met de info die jij hebt. Niet iedereen had vroeger toegang tot dezelfde info. Niet alle metgezellen (moge God tevreden zijn met hun) van de profeet (v.z.m.h.) kenden alle verzen van de Islam. Is een feit dat moslims acceptereb. Maar dat maakt die mensen niet minder moslim. Een moslim is iemand die er alles aan doet om de waarheid te volgen. Als je de kennis en het bewijs ziet moet je dat volgen.

Wat ik zie in jouw beargumentatie is het volgende:

Jij ziet tegenstrijdigheden waar die er helemaal niet zijn. Je ogen zijn vervuild/verblind door waarschijnlijk the devil I think. But allah (swt) knows best.

Maybe in time allah (swt) will reopen your eyes again to the truth. And give you the understanding and knowledge. Allah (swt) knows best.

Mischien dat je dingen zal meemaken die je geloof weer zal aanwakkeren.

De heriningen en aanwijzingen zullen blijven komen.

Wel goed dat je jezelf niet voorliegt. ;)

We moeten nooit tegen onszelf liegen.

May allah (swt) grant you happines and succes in this life and the afterlife.

Overspel straf?

Gast ik kan je antwoorden geven. Maar dan zal je andere vragen blijven stellen.

1 bewijs 10 bewijzen 1000000 bewijzen

wat heb je nodig?

Ask you questions to a muslim scholar who is of the (madhabi).

Hij zal je ieder vraag met een compleete onderbouwing kunnen geven. (stel je vraag per madhab zoals ik al zei interpretatie verschilt) mar is acceptabel

22 jaar analyseren en nooit tot de conclusie gekomen dat je de Hadith niet perse hoeft te volgen ? Er zijn blijkbaar koran geleerde die dat niet doen.

bende gij moslim? zo ja wat vind je van thedeen?

en thedeen jij maakt dit topic toch, moet je het ook wel waarmaken dat je de antwoorden kan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven