- Waardering
- 14
MightyDuck zei:Ik denk dat dat al wel gebeurt en ik zou niet willen weten wat er met zo'n cel-knurft gebeurt als 'ie gesnapt word, de NSA is er niet voor niets en ik heb zo het gevoel dat men zich dan niet bepaald aan de Geneefse conventie gaat houden, als er 1 terrorist wreed moet lijden om het leven van enkele honderden burgers te sparen dan moet dat maar, had 'ie maar geen terrorist moeten worden.
Echter, die céllen vind je vast niet zo makkelijk anders bestond het hele probleem niet, imo is de oorlog in Irak een simpel excuus voor de extremisten onder ons om hun acties uit te voeren én komt 'ie hun eigenlijk best goed uit, die oorlog kost de westerse defensies een aderlating aan troepen die op dat moment dus níet meer inzetbaar zijn om intern terrorisme op te sporen.
Plus dat de oorlog de foute groeperingen een reden geeft om extra (geslaagd) te rekruteren.
Hoe dan ook levert de oorlog aan de andere kant de westerse wereld inlichtingen en mogelijkheden om personen te ontmaskeren en arresteren die in een burgermaatschappij on-ontdekt zouden blijven en in stilte verder bouwen aan hun cel structuur.
Ergo, de hele oorlog geeft voors en tegens. Goede punt is imo dat de aandacht er op gevestigd word en er enkele kopstukken worden gearresteerd/vermoord en de massale dreiging van een regime Hussein word afgeslagen.
<knip>
welke dreiging? sinds de eerste desert-war in begin 90's deed ie geen kloot
je oogst wat je zaait zeg ik maar