XXL Nutrition

Aantal oefeningen borst

caine

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey,

ik ben weer bezig om een nieuw trainingsschema in elkaar te zetten en ik zit met de spiergroep borst een beetje te twijfelen tussen 4 oefeningen of 3 oefeningen...van 4 sets

Ik heb tot nu vanaf febr 4 oefeningen voor de borst gedaan(in 2 verschillende schema's hoor ;) ). Ik train elke spiergroep 1x in de week.

Wat raden jullie me aan?
3 of 4 oefeningen?

• Topic Starter Topic Starter
Onderbouwing?

Iemand anders aanraders??

Zou gewoon ff proberen wat jezelf het lekkerst vind.

Train de borst min 2 x in de week en verdeel je energie beter dus 1 of 2 oefeningen per sessie 2 x in de week. Net zoals je met de rest van je lichaam zou kunnen doen. bnouw het op van 3 setjes naar 4 setjes en bouw het aantal herhalingen en gewicht op. Ik weet het t's beetje anders als de meesten die alles maar 1 x in de week trainen maar ik ben afgestapt van dat traditionele trainen probeer het eens uit zou ik zeggen ik ga er geweldig op. Ik geef mijn lichaam meerdere groeiprikkels vond het al onzin om een spier langer rust te geven als nodig maak gebruik van super compensatie ;) als je geinteressert bent stuur ik je wel een schema'tje.
mazzelz

3 oefeningen van 4 sets, dus 12 setjes totaal, moet voor borst al voldoende zijn. Het is een misverstand om te denken dat borst een grote spiergroep is...en die dus met flink wat setjes aangepakt kan worden. De borstspier is t.o.v. rug en benen zeker GEEN grote spier te noemen. 12 zou dus voldoende kunnen zijn. Ga anders voor 4 oefeningen van elk 3 setjes. ;)

Succes!

caine zei:
Hey,

ik ben weer bezig om een nieuw trainingsschema in elkaar te zetten en ik zit met de spiergroep borst een beetje te twijfelen tussen 4 oefeningen of 3 oefeningen...van 4 sets

Ik heb tot nu vanaf febr 4 oefeningen voor de borst gedaan(in 2 verschillende schema's hoor ;) ). Ik train elke spiergroep 1x in de week.

Wat raden jullie me aan?
3 of 4 oefeningen?
als je op 4 goed gaat ga je daarmee door, als je denkt met 3 hetzelfde te bereiken probeer je dat. wissel het af!

Inderdaad - kijk gewoon waar je goed op gaat. 3 of 4 sets. 2 of 3 werksets per oefening etc...

Ik doe 4 oefeningen van ongeveer 4 sets.

Gewoon bankdrukken, incline bankdrukken, pec deck of flyes and decline drukken op machine. Dan pak je alle hoeken en ook de binnenkant.

Elmo zei:

Gewoon bankdrukken, incline bankdrukken, pec deck of flyes and decline drukken op machine. Dan pak je alle hoeken en ook de binnenkant.

:eek:

peleeeasseee!!!!

waarom niet 4 oefeninen en 3 setjes ;)

Thanks voor de tips

Denk dat ik 4 oefeningen aanhoud...maar dan wel 3 set ipv van 4 sets.
Het gaat ook goed nu, alleen merk ik nu wat stagnatie in groei.

Groet,
caine

Elmo zei:

gaan we weer.. over de 1000 post en nog niets wijzer geworden.. please dude..

ontopic
als ik 2x in de week borst pak, dan doe ik 3 oefeningen..

doe ik 1x in de week borst, dan 4 oefeningen, ( 2oef.van 4 reps, 2oef. van 2 of 3 reps)

Ik doe 9 setjes voor borst.

3x bankdrukken
3x incline db press
3x db flies

Ik doe drie oefeningen met telkens drie sets en ik ga er heel lekker op.

huckfinn zei:
Inderdaad - kijk gewoon waar je goed op gaat. 3 of 4 sets. 2 of 3 werksets per oefening etc...
je kan ook beginnen met 1, de vogende week 2 dan weer 3 de week daarop, en voor de vierde dan weer 4 sets. Nu gewicht bij kwakken en weer met 1 set, enz...
dit houd de afwisseling erin, en is goed voor je motivatie. :D

delguy zei:
Ik doe 9 setjes voor borst.

3x bankdrukken
3x incline db press
3x db flies
Same here! Alleen 1 of 2 setjes gewoon bankdrukken erbij

Edit: 3 dagen ervoor doe ik sinds deze week een soort speed-bench. 6/7 setjes van 3 reps met twee verschillende grippen. Vond dat m'n bench wat stagneerde, dus ff wat proberen.

3 keer is toch minimum

bench press
een flyoefening
incline bench

soms doe ik er ook nog pushups bij.

Terug
Naar boven