Fitness Seller

Aanvulling op mijn voedingschema (net begonnen)

Edwwally

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
86kg
Naar aanleiding van mijn topic in het voeding gedeelte heb ik mijn schema verbeterd (als jullie nog aanvullingen of verbeteringen hebben op mij voeding schema hoor ik dat graag).

Ik ben 1.95 en weeg 80kg en wil graag naar de 90 a 95 kg.

Nou vroeg ik mij af wat ik aan dit schema kan toevoegen qua supplementen.
En tips voor wat ik kan eten pre-workout en post workout. Ik heb de stickys al doorgelezen en heb veel gelezen over dextrose en whey. Maar nou weet ik niet de hoeveelheden die je moet innemen en wanneer je dit moet doen.

2zzi0ck.gif

Schema ziet er goed uit. Waarom wil je sups toevoegen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dus aantal topics er over gelezen, dat het goed is om voor en na training te gebruiken en misschien in de ochtend. Zodat ik meer eiwitten binnen krijg en koolhydraten.

Of zou dit ook kunnen door 'normaal' voedsel wat ik voor en na de training kan eten?

Dit had ik gelezen in een topic hierover:

WANNEER JE GEEN ESSENTIELE AMINOZUREN WILT/KUNT KOPEN KRIJG JE HET VOLGENDE SCHEMA:

20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers (wanneer je gevoelig reageert op snelle suikers, neem je in totaal (voor + na training) 0,4 g/kg en consumeer je deze uitgespreid over de gehele trainingsperiode)

Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Het verschil zal je niet merken, vooral niet wanneer je pas begint. Daarbij krijg je meer dan 3x je lichaamsgewicht aan eiwitten binnen. Voor een tekort aan eiwitten hoef je dus niet bang te zijn ;).

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt, dan ga ik dit schema de komende tijd aanhouden. Heb je toevallig nog wel tips qua fruit of iets anders, wat ik voor en na training kan nemen? Of zijn de boterhammen en brinta al goed genoeg in het begin?

Terug
Naar boven