Fitness Seller

Adem jij door je neus of door de mond?

Adem jij door je neus of door de mond?

  • Mond

    Stemmen: 18 12,9%
  • Neus

    Stemmen: 73 52,1%
  • Beide

    Stemmen: 49 35,0%

  • Totaal stemmers
    140

Bezoekers in dit topic

Ademen door je mond? What's next? Eten door je neus? Als ademen door je mond ok was dan hadden er net als in de neus haartjes en aangepast slijmvlies gezeten.

Uitademen kan natuurlijk wel, om sneller CO2 kwijt te raken.
 
Neus.
En ik haat het wanneer ik door verkoudheid door mijn mond moet ademen! Is tegennatuurlijk vind ik...

ps.: Ik zag ooit een artikel waar in stond dat je mensen die door hun mond ademde niet mocht vertrouwen enz.. vage shit! maar was de 1 of andere professor die het had geschreven! LOL !!
 
Neus uiteraard en op een beschaafde manier.

Hoe irritant zijn mensen die te veel geluid maken bij iedere ademhaling.
 
Wat een verhalen allemaal van mensen die door de mond ademen (habitueel mondademen). Door de mond ademen is aanzienlijk slechter, doordat het niet gefilterd wordt zoals dat bij de neus wel is. Ook wordt bij de neus de lucht bevochtigd en voorverwarmd.

Ik heb jaren ernstige vermoeidheid ondervonden (chronisch vermoeidheidsyndroom) door die veroorzaakt werd door een neusobstructie. Hierdoor kon ik 's nachts ook moeilijk ademen en werd ik wel tot 40 keer per nacht wakker, maar ook al gebeurde dat niet, ik was altijd vermoeid. Inspannen ging nauwelijks.

Mondademen wordt overigens in verband gebracht met:
- tandvleesonsteking;
- neusweerstand wordt verstoord (neusslijm wordt een voedingsbodem voor bacterieen);
- bronchtites;
- oorontsteking;
- etc.

Als je de biomedische literatuur mag geloven, dan wordt het met nog veel in verband gebracht: "afwijkingen beschreven op het gebied van de lagere luchtwegen, hart-vaatstelsel, maag-darmstelsel, centraal zenuwstelsel, het endocriene systeem en houdingsafwijkingen".

Na een septumcorrectie (neus), kon ik voor het eerst in mijn leven normaal (door mijn neus) ademen. Ik kon gelijk 30 chronische symptomen wegstrepen :P
 
Kan slecht ademen door men neus, teveel meppen op gehad denk ik, thug life yeah..
 
Ademhaling is heel belangrijk tijdens sporten en tijdens het niet-sporten.

Ik heb 25 jaar astma en eigenlijk nog steeds. Houd in dat er veel naar lucht gehapt moet worden wat resulteerd in vaak ziek zijn.

Bij krachttraining dus ook vaak buiten adem. En bij cardio al snel (bijna gelijk) hyperventileren plus een aanval.

Tegenwoordig geen astma meer. Longfunctie van 92% naar 99% gegaan binnen half jaar.

Het volgende geld ook voor mensen zonder ademhalings aandoeningen:

- adem altijd door de neus. ook tijdens sport zoveel mogelijk door de neus.
- concentreer op het UITademen. ga voor diep uitademen. Dit zorgt erover dat de volgende inademing veel dieper is. Verhoogd de longfunctie en voelt vooral goed.
- langzamer ademen = dieper inademen
verbeter dit indien gewenst door na een zo diep mogelijke uitademing de ademhaling een paar seconden te pauzeren

ademhaling verdient een sticky onder 'oefeningen'

ik adem dus tijdens kracht en weerstandscardio puur door de neus. in ieder geval bij inademen.

ff snel getikt vanuit de kantine..
 

goed voor hem.

ik neem liever een voorbeeld aan Joseph Greenstein dan aan Wim.

Verdiep je anders eens in Buteyko.

Wat Wim doet heb ik ook gezien op youtube en het is inderdaad appart. In je boxer in de sneeuw zitten en flink inhaleren door je mond... ik zie het meer als een vorm van zelfkastijding.. vergelijkbaar met tieners die zichzelf snijden bijvoorbeeld.. om met emotionele pijn om te gaan en/of verdrukken.

onder poolijs zwemmen is natuurlijk een feat.

verder zul je op die manier een resistentie opbouwen.. net als militairen tijdens hun training :)
 
Laatst bewerkt:
Ik volg het allemaal niet zo maar wat ik heb begrepen is dat Wim samenwerkt met wetenschappers en dat hij met zijn techniek als een natuurlijk wonder wordt gezien. Hij zou ook niet ziek worden met deze techniek en een bacterie in zijn lichaam via zijn meditatie selectief kunnen uitschakelen.
 
Hij zou ook niet ziek worden met deze techniek en een bacterie in zijn lichaam via zijn meditatie selectief kunnen uitschakelen.

selectief .. geloof niet dat het imuunsysteem zo bewust bestuurbaar is.

maar het is wel zo dat we soort van mind blocks hebben die voorkomen dat we bewust het volledige potentieel van ons.lichaam gebruiken.. om te voorkomen dat we onszelf beschadigen. het kan zijn dat hij dat doorbroken heeft. :)

hij zegt ook dat hij niet bang is om dood te gaan.

buteyko zit veel waarheid in. die ze in europa niet willen onderzoeken maar het werkt wel. het is waar ik op mediteer tijdens mij wandelingen. en ik wordt ook niet ziek. tevens bepaald ademhaling de hoeveelheid werk die ik doe tijdens workouts. sindsdie ondervind ik alleen maar progressie.

ik ben iemand die vaak ziek was en snel ziek werd... maar ik loop nu ook in een shirt met slecht weer door de polder. met de gedachte dat ik niet ziek kan worden. met concentratie op ademhaling. en tot nu toe ook niet ziek geweest.

tevens betekende leren ademen op die manier ook een toename in uithoudingd vermogen.

vandaar dat ik het een sticky waard vind. onder oefeningen. want zonder zuurstof toevoer kun je niet leven laat staan bewegen en liften. en hoe meer energie je lichaam spendeert om te ademen hoe minder je over houd om te trainen en ontwikkelen en hoe minder energie je lichaam heeft om bacterien af te weren.

de logica is heus niet ver te zoeken. effectief werken vs hard werken. kies maar
 
Ademhaling is heel belangrijk tijdens sporten en tijdens het niet-sporten.

Ik heb 25 jaar astma en eigenlijk nog steeds. Houd in dat er veel naar lucht gehapt moet worden wat resulteerd in vaak ziek zijn.

Bij krachttraining dus ook vaak buiten adem. En bij cardio al snel (bijna gelijk) hyperventileren plus een aanval.

Tegenwoordig geen astma meer. Longfunctie van 92% naar 99% gegaan binnen half jaar.

Het volgende geld ook voor mensen zonder ademhalings aandoeningen:

- adem altijd door de neus. ook tijdens sport zoveel mogelijk door de neus.
- concentreer op het UITademen. ga voor diep uitademen. Dit zorgt erover dat de volgende inademing veel dieper is. Verhoogd de longfunctie en voelt vooral goed.
- langzamer ademen = dieper inademen
verbeter dit indien gewenst door na een zo diep mogelijke uitademing de ademhaling een paar seconden te pauzeren

ademhaling verdient een sticky onder 'oefeningen'

ik adem dus tijdens kracht en weerstandscardio puur door de neus. in ieder geval bij inademen.

ff snel getikt vanuit de kantine..
Bedankt voor je input na 4 jaar
 
ik wil mijn account verwijderen. waar zit de knop ? :|
 
Jongens, doe eens lief.
 
Geloof niet zo in buteyko. Chronische hyperventilatie komt meestal door psygische problemen of gewoon stress, paniekaanvallen etc. Verstoord ademhalings patronen heel erg. Wat je dan doet is de omgekeerde wereld. Je ademhaling proberen te normaliseren, maar niet je echte problemen aanpakken. Want zou je dat doen. Dan is je ademhaling ook weer normaal zoals het moet. Teveel focussen en met je ademhaling bezig zijn is voor de meeste mensen zonder begeleiding geen goed idee. Krijgt alleen maar meer problemen, en het fout doen leid tot hyperventilatie of erger. Je wil niet automatische lichaams processen controleren of corrigeren. Probeer liever zoveel mogelijk te ontspannen en je lichaam te vertrouwen. Immers werken duizenden lichaams processen prima zonder jouw toestemming of bewustzijn. Meditatie, yoga, etc, heb je op lange termijn veel meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Geloof niet zo in buteyko. Chronische hyperventilatie komt meestal door psygische problemen of gewoon stress, paniekaanvallen etc. Verstoord ademhalings patronen heel erg. Wat je dan doet is de omgekeerde wereld. Je ademhaling proberen te normaliseren, maar niet je echte problemen aanpakken. Want zou je dat doen. Dan is je ademhaling ook weer normaal zoals het moet. Teveel focussen en met je ademhaling bezig zijn is voor de meeste mensen zonder begeleiding geen goed idee. Krijgt alleen maar meer problemen, en het fout doen leid tot hyperventilatie of erger. Je wil niet automatische lichaams processen controleren of corrigeren. Probeer liever zoveel mogelijk te ontspannen en je lichaam te vertrouwen. Immers werken duizenden lichaams procressen prima zonder jouw toestemming of bewustzijn.

Mijn astma weg.. :)
 
Mijn astma weg.. :)

"Ik heb 25 jaar astma en eigenlijk nog steeds."

Weg, maar niet helemaal weg? Wat ik best kan begrijpen is dat door ademhalings oefeningen. De algemene toestand kan verbeteren, met iemand die astma heeft. Aangezien die door training krachtiger en sterker kan worden. Was meer bedoelt voor mensen met hyperventilatie problemen. Waar je de De Buteyko Methode ook steeds weer ziet verschijnen.
 
Back
Naar boven