Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hij zou ook niet ziek worden met deze techniek en een bacterie in zijn lichaam via zijn meditatie selectief kunnen uitschakelen.

Bedankt voor je input na 4 jaarAdemhaling is heel belangrijk tijdens sporten en tijdens het niet-sporten.
Ik heb 25 jaar astma en eigenlijk nog steeds. Houd in dat er veel naar lucht gehapt moet worden wat resulteerd in vaak ziek zijn.
Bij krachttraining dus ook vaak buiten adem. En bij cardio al snel (bijna gelijk) hyperventileren plus een aanval.
Tegenwoordig geen astma meer. Longfunctie van 92% naar 99% gegaan binnen half jaar.
Het volgende geld ook voor mensen zonder ademhalings aandoeningen:
- adem altijd door de neus. ook tijdens sport zoveel mogelijk door de neus.
- concentreer op het UITademen. ga voor diep uitademen. Dit zorgt erover dat de volgende inademing veel dieper is. Verhoogd de longfunctie en voelt vooral goed.
- langzamer ademen = dieper inademen
verbeter dit indien gewenst door na een zo diep mogelijke uitademing de ademhaling een paar seconden te pauzeren
ademhaling verdient een sticky onder 'oefeningen'
ik adem dus tijdens kracht en weerstandscardio puur door de neus. in ieder geval bij inademen.
ff snel getikt vanuit de kantine..

Inderdaad; ademhaling is zo'n achterhaald concept.
Sinds ik gestopt ben met ademhaling maak ik de gains van mijn leven!
Geloof niet zo in buteyko. Chronische hyperventilatie komt meestal door psygische problemen of gewoon stress, paniekaanvallen etc. Verstoord ademhalings patronen heel erg. Wat je dan doet is de omgekeerde wereld. Je ademhaling proberen te normaliseren, maar niet je echte problemen aanpakken. Want zou je dat doen. Dan is je ademhaling ook weer normaal zoals het moet. Teveel focussen en met je ademhaling bezig zijn is voor de meeste mensen zonder begeleiding geen goed idee. Krijgt alleen maar meer problemen, en het fout doen leid tot hyperventilatie of erger. Je wil niet automatische lichaams processen controleren of corrigeren. Probeer liever zoveel mogelijk te ontspannen en je lichaam te vertrouwen. Immers werken duizenden lichaams procressen prima zonder jouw toestemming of bewustzijn.