Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is niet strict noodzakelijk, maar het helpt wel aanzienlijk bij echt maximale pogingen.
Bij submaximale gewichten kun je ook minder 'persen', maar het is en blijft een feit dat bij net vasthouden van de adem in de buikholte de 'core' stabieler zal zijn.
Ik zou me hier verder niet op blind staren, ik doe het gewoon op gevoel en denk daar niet eens meer bij na.
Gaat automatisch goed...
Doe waar je jezelf het prettigst bij voelt.
GohIk heb er vandaag erop gelet. Ik merk dat op het moment dat ik naar beneden ga met welke oefening dan ook, ik kort adem in haal en als ik kracht zet over de helft uitblaas. Ik krijg het niet voor mekaar om de hele beweging in te ademen en als ik kracht zet de hele beweging uit te blazen.
Komt omdat je lichaam slimmer is dan jij.Ga je nou eens eerst eens goed inlezen wat de valsalva manoeuvre is voordat je gaat zeggen dat je de hele rep je adem in moet houden
Een echte valsalva techniek hoe powerlifters het hantereren, is in positie een hap lucht nemen en dan pas als de rep volledig voltooid is uitblazen.
Dus niet bij het stukje naar beneden gaan of halverwege uitblazen, wat ik dus op de "natuurlijke manier" heb gehanteerd vandaag.
En ja, ik heb mijn goed ingelezen en verschillende artikelen doorgenomen, inclusief die van rippetoe en andere betrouwbare bronnen.
Dus ik weet wel wat ik zeg en waar ik het enigszins over heb.
Je reactie vind ik redelijk denigrerend en bijdehand.
Exhale After Sticking Point & Complete the Positive. You can finally breathe out once you get past the most difficult part of the positive repetition. Breathe however you’d like now; deep breaths, short breaths, whatever you gotta do to get that oxygen circulating (this technique isn’t just about holding your breath the whole time, ya know). Proceed to finish the repetition.
Uuuuuuuuuuh nee.
Je ademt niet uit op het moment dat je rep volledig is.
http://www.myweightlifting.com/valsalva-maneuver/
Dat zeg ik toch?
Je doet niks met je ademhaling totdat je rep voltooid is.
Exhale After Sticking Point & Complete the Positive. You can finally breathe out once you get past the most difficult part of the positive repetition. Breathe however youd like now; deep breaths, short breaths, whatever you gotta do to get that oxygen circulating (this technique isnt just about holding your breath the whole time, ya know). Proceed to finish the repetition.
Ik dacht dat een valsava methode begint met het bovenin inhouden van de adem en dan de rep maken.
En dan pas bovenin weer inademen en hap lucht en inhouden, repeat.
Wat ik doe is tijdens het beneden gaan haal ik adem en tijdens het uitdrukken blaas als ik over het moeilijkste punt heen ben uit.
Zit wel wat verschil tussen.
Het is praktisch onmogelijk om de hele beweging naar beneden in te ademen en de hele rep omhoog uit te blazen.
Ik dacht dat jij zei dat je jezelf had ingelezen over de valsalva methode.
Wat jij zegt dat je doet is ongeveer hetzelfde als valsalva methode.
Hmm ...
Is er ook een manier om er vanaf te komen tijdens zware lifts?
Aangezien ik heb begrepen dat het nogal ongezond kan zijn.
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt mij niet om direct te beginnen met uitblazen.
Dat lukt mij pas halverwege.
10 jaar oud, maar nog steeds informatief http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/discussie-valsalva-maneuver-28043/