MuscleMeat

Adidas Powerlift

Jij was erg te spreken over UA TriBase Reign 2, @Mentat?
Correct, maar dat is net als de nano en metcon een allround schoen met minimale heel drop.
Ondertussen zitten we al aan Tribase Reign 5? :thinking:
Ieder jaar een nieuwe, bij de nano's zijn ze al bij 13 (X3).

@Steks lijkt op zoek naar een schoen met ongeveer .6 inch heel drop en een stuggere zool. Zeg maar, een powerlift schoen. Die lifter PR van Reebok voldoet dan ook prima. Dat zijn vaak ook de hoogtes van de instap-modellen, zo ook bij Nike de Savoleos (?), tov de Romaleos.

Schoenen voor Oly lifing gaan al richting de .75 inch heel drop of meer. Dat hebben mijn Reebok Legacy Lifters (ik dacht) 2 ook ongeveer.

Wat je "nodig" hebt hangt helemaal af van wat je ermee wilt doen, hoe je wilt trainen en beperkingen in mobiliteit. Er is namelijk wel ergens een trade off met de hogere hiel. In beginsel heb je met een gemiddelde bouw voor SQ, Power Clean en Power Snatch genoeg aan een lichte verhoging. Rippetoe adviseert volgens mij om zelfs je DL op je Lifters te doen.

Laatst bewerkt:
De 6 zien er minder stevig uit dan de 5. Tot zover mijn geneuzel over UA TB.

5 & 6.jpg

Wat koop je nu voor de keer dat je traint,
Of wordt het net zo één topic als de PC voor hertogzandbox ?

Mijn huidige schoenen (Powerlift 3) zijn aan vervanging toe. Ik er best tevreden over en draag ze bij alle oefeningen behalve conv. DL. Ik neig er naar om gewoon de Powerlift 5 te kopen, maar misschien heeft iemand nog een aanrader is dezelfde prijsklasse.
wel blij met deze:

• Topic Starter Topic Starter
De Nike Savaleos vallen af want die schijnen nogal smal te zijn. De veelzijdigheid van de Reebok nano’s is voor mij geen meerwaarde. De Core’s die hierboven staan hebben een wat grotere heeldrop, ik twijfel of ik daar wat aan heb, bij frontsquats loop ik wel tegen de grenzen van mijn mobiliteit aan, maar die doe ik bijna nooit.

Dan blijven de Adidas Powerlift 5 en Reebok Lifter PR. Over normaal gesproken zou ik voor Adidas gaan, de huidige bevallen, ik weet de maar en hoewel de buitenlaag nu heel anders is is de enige reden dat ik andere schoenen nodig heb de vreemde slijtage bovenop mijn tenen.

IMG_3938.jpeg

Mijn huidige schoenen (Powerlift 3) zijn aan vervanging toe. Ik er best tevreden over en draag ze bij alle oefeningen behalve conv. DL. Ik neig er naar om gewoon de Powerlift 5 te kopen, maar misschien heeft iemand nog een aanrader is dezelfde prijsklasse.
Ik heb nog powerlift3 liggen die als nieuw zijn. Doe eigenlijk alles op platte schoenen. Maat 44 denk ik, weet niet welke maat je hebt.

Retourneren is niet nodig want je kan het voor hetzelfde bedrag, of iets meer, verkopen op Vinted. Want de tags dat het een afgeprijsd artikel is hangen er altijd aan. Even wegknippen en online gooien. :emo:

Ik heb powerlift 4s. Die draag ik bij normale squats etc. Voor front squats en ssb squats heb ik heel lifts, ik geloof dat het merk versalift is. Daarmee verhoog je je hak met een extra cm. Vind ik zelf erg fijn, voor 30 euro heb je dan twee verschillende hielhoogten in een paar schoenen.

Terug
Naar boven