Fitness Seller

advies advies cutte

iloyyy

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallotjes

Sinds midden februari ben ik aan het droog trainen van de 82 kilo en 20% BF zit ik nu op de 76 kilo en 14.7 %.
Mn setjes van
10 - 8 - 6 - 6 naar 3 x 12 en 1 laatste tot faillure.

1.74 m lang
76.6 kilo
14.7 %

ontbijt : 2 volkoren boterhammen met pindakaas en sambal badjak ! + koffie. en een banaan

10.00 : 500 gram kwark met limonade siroop zonder toegevoegde suikers etc.

12.30: 4 volkoren boterhammen kipfilet of kip grillworst met sambal badjak!

15.00: 2 stuks fruit diverse, kiwi, appel, mandarijn, ananas etc

avond eten verschild van rijst met kip en groenten tot pasta met kip en groenten.

19.00: sporten 4/5 oefeningen per spiergroep ( 2 spiergroepen per trainen 1 grote + 1 kleine)

20:00: funxtion (parcour training)

20:30: buikspieren

21:00 whey isolaat shake

ik zit per dag op de 2000-2200 kcal, 157 carbs, 45gram vet, 120 gram eiwitten, 50 gram suiker. (gemiddeld)

hebben jullie tips & op of aanmerkingen?

zeker voor het onderste randje van de buik + de heupen ^^

Je 'eet' te weinig, en niet met regelmaat. Op jouw manier verlies je ook je massa. EAT CLEAN (of clen...:p) Ontbijt met havermout, verhoog je metabolisme door elke twee uur te eten, eet 6 tot 8 'warme' maaltijden op een dag, drink alleen en veel water, koffie zwart, laat de pasta, het brood en de rijst voor wat het is en ga voor vis en vochtafdrijvende groenten, EKV minimaal 40/40/20 liever nog lager in carbs.

Laatst bewerkt:
Zo weinig eet hij niet wat die carbs betreft hoezo nog lager? Is gewoon prima zo, over dat water ben ik het eens minimaal 2 liter drinken! Hoevaak train je trouwens per week?

• Topic Starter Topic Starter
Je 'eet' te weinig, en niet met regelmaat. Op jouw manier verlies je ook je massa. EAT CLEAN (of clen...:p) Ontbijt met havermout, verhoog je metabolisme door elke twee uur te eten, eet 6 tot 8 'warme' maaltijden op een dag, drink alleen en veel water, koffie zwart, laat de pasta, het brood en de rijst voor wat het is en ga voor vis en vochtafdrijvende groenten, EKV minimaal 40/40/20 liever nog lager in carbs.

Ik drink zoiezo alleen maar water of groene thee en koffie zwart ja. Door het brood zit ik hoog in carbs ja maar wat zou ik mee kunnen nemen naar werk voor bijv de maaltijd van 12.30?

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Zo weinig eet hij niet wat die carbs betreft hoezo nog lager? Is gewoon prima zo, over dat water ben ik het eens minimaal 2 liter drinken! Hoevaak train je trouwens per week?

Jaa me drinken was ik helemaal vergeten in te vullen. Bij elke maaltijd zeker een groot glas water en om 3 uur vaak nog koffie of groene thee. Alles zonder suiker. Ik train 5 keer per week .
Wat raden jullie je aan qua setjes aangezien ik zeker wel de endomorph kant aantik.

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

'Bijdehand'

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Ik drink zoiezo alleen maar water of groene thee en koffie zwart ja. Door het brood zit ik hoog in carbs ja maar wat zou ik mee kunnen nemen naar werk voor bijv de maaltijd van 12.30?

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Jaa me drinken was ik helemaal vergeten in te vullen. Bij elke maaltijd zeker een groot glas water en om 3 uur vaak nog koffie of groene thee. Alles zonder suiker. Ik train 5 keer per week .
Wat raden jullie je aan qua setjes aangezien ik zeker wel de endomorph kant aantik.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

Ooh daar ging iets fout

Metabolisme verhogen door meerdere kleinere maaltijden? Wie heeft je die onzin aangepraat? Daarnaast is er niks mis met pasta/rijst op trainingsdagen.

OT: Zou eiwitten sowieso omhoog gooien naar minstens 175 gram, ook vetten mogen wat hoger (richting de 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht).

Je kunt:
Trainingsdagen high carb/high protein/ low fat
Rustdagen low carb/high protein/high fat

Rustdagen rond de -600 calorieën van je onderhoud gaan zitten en op trainingsdagen -100/-200 of op onderhoud. Liever iets te hoog beginnen en calorieën verlagen dan veel te snel afvallen met kans op (meer) spierverlies, imo.

fy1rnk.png

• Topic Starter Topic Starter
Metabolisme verhogen door meerdere kleinere maaltijden? Wie heeft je die onzin aangepraat? Daarnaast is er niks mis met pasta/rijst op trainingsdagen.

OT: Zou eiwitten sowieso omhoog gooien naar minstens 175 gram, ook vetten mogen wat hoger (richting de 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht).

Je kunt:
Trainingsdagen high carb/high protein/ low fat
Rustdagen low carb/high protein/high fat

Rustdagen rond de -600 calorieën van je onderhoud gaan zitten en op trainingsdagen -100/-200 of op onderhoud. Liever iets te hoog beginnen en calorieën verlagen dan veel te snel afvallen met kans op (meer) spierverlies, imo.

Okee thankss!

zou inderdaad meer eiwitten en vetten pakken en dan zullen carbs wat omlaag moeten om op toch het aantal kcal vast te houden. Dat om de twee uur eten is ook wat achterhaald naar mijn mening idd. WaT ik zelf wel doe is op trainings dagen proberen het overgrote deel van mijn kcal na de trainen pas binnen te krijgen maar word bij jou misschien l;astig aangezien dat je pas later op de avond klaar bent.

Of je kan vasten :)

Slaat inderdaad nergens op, je kan je metabolisme niet "verhogen".
En wanneer je eet boeit ook niks(je bent geen prof)

Gewoon zo doen hoe ShadyNG het zegt en het komt wel goed.

Btw, rijst en pasta kun je ook gewoon op rustdagen eten.

Slaat inderdaad nergens op, je kan je metabolisme niet "verhogen".
En wanneer je eet boeit ook niks(je bent geen prof)

Gewoon zo doen hoe ShadyNG het zegt en het komt wel goed.

Btw, rijst en pasta kun je ook gewoon op rustdagen eten.

Deels eens, ik vast 16 uur per dag en mijn metabolisme is prima :D

De enige reden waarom je wel of niet vele maaltijden wilt eten, is voor je hongergevoel.
Vaak is het zo dat als je vaker kleine porties eet, je ook daadwerkelijk sneller honger (of trek) hebt dan wanneer je minder vaak een grotere portie eet.
Met cutten is dus minder vaak een grotere portie handiger vanwege je honger gevoel.

De enige reden waarom je wel of niet vele maaltijden wilt eten, is voor je hongergevoel.
Vaak is het zo dat als je vaker kleine porties eet, je ook daadwerkelijk sneller honger (of trek) hebt dan wanneer je minder vaak een grotere portie eet.
Met cutten is dus minder vaak een grotere portie handiger vanwege je honger gevoel.

Hang ook af van wat je eet. snelle / langzame KH, eiwitten, vet etc...

Hang ook af van wat je eet. snelle / langzame KH, eiwitten, vet etc...

Dat natuurlijk ook, vet en eiwitten verzadigen langer dan bijvoorbeeld snelle KH. Toch blijkt het dat, ookal eet voeding dat lang verzadigd, je op den duur toch sneller trek krijgt met meerdere kleinere maaltijden, dan minder grotere maaltijden.

Dit zal zeker ook wel per persoon verschillen.

Kijk, nu heb je vast genoeg tips en op/aanmerkingen :)

Terug
Naar boven