XXL Nutrition

Advies bestel volgorde garage gym

Mooie ruimte maar waarom die barbarian glute ham trainer kopen.
Dat kan je makkelijk af met die legcurl/lecextension rais en SLDL.
Koop dan een legpress apparaat.

Het is ook maar net wat je zelf graag wilt. De hele leg ext/curl kan je weg doen als je al SLDL doet kan je ook rear feat elevated split squats doen. Ik doe deze ook in de barbarian cage. Als je de kniesteun van de latpull er omgekeerd in doet kan je daar mooi je achterste voet opleggen, werkt super! Leg press ben ik het wel mee eens, die zou ik wel graag willen als ik ruimte zat heb, maar dat is ook een luxe ding, als je al squat en leg ext/curl en SLDL of RDL doet.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie ruimte maar waarom die barbarian glute ham trainer kopen.
Dat kan je makkelijk af met die legcurl/lecextension rais en SLDL.
Koop dan een legpress apparaat.

Ik had gedacht dat legpress kun je coveren met squaten. Pistelsquat leg curl en extension. En de glute ham trainer koop ik eigenlijk meer voor de situp met wallballs en onderrug met barbell en powerbands. En dat ik het eventueel kan afwisselen met crossfit workouts of is dit verkeerd gedacht? Qwa compleetheid home gym

Ik had gedacht dat legpress kun je coveren met squaten. Pistelsquat leg curl en extension. En de glute ham trainer koop ik eigenlijk meer voor de situp met wallballs en onderrug met barbell en powerbands. En dat ik het eventueel kan afwisselen met crossfit workouts of is dit verkeerd gedacht? Qwa compleetheid home gym
Crossfit :mad: Je zit hier op een bodybuilding forum je mag niet vloeken. :p

Crossfit :mad: Je zit hier op een bodybuilding forum je mag niet vloeken. :p

Hahaha klopt maar als je alleen en enkel thuis traint moet je creatief worden ik je workout cardio. Ik heb naast me bed gym ringen hangen ik vind het heerlijk elke ochtend 3x 16 en in de woonkamer voor de tv spin fiets voor cardio maar elke dag op die fiets heb ik geen zin in. En parcourtje bouwen in tuin met zak training heerlijk. Mij gaat het enkel dat ik zoveel mogelijk en gevarieerd kan trainen daar wil ik advies op

Barbarian Multi Bench 2 met de Leg Ext/Curl attachment

Welke bank ga je kopen? Want ik heb bijvoorbeeld de GFID71 met leg attachment. Daardoor ben je toch een stuk goedkoper af.

edit: Verkeerd gelezen :D (dacht dat het nog over die leg extension/curl machine ging)

Welke bank ga je kopen? Want ik heb bijvoorbeeld de GFID71 met leg attachment. Daardoor ben je toch een stuk goedkoper af.

edit: Verkeerd gelezen :D (dacht dat het nog over die leg extension/curl machine ging)

Ik heb nu het bankje van gettrx amerikaans product vergelijkbaar met GFID71. Echter kan ik hier geen attachmets voor vinden ga hem uiteindelijk wel vervangen met de barbarian bankje met attachment

Basis is barbell (en sluiters), schijven, powerrack en bankje. Nieuw kan maar is ook vaak gebruikt te vinden op bijv markplaats. Er staan regelmatig leuke gebruikte racks, bankjes en dumbellsets te koop. Kan flink wat geld schelen.
Later evt specialty bars (SSB/MG) voor variatie, dumbells, lat pulley, leg press, GHR etc.net wat je wil/leuk vindt. Maar ik zou eens beginnen bij de basis en idd wat rubber op de vloer gooien. Dan kan je beter inschatten hoeveel plek je nog over hebt etc.

Basis is barbell (en sluiters), schijven, powerrack en bankje. Nieuw kan maar is ook vaak gebruikt te vinden op bijv markplaats. Er staan regelmatig leuke gebruikte racks, bankjes en dumbellsets te koop. Kan flink wat geld schelen.
Later evt specialty bars (SSB/MG) voor variatie, dumbells, lat pulley, leg press, GHR etc.net wat je wil/leuk vindt. Maar ik zou eens beginnen bij de basis en idd wat rubber op de vloer gooien. Dan kan je beter inschatten hoeveel plek je nog over hebt etc.

Garage is compleet leeg en word enkel alleen gevuld met spullen voor de sport. Als me vloer goed uitgehard is bestel ik eerst de atx halter set en de barbarian cage met Lat en gewichtenstapel. Waar zou je dan je prio legen voor de maand erop. 2 maanden wachten dumbel set kopen.

Of echter gelijk een goedkoop halter setje te kopen.

Dumbbell halterset 26 delig 77kg Gietijzer

En voor alle extra's te gaan afwerpmat, glute ham Raises, special bars, Powerbands ect.

En vervolgens als nog dumbell set kopen.

Wat moet de volgorde zijn om toch zo gevarieerd mogelijk en compleet mogelijk te trainen.

*snip*
Super bankje, toevallig ook staan. Lekker stevig en fatsoenlijke hoogte + breedte voor je rug.

Basis is barbell (en sluiters), schijven, powerrack en bankje.
Hier zou ik ook mee beginnen inderdaad, dan zul je al snel merken dat je veel van de genoemde spullen helemaal niet nodig hebt. Daarna een verstelbaar setje dumbells erbij en je bent klaar.
*snip* Maar ik zou eens beginnen bij de basis en idd wat rubber op de vloer gooien. Dan kan je beter inschatten hoeveel plek je nog over hebt etc.
Tenzij je het mooi vind lijkt mij rubber op de vloer nauwelijk nuttig of een prioriteit. Met 6 rubberen tegels een een plank van dezelfde dikte lukt het ook (om de hoogte verschil van de vloer tov tegels). Ooit mee begonnen en nu nog steeds het geval hier, wil prima. Tuintegels slijten wel een beetje, maar met deadliften is dat wel fijn dat ze hun plekje opzoeken ;).

Garage is compleet leeg en word enkel alleen gevuld met spullen voor de sport. Als me vloer goed uitgehard is bestel ik eerst de atx halter set en de barbarian cage met Lat en gewichtenstapel. Waar zou je dan je prio legen voor de maand erop. 2 maanden wachten dumbel set kopen.
Hebben hier ook een barbarian cage staan omdat mijn ega dat ding ooit gekocht had en ik mijn oude verkocht. Waardeloos ding als je een standaard cage gewend bent. Hun variant op J-hooks zijn gevaarlijk doordat je nauwelijk tot niet voelt of je goed de stand terug hebt geplaatst. balken zijn onnodig breed waardoor de balk relatief makkelijk deukt, lak gaat er wel erg vlot af (maakt niet uit, maar toch), nummers lopen niet gelijk met de gaten wat erg irritant is als je je hooks en catchers versteld en zo heb ik nog wel wat irritatie punten. Het ding is meer optisch mooi dan praktisch handig.
dat ding ziet er erg lomp uit, lomp betekend al snel een beperkte rom dus twee maal nadenken.
verder is 77 kg niet erg veel voor een setje, 38,5 kg per arm zit je binnen no time op.
En voor alle extra's te gaan afwerpmat, glute ham Raises, special bars, Powerbands ect.

En vervolgens als nog dumbell set kopen.

Wat moet de volgorde zijn om toch zo gevarieerd mogelijk en compleet mogelijk te trainen.

Powerrack + barbel + gewichten is zat voor een zeer gevarieerde training.

Op internet staan een hoop diy dingen waarmee je ghr, leg ext, etc kunt doen. Mijn ega gebruikt(e) geloof ik de lat daarvoor terwijl ik daarvoor iets heb staan.

Hier zou ik ook mee beginnen inderdaad, dan zul je al snel merken dat je veel van de genoemde spullen helemaal niet nodig hebt. Daarna een verstelbaar setje dumbells erbij en je bent klaar.

Tenzij je het mooi vind lijkt mij rubber op de vloer nauwelijk nuttig of een prioriteit. Met 6 rubberen tegels een een plank van dezelfde dikte lukt het ook (om de hoogte verschil van de vloer tov tegels). Ooit mee begonnen en nu nog steeds het geval hier, wil prima. Tuintegels slijten wel een beetje, maar met deadliften is dat wel fijn dat ze hun plekje opzoeken ;).

Hebben hier ook een barbarian cage staan omdat mijn ega dat ding ooit gekocht had en ik mijn oude verkocht. Waardeloos ding als je een standaard cage gewend bent. Hun variant op J-hooks zijn gevaarlijk doordat je nauwelijk tot niet voelt of je goed de stand terug hebt geplaatst. balken zijn onnodig breed waardoor de balk relatief makkelijk deukt, lak gaat er wel erg vlot af (maakt niet uit, maar toch), nummers lopen niet gelijk met de gaten wat erg irritant is als je je hooks en catchers versteld en zo heb ik nog wel wat irritatie punten. Het ding is meer optisch mooi dan praktisch handig.
dat ding ziet er erg lomp uit, lomp betekend al snel een beperkte rom dus twee maal nadenken.
verder is 77 kg niet erg veel voor een setje, 38,5 kg per arm zit je binnen no time op.

Powerrack + barbel + gewichten is zat voor een zeer gevarieerde training.

Op internet staan een hoop diy dingen waarmee je ghr, leg ext, etc kunt doen. Mijn ega gebruikt(e) geloof ik de lat daarvoor terwijl ik daarvoor iets heb staan.

Op zich een goed advies.

Plank met rubber tegels al veel van gezien op internet en is ook echt een goede optie voor mij.

Powerrack barbarian volgens jou veel min punten wat is een goede alternatief of beter alternatief?

Aangezien ik graag en lat pully heb zat wel op de barbarian cage. Wat is hier je alternatief voor.

En zal toch voor vaste dumbells van hexa 2 tot 40 kg. Heb eerder 4 verstelbare dumbell setjes gehad en wat me wat veel werk constant schijven wisselen dus uit eindelijk had ik aantal vaste setjes klaar. Als ik train moet ik gewoon door kunnen.

Op zich een goed advies.

Plank met rubber tegels al veel van gezien op internet en is ook echt een goede optie voor mij.
Werkt inderdaad prima en aangezien ik train op blote voeten vindt ik onbehandeld hout ook erg prettig voelen (het zijn de kleine dingen die mij sochtends om 06.00 de garage slepen ;) ). Gebruik hetzelfde plankje trouwens ook om mijn dumbelschijven op te wisselen, gaat sneller met een harde ondergrond.

En als je toch bezig bent hout op te halen, twee kleine latjes naast de voorvoeten van je powerrack is ook handig. Ik voer mijn deadlift daaruit en als ik de stand wil laden hoef ik mijn stang alleen naar voren te duwen waardoor die plankjes alleen de twee binnenste schrijven van 50 ondersteunen, de overige schijven kun je dan er zo af trekken. Lekker vlot wisselen zo.
Powerrack barbarian volgens jou veel min punten wat is een goede alternatief of beter alternatief?
Eigenlijk zijn de meeste powerracks vrij goed, de barbarian is een negatieve uitzondering voor mij. Te veel oog voor design, geen verstand van de sport zelf, maar dat is buiten scope voor je vraag. Dus je hebt erg veel keus qua racks, maar neem wel minimaal eentje met wanddikte 3mm, 2mm begint al snel uit te lubberen qua gaten en beweegd toch iets meer (ondanks de 3mm van de powercage merkt je dat die ook een beetje meer beweegd dan één met minder bout bevestigingen)

Heb ook getraind met een rack wat ik samen met een maat heb gemaakt, dat is ook vrij eenvoudig als je iemand kent met een lasapparaatje en bovenboor, kan zelfs prima elektrisch gelast worden. Je kan ook een metaal bewerk bedrijfje vragen dit te maken.

Verder zijn die van powercage.nl fijn, goede rack met echte j-hooks, standaard maatvoering (dus niet die idiote dikke balken) en fijne geleidestangen voor de latpulley. Deze is trouwens ook leverbaar met catchers zoals de barbarian heeft. Voordeel hierbij is dat alle opties inclussief rack veel goedkoper is. Maat van me heeft deze op zolder.

Verder alleen ervaring met racks in diverse gyms, die zijn vaak van 4 - 6mm diktje en zonder latpulley. heb je niet echt nodig,maar kost al je hem laat maken bij een metaalbewerker hetzelfde en stuk goedkoper dan de barbarian. Latpulley maken ze ook zo.
Aangezien ik graag en lat pully heb zat wel op de barbarian cage. Wat is hier je alternatief voor.
zie vorige antwoord.
En zal toch voor vaste dumbells van hexa 2 tot 40 kg. Heb eerder 4 verstelbare dumbell setjes gehad en wat me wat veel werk constant schijven wisselen dus uit eindelijk had ik aantal vaste setjes klaar. Als ik train moet ik gewoon door kunnen.
Je moet toch even wachten tussen je sets door en behalve voor het opwarmen hoef je niets te vervangen. Train zelf 5 ochtenden in de week, per training hoef ik max twee spiergroepen op te warmen, vervangen van de schijfjes kost 30 tot 60 seconden (schijfjes liggen op een rij naast de plek waar ik de schijven vervang). Gewoon even doorpakken en dat is zo'n beetje deze hele sport toch?

Als je dat niet ziet zitten, dan ook eeen dumbellset of verstelbaarsetje voor iedere 10kg hoger neerleggen, dan hoef je alleen wat kleine schijven te vervangen. Overweeg zoiets omdat mijn ega altijd alle schijven laat slingeren als je haar bicips doet... vermoedelijk pist omdat ik mijn schijven erop laat na de bench ^^.

edit:
Oja, zie ook een gewichtstapelstaan voor de latpulley, blijkbaar verschil ik wat qua mening van jou dus neem mijn advies met een korreltje zout, maar ik vindt dat zonde van de geld.
Zoveel makkelijker is een gewichtstapel niet dan losse schijven, bij eventuele verkoop krijg je niet eens zoveel meer voor de gewichtstapel, kost je initieel extra en een extra setje 50mm gewichten is handig voor setjes waarbij je met twee halters werkt dus sowieso handig te hebben.

Laatst bewerkt:
Zie mijn verkoop topic voor een zomer koopje :D

Net wat je wil trainen. Een leg press zal voor iemand die powerlifting/oly lifting als prioriteit heeft misschien niet interessant zijn. Zoals ik zei houd marktplaats in de gaten, wie weet kom je wat leuks tegen. Als je plek zat hebt en een redelijke prijs betaald voor fatsoenlijk materiaal kan het nooit kwaad. Dat spul houd zijn waarde best goed dus echt veel verlies zal je dan niet lijden als je hem weer verkoopt.

M.b.t. de Hexa dumbells zou ik als ik jou was eerst goed bedenken of dit echt de dumbells zijn die je graag wil.

Ze ruiken namelijk behoorlijk en de zwaardere dumbells zijn heel groot (en in mijn ogen best lomp) in vergelijking tot andere merken.

Ik zou persoonlijk voor de nieuwe set polyurethaan dumbells gaan die nu bij Fitness Seller te koop is.

Mooi vormgegeven, geurloos, slijtvaster dan rubber en een rechte greep.

Laatst bewerkt:
M.b.t. de Hexa dumbells zou ik als ik jou was eerst goed bedenken of dit echt de dumbells zijn die je graag wil.

Ze ruiken namelijk behoorlijk en de zwaardere dumbells zijn heel groot (en in mijn ogen best lomp) in vergelijking tot andere merken.

Ik zou persoonlijk voor de nieuwe set polyurethaan dumbells gaan die nu bij Fitness Seller te koop is.

Mooi vormgegeven, geurloos, slijtvaster dan rubber en een rechte greep.

Ja die vond ik er wel echt gaaf uit zien. Maar daar heb ik nog even de tijd voor om over na te denken.

Begin gewoon met powercage, latpulley en leg extension/leg curl apparaat. Kun je alle basis oefeningen wel uitvoeren.

En dan dumbells kopen en daarna kijken wat je nog mist (zou zelf dan nog een cable crossover halen, leggpress kan evt ook maar dan ben je een fortuin kwijt aan dat ding + gewichten)

Zou als je alleen traint de latpulley aan je kooi nemen dan heb je meer ruimte over voor andere dingen. Heb zelf net leg extension voor barbarian multibench gekocht, mooi degelijk ding maar als je de ruimte hebt is het zeker de moeite waard om het volwaardige toestel te halen.

Begin gewoon met powercage, latpulley en leg extension/leg curl apparaat. Kun je alle basis oefeningen wel uitvoeren.

En dan dumbells kopen en daarna kijken wat je nog mist (zou zelf dan nog een cable crossover halen, leggpress kan evt ook maar dan ben je een fortuin kwijt aan dat ding + gewichten)

Zou als je alleen traint de latpulley aan je kooi nemen dan heb je meer ruimte over voor andere dingen. Heb zelf net leg extension voor barbarian multibench gekocht, mooi degelijk ding maar als je de ruimte hebt is het zeker de moeite waard om het volwaardige toestel te halen.

Heb van het weekend barbarian power cage met 125 kg gewichten stapel geintaleerd en me atx barbel en bumpers in ontvangst genomen mooi matriaal het begin is er. En had een setje lat attachments bij workoutsupply besteld gisteren in ontvangst genomen.

Nu sparen voor het volgende. In welke volgorde ik het ga kopen ben ik nog niet over uit.

Vaste dumbellset
Leg extension en legcurl barbarian ? Nog niet overuit of deze wel echt nodig is.
Glute ham raise pro barbarian
Fortex flatbench.
Atx landmine en atx parralel row handle
Atx afwerp matten
Rubberen vloer
Atx deathlift matten
Power robe
En nog wat extra bars

Als je een rack hebt en de leg extension/curl dan heb je toch alles wat je nodig hebt man? Mijn setup is ook zo (zie foto bij mijn media) en je kan elk spiertje in je lichaam trainen :P

Ik zou dat leg extension/curl toestel niet meer kunnen missen! Krijgt voor mij zeker de voorkeur op de glute ham raise, maar jij wil dat voor andere doelen gebruiken begrijp ik?

Edit: de lat pulley met 125 kg gewichten die jij hebt staat ook op mijn verlanglijstje ter uitbreiding van mijn half rack! Ben jij er tevreden over?

Gewichtsstapel latpulley is ideaal, had hem eerst met schijven maar het is de meerprijs wel waard om voor stapel te gaan.

En inderdaad wat tren zegt over de leg curl, ik ben zelf ook niet echt fan van benen trainen. Tuurlijk kan je met barbell prima verschillende oefeningen doen maar leg extension/curl is veel fijner.

Heb nu barbarian power cage + latpulley met gewichtsstapel en leg curl attachment voor t bankje. Ga binnenkort op mezelf wonen en dan verbouw ik de kamer in mijn ouderlijk huis tot volwaardig fitness hok :roflol:

Dan dumbells t/m 40 kilo er bij halen en losse leg curl/seated calve raise. Of evt leg press als ruimte er voor is.

Terug
Naar boven