Op zich een goed advies.
Plank met rubber tegels al veel van gezien op internet en is ook echt een goede optie voor mij.
Werkt inderdaad prima en aangezien ik train op blote voeten vindt ik onbehandeld hout ook erg prettig voelen (het zijn de kleine dingen die mij sochtends om 06.00 de garage slepen

). Gebruik hetzelfde plankje trouwens ook om mijn dumbelschijven op te wisselen, gaat sneller met een harde ondergrond.
En als je toch bezig bent hout op te halen, twee kleine latjes naast de voorvoeten van je powerrack is ook handig. Ik voer mijn deadlift daaruit en als ik de stand wil laden hoef ik mijn stang alleen naar voren te duwen waardoor die plankjes alleen de twee binnenste schrijven van 50 ondersteunen, de overige schijven kun je dan er zo af trekken. Lekker vlot wisselen zo.
Powerrack barbarian volgens jou veel min punten wat is een goede alternatief of beter alternatief?
Eigenlijk zijn de meeste powerracks vrij goed, de barbarian is een negatieve uitzondering voor mij. Te veel oog voor design, geen verstand van de sport zelf, maar dat is buiten scope voor je vraag. Dus je hebt erg veel keus qua racks, maar neem wel minimaal eentje met wanddikte 3mm, 2mm begint al snel uit te lubberen qua gaten en beweegd toch iets meer (ondanks de 3mm van de powercage merkt je dat die ook een beetje meer beweegd dan één met minder bout bevestigingen)
Heb ook getraind met een rack wat ik samen met een maat heb gemaakt, dat is ook vrij eenvoudig als je iemand kent met een lasapparaatje en bovenboor, kan zelfs prima elektrisch gelast worden. Je kan ook een metaal bewerk bedrijfje vragen dit te maken.
Verder zijn die van powercage.nl fijn, goede rack met echte j-hooks, standaard maatvoering (dus niet die idiote dikke balken) en fijne geleidestangen voor de latpulley. Deze is trouwens ook leverbaar met catchers zoals de barbarian heeft. Voordeel hierbij is dat alle opties inclussief rack veel goedkoper is. Maat van me heeft deze op zolder.
Verder alleen ervaring met racks in diverse gyms, die zijn vaak van 4 - 6mm diktje en zonder latpulley. heb je niet echt nodig,maar kost al je hem laat maken bij een metaalbewerker hetzelfde en stuk goedkoper dan de barbarian. Latpulley maken ze ook zo.
Aangezien ik graag en lat pully heb zat wel op de barbarian cage. Wat is hier je alternatief voor.
zie vorige antwoord.
En zal toch voor vaste dumbells van hexa 2 tot 40 kg. Heb eerder 4 verstelbare dumbell setjes gehad en wat me wat veel werk constant schijven wisselen dus uit eindelijk had ik aantal vaste setjes klaar. Als ik train moet ik gewoon door kunnen.
Je moet toch even wachten tussen je sets door en behalve voor het opwarmen hoef je niets te vervangen. Train zelf 5 ochtenden in de week, per training hoef ik max twee spiergroepen op te warmen, vervangen van de schijfjes kost 30 tot 60 seconden (schijfjes liggen op een rij naast de plek waar ik de schijven vervang). Gewoon even doorpakken en dat is zo'n beetje deze hele sport toch?
Als je dat niet ziet zitten, dan ook eeen dumbellset of verstelbaarsetje voor iedere 10kg hoger neerleggen, dan hoef je alleen wat kleine schijven te vervangen. Overweeg zoiets omdat mijn ega altijd alle schijven laat slingeren als je haar bicips doet... vermoedelijk pist omdat ik mijn schijven erop laat na de bench ^^.
edit:
Oja, zie ook een gewichtstapelstaan voor de latpulley, blijkbaar verschil ik wat qua mening van jou dus neem mijn advies met een korreltje zout, maar ik vindt dat zonde van de geld.
Zoveel makkelijker is een gewichtstapel niet dan losse schijven, bij eventuele verkoop krijg je niet eens zoveel meer voor de gewichtstapel, kost je initieel extra en een extra setje 50mm gewichten is handig voor setjes waarbij je met twee halters werkt dus sowieso handig te hebben.