Fitness Seller

Advies eerste kuur

  • Topic starter Asp
  • Startdatum
  • Reacties 56
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Phew,dat voedingschema is best basic en pover. Ik zou groenten,fruit en complexe carbs toevoegen en vooral veel water tussendoor drinken.kan best zijn dat je daardoor bloated bent.
 
Snap überhaupt niet hoe je 3 uur traint, het is niet persé hoe langer hoe beter hè.
rond de middag 30 tot 45 minuten cardio op lege maag, vervolgens van 9 ~ tot 11 ~ gewichten. Omdat ik vet wil verbranden doe ik veel sets, neem bv dumbels borst: 4 x 8kg, 4 x 12kg, 4 x 20kg, 2 x 30kg, 2 x 36kg, 2 x 28, 2 x 20, 2 x 16, 2 x 10 (voor al deze gewichten geldt 8 tot 12 reps). Daarna incline dumbels zelfde gewichten behalve dan laatste twee sets, afhankelijk hoe ik me voel minder zwaar). Daarna touwen, daarna chest fly, etc, ik loop bijna alle apparaten na. Ik train tot ik de oefeningen niet meer goed kan uitvoeren en dan stop ik om blessures te voorkomen. Tussen elke set zit 3 ~ minuten pauze. Ik train me, en al weet ik dat dit niet altijd beter is, helemaal stuk. Dit vooral omdat kcl/vet te verbranden. En ik ga qua spieren/kracht dan ook wel vooruit, maar van vet verbranden is niks te merken. Ik train me echt helemaal stuk en geen resultaat. Ik trainde voorheen in de middag 1 uur cardio, en 45 tot 1 uur per dag gewichten, ook geen effect. In verband met werk vroeger slechts 1 a 1,5 uur gewichten, geen effect... heel tijd alleen cardio gedaan, zeer intensief (bv cross fit 800 kcl verbranden).. zat toen wellicht tegen 20% vet en daar hield het ook bij op.
 
Als je echt alleen eet wt je daar zegt en je doet dat een paar maanden dan zouden de kilo's eraf moeten vliegen.
Misschien dat schildklier wel iets kan doen maar als je zoveel traint en zo weinig eet zal je ook weinig spierherstel hebben en moe blijven.
Denk zelf dat ook al zou een deel aan schildklier liggen dat je beter eerst een fatsoenlijk schema kan maken. Het lijkt er eerder op dat je je hele spijsvertering om zeep helpt met zo eten en dat daar ook een deel in kan liggen.
Is je ontlasting wel normaal? Ben je snel moe en blijf je moe?

Waarom probeer je niet eerst gewoon eens een normaal eetpatroon op te bouwen? Gewoon normaal ontbijten voor het sporten. Een normale simpele lunch en een diner. Voor het slapen een bak kwark oid. Je leeft nu op shakes en hebt eigenlijk maar 1 fatsoenlijke maaltijd.
Het is feitelijk gewoon kcal in versus kcal uit. Maar heb uit eigen ervaring (man thuis) die juist door anders en regelmatiger te gaan eten (en op sommige punten dus in volume meer maar beslist niet in kcal minder) en toen pas een beetje ging afvallen.

Velen zullen me tegen spreken. Maar je sport nu op een bijna lege maag. Je lijf pakt de eenvoudigste beschikbaar te maken kcal.. uit eiwitten.. en behalve je shake bestaan je spieren uit eiwitten...
In de avond eet je een hele grote maaltijd. Je doet krachttraining daarna. KT vergt minder energie dan je denkt. Kortom wat je eet verbrand je verre van allemaal. Dan neem je een shake erna die ivm snelle opname mogelijk eerder je lijf van voldoende energie voorziet dan de voeding die nog in je maag zit. Ik weet dat mealtiming op zich details zijn. Maar soms kan het net wel wat uitmaken. Zeker als je eigenlijk maar 1 fatsoenlijke maaltijd eet.

In ieder geval. bottom line.. Ga eens kijken wat een normaal eetpatroon (weliswaar misschien op lage kcal) voor je doet als je het een tijd volhoudt.
Dank voor de uitgebreide reactie, gewaardeerd. De voedingsschema was voorheen anders: in verband met werk at ik sochtends paar dadels/koffie, 10 uur 500 gram kwark, middag (12 uur) at ik drie eieren, brood, salade. Savonds at ik kip filet met rijst/groente. Savonds nog shake. Dit is over een periode van ruim 8 maanden als niet langer, heeft ook niks geholpen.

Ik ga nu inderdaad afstappen van 1 keer per dag eten (scheen volgens sommige bodybuilders prima te kunnen) maar dat werkt ook niet bij mij. De voedingsschema die ik hier benoem zijn voor een aantal maanden uitgeprobeerd, heb nogmaals van alles en nog wat geprobeerd. Keto ook geprobeerd, weliswaar voor 1 maand en was toen niet vol te houden. Low carb, high carb, veel vet, weinig vet.. wc bezoeken gaan vaak goed, sommige dagen niet. Ik ben heel vaak moe, blijf moe, slaap soms 12 uur per dag en nog steeds moe, vaak futloos. Stress heeft natuurlijk ook zo zn impact op het lichaam en ik heb helaas veel stress door prive zaken.

Heb je advies wat betreft voedingschema? Ik ga deze dan de komende maanden volgen en kijken wat daar uit komt. Ik kan weer terugvallen op mijn oude schema: ochtend dadels/koffie, twee uur later wat eieren dan wel wat rauwe groente, twee uur later shake/fruit, avond (3 uur later) kip (of vis)/groente en rijst, na trainen 500gram kwark. Denk wel op een dag 1 liter water te drinken dus ook dat zat wel goed zitten. Moet wel eerlijk bekennen dat het drinken vaak alleen in sportschool gebeurt (500ml) en dan thuis nog paar bekers hier en daar en flesje. Al het eten hier valt tussen 1700 en de ~ 1900 kcal.. ik heb dit eerder gedaan en er zit dan ook variatie in het eten daar ik andere groentes eet, soms wat fruit, vezels, etc. Nothing seems to work.
 
Laatst bewerkt:
Phew,dat voedingschema is best basic en pover. Ik zou groenten,fruit en complexe carbs toevoegen en vooral veel water tussendoor drinken.kan best zijn dat je daardoor bloated bent.
Ik eet de laatste tijd wat meer fruit, groente met vezels, quinta. Het eten is wel lastig bij te houden daar elke dieet mislukt ben je snel geneigd te stoppen. Water kan inderdaad oorzaak zijn, ik denk echter ook dat ik last heb van gluten. Sommige dagen eet ik goed en toch, daar wat brood bij het eten in zat of mais of kikkererweten, probleem. Opgeblazen gevoel, buik dit uitzet, etc. pff je wordt er soms moe van.
 
Bij gluten allergie reageert je lijf wel anders. Geloof me... heb zelf gluten en lactose en pinda allergie.
Remind me om op je voeding terug te komen. Zal mogelijk niet vandaag zijn nl...
 
rond de middag 30 tot 45 minuten cardio op lege maag, vervolgens van 9 ~ tot 11 ~ gewichten. Omdat ik vet wil verbranden doe ik veel sets, neem bv dumbels borst: 4 x 8kg, 4 x 12kg, 4 x 20kg, 2 x 30kg, 2 x 36kg, 2 x 28, 2 x 20, 2 x 16, 2 x 10 (voor al deze gewichten geldt 8 tot 12 reps). Daarna incline dumbels zelfde gewichten behalve dan laatste twee sets, afhankelijk hoe ik me voel minder zwaar). Daarna touwen, daarna chest fly, etc, ik loop bijna alle apparaten na. Ik train tot ik de oefeningen niet meer goed kan uitvoeren en dan stop ik om blessures te voorkomen. Tussen elke set zit 3 ~ minuten pauze. Ik train me, en al weet ik dat dit niet altijd beter is, helemaal stuk. Dit vooral omdat kcl/vet te verbranden. En ik ga qua spieren/kracht dan ook wel vooruit, maar van vet verbranden is niks te merken. Ik train me echt helemaal stuk en geen resultaat. Ik trainde voorheen in de middag 1 uur cardio, en 45 tot 1 uur per dag gewichten, ook geen effect. In verband met werk vroeger slechts 1 a 1,5 uur gewichten, geen effect... heel tijd alleen cardio gedaan, zeer intensief (bv cross fit 800 kcl verbranden).. zat toen wellicht tegen 20% vet en daar hield het ook bij op.
Dit is een half verhaal, wat eet ja na zo’n intensieve training op lege maag? als je nachtrust goed is kan je wegkomen met geen ontbijt en alsnog goed kunnen trainen in de ochtend, maar daarna moet je echt wel gaan tanken. Ik ben ruim 9 kilo kwijt maar droog ben ik echt nog niet, ben je niet gewoon te snel aan het switchen omdat je denkt geen resultaat te zien?

Ten tweede als je qua spiermassa vooruit gaat dan ben je toch flink aan het eten? of bedoel je misschien muscle endurance wanneer je spreekt over qua spieren vooruit gaan?
 
Laatst bewerkt:
Kuren is voor onzekere paupers zonder eigenwaarde nooit aan beginnen.
 
Drie uur trainen??? Een krachttraining niet langer dan 45 minuten heb je nodig. Daarbuiten kun je nog cardio doen. Weet je wat ik tegenwoordig doe als training. Geen typische bodybuilding trainingen meer zoals vroeger. 5 oefeningen drie keer per week (4 sets van elk). Squat; bench, pull up's, shoulder press en calf press. Daarbuiten fiets ik wel 4 keer per week minstens 2 uur. Wil je vermageren, sterker worden en een atletisch lichaam krijgen, werkt dit goed. Een krachttraining mag niet lang duren maar moet intensief zijn.
 
De fout die veel beginnelingen maken: te lange trainingen, te veel oefeningen, te veel sets, te weinig gewicht, teveel isolatieoefeningen. Een paar compoundoefeningen die verschillende spieren aan het werk zetten en veel energie van je lichaam vergen, dat moet je doen.
Anabolen heeft topicstarter alleszins niet nodig. Zijn training trekt op niks. In plaats van anabool te trainen, traint hij catabool. Resultaat: cortisol verhogen en testosteron verlagen. Het omgekeerde van wat er zou moeten gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
De fout die veel beginnelingen maken: te lange trainingen, te veel oefeningen, te veel sets, te weinig gewicht, teveel isolatieoefeningen. Een paar compoundoefeningen die verschillende spieren aan het werk zetten en veel energie van je lichaam vergen, dat moet je doen.
Anabolen heeft topicstarter alleszins niet nodig. Zijn training trekt op niks. In plaats van anabool te trainen, traint hij catabool. Resultaat: cortisol verhogen en testosteron verlagen. Het omgekeerde van wat er zou moeten gebeuren.
Toch mooi dat ze overal de oplossingen gaan zoeken behalve daadwerkelijk waar het probleem zit.
 
Bij gluten allergie reageert je lijf wel anders. Geloof me... heb zelf gluten en lactose en pinda allergie.
Remind me om op je voeding terug te komen. Zal mogelijk niet vandaag zijn nl...
Hoi, het is geen allergie in die zin maar een intolerantie, althans dat denk ik want bij consumptie van gluten heb ik last van opgeblazen gevoel, darmklachten, etc. Bij het vermijden van gluten heb ik daar geen last van. Lactose heeft het zelfde effect bij mij. Ok dank zal zelf ook even een voedingschema samenstellen, wellicht dat je daar feedback op kunt geven.

thanks.
 
Kuren is voor onzekere paupers zonder eigenwaarde nooit aan beginnen.
Haha. Voor mij is kuren vooral omdat ik denk dat mijn lichaam niet verder wil, maar zoals je kunt lezen loop ik tegen andere zaken aan die ik eerst moet zien op te lossen. Ik neem je opmerking wel mee in uiteindelijke besluit. thanks
 
Dit is een half verhaal, wat eet ja na zo’n intensieve training op lege maag? als je nachtrust goed is kan je wegkomen met geen ontbijt en alsnog goed kunnen trainen in de ochtend, maar daarna moet je echt wel gaan tanken. Ik ben ruim 9 kilo kwijt maar droog ben ik echt nog niet, ben je niet gewoon te snel aan het switchen omdat je denkt geen resultaat te zien?

Ten tweede als je qua spiermassa vooruit gaat dan ben je toch flink aan het eten? of bedoel je misschien muscle endurance wanneer je spreekt over qua spieren vooruit gaan?
Hoi, ik heb zoals je hebt kunnen lezen van alles en nog wat geprobeerd: dit varieert van maanden lang op zelfde schema zitten met geen resultaat tot inderdaad steeds meer experimenteren. Gezien de intensieve workouts verwacht je na vier weken op zn minst iets te zien en niet aan te maken gezien ik onder mijn kalorieen zit en veel train. Ik wil droger worden, dus meer spieren en minder vet. Zodra ik tegen goed vet percentage zit dan wil ik idd meer bulken.
 
Drie uur trainen??? Een krachttraining niet langer dan 45 minuten heb je nodig. Daarbuiten kun je nog cardio doen. Weet je wat ik tegenwoordig doe als training. Geen typische bodybuilding trainingen meer zoals vroeger. 5 oefeningen drie keer per week (4 sets van elk). Squat; bench, pull up's, shoulder press en calf press. Daarbuiten fiets ik wel 4 keer per week minstens 2 uur. Wil je vermageren, sterker worden en een atletisch lichaam krijgen, werkt dit goed. Een krachttraining mag niet lang duren maar moet intensief zijn.
thanks, wellicht iets om te doen als niks anders werkt. Ik vind fietsen namelijk niet echt leuk om te doen. Ik train 7 keer per week en doe natuurlijk split trainen. Chest, rug, schouder, armen, soms benen. Je zou verwachten dat ongeacht wat je doet, zodra je meer calorieën verbrand dan dat je inneemt dat je wel zou moeten afvallen, los of dat is goed is voor het bodybuilden maar..
 
???
Licht dit eens toe.
Nou het gaat hier vooral om het bewegen en verbranden van calorieën: begrijp me niet verkeerd ik heb ook jaar lang gewoon 1 uur per dag intensief lopen trainen en qua spieren ging ik er op vooruit maar geen verandering in vet gehalte ongeacht onder je calorieën zitten, goed eten en cardio. Omdat het vet er niet af wil train ik dus nu met meer sets met de aanname dat ik meer beweeg en dus verbrand. Ik ben na het trainen vaak ook uitgeput, soms doorweekt met zweet en uitgeput maar.. eh geen idee, niks lijkt te werken.
 
De fout die veel beginnelingen maken: te lange trainingen, te veel oefeningen, te veel sets, te weinig gewicht, teveel isolatieoefeningen. Een paar compoundoefeningen die verschillende spieren aan het werk zetten en veel energie van je lichaam vergen, dat moet je doen.
Anabolen heeft topicstarter alleszins niet nodig. Zijn training trekt op niks. In plaats van anabool te trainen, traint hij catabool. Resultaat: cortisol verhogen en testosteron verlagen. Het omgekeerde van wat er zou moeten gebeuren.
Zoals je hebt kunt lezen is de laatste training schema sinds kort. Ik deed voorheen 1 uur trainen, split, met zoveel mogelijk videos en hulp van gevorderde gasten om de beginners fouten te voorkomen. Omdat niks lijkt te helpen doe ik sinds kort intermidatefasting met veel extreme workouts en cardio, 1,5kg aangekomen in de laatste vier weken. Buikmeting niet afgenomen sinds start van nieuwe schema.
 
Een arts zou tegen jou zeggen dat je inderdaad overgewicht hebt als die arts je stats zou zien, omdat dit volgens het boekje zo is, spiermassa gaan ze vrijwel nooit van uit, ze baseren alles op cijfers dus als je meer weegt dan je lengte heb je overgewicht, maar dat is het punt juist. Jij moet bij jezelf nagaan hoe realistisch dat is, aangezien je aangeeft dat je best veel spiermassa hebt.
bmi gaat alleen over overgewicht en heeft niks met vet% te maken,
 
Als je 15% vet hebt en zwaar overgewicht klinkt niet logisch.
Als je veel spieren hebt en laag vet% heb je ook al snel overgewicht. Bb ers hebben vaak overgewicht volgens BMI.

Je voeding is hoe dan ook slecht Als Je al t vet schrapt. 22 gr vet per dag is veel te weinig.
Daarbij lijkt t ook of je "diëten" steeds Maar een paar weken doet en blijft wisselen.

Hou eens een strak schema aan voor 2 maanden en schrijf ook echt alles op. Geen schattingen enzo.
Dan ga je pas een goed beeld krijgen.
overgewicht kan met 5% lichaamsvet.

Er staat niet te dik.
Een bodybuilder met 120kg podiummassa op 5% heeft overgewicht.
 
Back
Naar boven