Hey guys,
Vanaf komende week wil ik starten en focussen op serieus trainen. Al een tijdje rommel ik wat aan thuis zonder (goede) schema's etc. Zal binnenkort nog even een voorsteltopic maken met wat beginfoto's enzo. Maargoed, ik ben nu dus bezig met m'n eerste voedingsschema waar ik mee wil starten en zou jullie willen vragen hier een deskundige blik op te werpen en nog wat vragen voor mij te beantwoorden.
In het kort; mijn stats kloppen dus ik ben een klein mannetje (1,67m) van 60kg (leeftijd 23). M'n doel op dit moment is puur spiermassa aankomen met natuurlijk niet teveel vet.
Goed, het schema voor zover ik nu ben:
Meal 1 (08:00)
45g cruesli multifruit + 150ml melk
40g whey delicious
Kop thee (met suiker..)
Meal 2 (10:30)
2x snee volkoren brood + blue band goede star
2 plakken kipfiletbeleg
50g cashewnoten
Meal 3 (13:00)
100g zilvervliesrijst
100g kipfilet
50g champignons
portie chili saus
Meal 4 (15:30)
50g delicious pancakes (+ stroop..)
100 ml melk
Meal 5 (18:00) (kan afwijken i.v.m "wat de pot schaft"..)
100g pasta
100g kipfilet
65g ijsbergsla + olijfolie
+ saus, tomaat, sperziebonen
Meal 6 (20:30)
225g magere kwark
...
Verder over de dag twee a drie glazen chocomel en gebruik ik een supplement voor Omega 3+6.
Dit alles komt ongeveer neer op:
3100 kcal, 360g koolhydraten, 190g eiwitten, 100g vet
Enerzijds denk ik dat ik aardig op weg ben (ook qua verhoudingen aan kcal tussen maaltijden etc), anderzijds heb ik het idee dat het nergens op lijkt, dus commentaar en advies hierop zou ik zeker waarderen
Verder nog een paar korte vragen.
Ik weet nog niet exact op welke tijdstippen ik ga trainen, dus in hoeverre zou dit van invloed zijn op het voedingsschema? Zouden jullie grote veranderingen doorvoeren afhankelijk van het tijdstip waarop ik train? (bijv. maaltijd die beter is als pre/post?) En hoe zit het met rustdagen, laat je dan bijvoorbeeld je (eventuele) wheyshake na de training ook zitten, of eet je in feite gewoon elke dag hetzelfde?
Hoop niet dat ik teveel mensen heb afgeschrikt met de lap tekst
.
Ik waardeer in ieder geval elke vorm van advies. Dus dank alvast!
Vanaf komende week wil ik starten en focussen op serieus trainen. Al een tijdje rommel ik wat aan thuis zonder (goede) schema's etc. Zal binnenkort nog even een voorsteltopic maken met wat beginfoto's enzo. Maargoed, ik ben nu dus bezig met m'n eerste voedingsschema waar ik mee wil starten en zou jullie willen vragen hier een deskundige blik op te werpen en nog wat vragen voor mij te beantwoorden.
In het kort; mijn stats kloppen dus ik ben een klein mannetje (1,67m) van 60kg (leeftijd 23). M'n doel op dit moment is puur spiermassa aankomen met natuurlijk niet teveel vet.
Goed, het schema voor zover ik nu ben:
Meal 1 (08:00)
45g cruesli multifruit + 150ml melk
40g whey delicious
Kop thee (met suiker..)
Meal 2 (10:30)
2x snee volkoren brood + blue band goede star
2 plakken kipfiletbeleg
50g cashewnoten
Meal 3 (13:00)
100g zilvervliesrijst
100g kipfilet
50g champignons
portie chili saus
Meal 4 (15:30)
50g delicious pancakes (+ stroop..)
100 ml melk
Meal 5 (18:00) (kan afwijken i.v.m "wat de pot schaft"..)
100g pasta
100g kipfilet
65g ijsbergsla + olijfolie
+ saus, tomaat, sperziebonen
Meal 6 (20:30)
225g magere kwark
...
Verder over de dag twee a drie glazen chocomel en gebruik ik een supplement voor Omega 3+6.
Dit alles komt ongeveer neer op:
3100 kcal, 360g koolhydraten, 190g eiwitten, 100g vet
Enerzijds denk ik dat ik aardig op weg ben (ook qua verhoudingen aan kcal tussen maaltijden etc), anderzijds heb ik het idee dat het nergens op lijkt, dus commentaar en advies hierop zou ik zeker waarderen

Verder nog een paar korte vragen.
Ik weet nog niet exact op welke tijdstippen ik ga trainen, dus in hoeverre zou dit van invloed zijn op het voedingsschema? Zouden jullie grote veranderingen doorvoeren afhankelijk van het tijdstip waarop ik train? (bijv. maaltijd die beter is als pre/post?) En hoe zit het met rustdagen, laat je dan bijvoorbeeld je (eventuele) wheyshake na de training ook zitten, of eet je in feite gewoon elke dag hetzelfde?
Hoop niet dat ik teveel mensen heb afgeschrikt met de lap tekst
. Ik waardeer in ieder geval elke vorm van advies. Dus dank alvast!