Fitness Seller

Advies en hulp nodig bij voedingsschema (CUT)

Xatnos

Novice
Waardering
0
Ik sport al +- 1 tot 1,5 jaar vrij regelmatig (gemiddeld 3 x per week) eigenlijk gewoon om een beetje in conditie en beweging te blijven. Ik heb een kantoor baan en zit 40uur per week achter de computer.

Omdat ik het sporten eigenlijk best wel leuk vind wil ik het graag wat serieuzer aan gaan pakken.
Mijn stats op dit moment:
95KG
190cm
+-20 vet
Onderhoudsniveau 3360kcal

Ik wil dus graag eerst in vetpercentage en gewicht wat omlaag en wil ik dus gaan cutten.
Hierbij heb ik ook een voedingsschema gemaakt.

Ik heb deze zorgvuldig samen gesteld door heel wat voedingsschemas op het forum te bekijken en de reacties en op en aanmerkingen die ik in de loop der tijd ben tegen gekomen geprobeerd deze hierin te verwerken.

Ik heb ook geprobeerd zoveel mogelijk van mijn huidige voedingspatroon erin te verwerken zodat het voor mij makkelijk vol te houden is. Het enige wat er eigenlijk verandert tegenover wat ik nu doe:

-Aantal whey shakes toegevoegd verspreid over de dag
-Dextrose toegevoegd voor na de work out
-'s avonds wat kwark en pistachenootjes toegevoegd voor de vetten en eiwitten.

Ik ben even benieuwd of jullie hierop nog op en of aanmerkingen zouden hebben ?
Ik zit er nog aan te denken om tijdens mij lunch af en toe een maaltijd met rijst, kip en groente toe te voegen. Echter doordat dit behoorlijk wat werk is iedere keer ben ik niet van plan dit elke werkdag te doen.

*Voedingsschema even in een .ZIP bestand geupload omdat hij anders groter dan 100kb wordt.
Wat een laag limiet ?

Bijlagen

Als je onderhoud 3300 is waarom cut je op 2300? Je zegt dat je 20% bent - de weg naar 12-14% is lang en je zult regelmatig je calorieën moeten verlagen, echter omdat je zo laag begonnen bent qua calorieën wordt het onmogelijk zonder ernstig prestatie verlies, wat als gevolg heeft dat je spier verliest.

Mijn tweede vraag is hoe zit het met je eetlust, want je voedsel keuzes zijn niet verzadigend. Dit is op zich niet erg, je voldoet in principe aan de voedingsvezel eisen (10g per 1k kcal). Maar als je toch regelmatig merkt dat je storend veel honger hebt zou ik voor meer aardappelen, huttenkaas en bonen gaan omdat dergelijke voedingsmiddelen een grotere verzadigend effect hebben dan andere.

Je hebt wel gelijk in dat je meer groente nodig hebt, maar dit hoeft geen broccoli te zijn. Je kunt een paar spinazie bladeren in je shake gooien en wat paprika bij de aardappelen en dan kom je er ook.

Terug
Naar boven