XXL Nutrition

Advies gevraagd trainingsschema + buikvet verlies

ryan82

Cool Novice
Waardering
0
Hi,

Kan iemand mij helpen!? Ik kom er niet meer uit.

Ik ben 1.78 cm lang en weeg 78kg. ik heb een vetrolletje op me buik.
Mijn doel is :

- Buikvet verliezen
- Spiermassa vergroten
- Sixpack

Ik weet natuurlijk dat iedereen dit wilt. Ts hetzelfde als je vraagt: hoe ziet je ideale vrouw eruit? Dubbel D, rond kontje etc ;)

Ik volg zelf een 5-6 dagen schema.

Maandag : Borst + Triceps
Dinsdag : Rug + Biceps
Woesdag : Cardio + Schouders
Donderdag : Rust of Benen
Vrijdag : Rust of Benen
Zaterdag: Borst + Biceps
Zondag: Rug + Triceps of Rust

Voor elke training doe ik 30 - 45 min vetverbranding : dit houd in loopband lage tempo, crosstrainer lage tempo en soms roeien.

Thuis probeer ik zoveel mogelijk Buikspieren te trainen. *minimaal 3 dagen in de week ( al moet ik zeggen dat het mij niet altijd lukt)

Mijn eetschema :

- Ochtend : Muesli
- Tussendoor : Walnoten,
- Middag : kwark, of brood met pindakaas
- Normale avondeten (zo laag mogelijke vet)
*Na trainen : Isolaat Whey
- Avond : Casseine

Wat moet ik volgens jullie veranderen? Ik heb zelf net gelezen ergens dat in Muesli veel suikers zitten..
Ook is er verschil tussen eerst Cardio en daarna krachttraining? sommige zeggen eerst Krachttraining en daarna Cardio...

Alvast mijn dank.

Zo gaat het niet werken, je moet je dagelijks onderhoud zien te vinden en daar onder gaan eten. Met een balans tussen alle macro's, 2-2.5gr eiwit per kg lichaamsgewicht en ong 1gr vet per kg lichaamsgewicht. De rest opvullen met koolhydraten.

1gr eiwit = 4kcal
1gr koolhydraat = 4kcal
1gr vet = 9kcal

• Topic Starter Topic Starter
Zo gaat het niet werken, je moet je dagelijks onderhoud zien te vinden en daar onder gaan eten. Met een balans tussen alle macro's, 2-2.5gr eiwit per kg lichaamsgewicht en ong 1gr vet per kg lichaamsgewicht. De rest opvullen met koolhydraten.

1gr eiwit = 4kcal
1gr koolhydraat = 4kcal
1gr vet = 9kcal

Ah oke. dit is vrij ingewikkeld. Ik zal de Cutten en Bulken page goed door moeten nemen. Ik vind dit echt moeilijk eerlijk gezegd.

Het lijkt me een erg zwaar schema, zeker als je net begint met trainen.
Zorg eerst dat je ergens je onderhoud berekent, er zijn genoeg excel files te vinden op DBB die je daarmee kunnen helpen.
Voeding is voor 100% verantwoordelijk om af te vallen.

Ik zou persoonlijk meer gaan kijken richting 3-4 dagen training, i.v.m. de rust.
Cardio liever na het krachttrainen als je de maximale kracht wil benutten tijden krachttraining.
Als dit niet belangrijk voor je is, kan je het er ook voor doen.

Als je zo rond de 500-300 kcal onder je onderhoud gaat zitten, ga je heel snel verschil merken.
Voor de rest is het een kwestie van volhouden, wat betreft je trainingsschema ga ik geen adviezen geven.
Ik heb hier namelijk zelf onvoldoende ervaring mee en laat dat liever aan een ander over.

• Topic Starter Topic Starter
Wordt gemakkelijker, goed inlezen.

ik heb indd een excel sheet gevonden. Ik ga deze gelijk invullen. Kan iemand deze voor mij beoordelen?
Ik ben nogal onzeker van aard. Ik ben altijd bang voor fouten of onvoldoende compleetheid. Ben ook nogal perfectionistisch..

Weet iemand of ik voor of na de krachttraining moet beginnen met cardio/vetverbranding.

Ik moet zeggen als ik begin met krachttraining heb ik ontzettend veel kracht!

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Het lijkt me een erg zwaar schema, zeker als je net begint met trainen.
Zorg eerst dat je ergens je onderhoud berekent, er zijn genoeg excel files te vinden op DBB die je daarmee kunnen helpen.
Voeding is voor 100% verantwoordelijk om af te vallen.

Ik zou persoonlijk meer gaan kijken richting 3-4 dagen training, i.v.m. de rust.
Cardio liever na het krachttrainen als je de maximale kracht wil benutten tijden krachttraining.
Als dit niet belangrijk voor je is, kan je het er ook voor doen.

Als je zo rond de 500-300 kcal onder je onderhoud gaat zitten, ga je heel snel verschil merken.
Voor de rest is het een kwestie van volhouden, wat betreft je trainingsschema ga ik geen adviezen geven.
Ik heb hier namelijk zelf onvoldoende ervaring mee en laat dat liever aan een ander over.

bedankt voor tip. ik zal deze tips meenemen voor de excelsheet.

Thanks!

Ik zal deze week mijn voedingschema invullen :) en dan dat zal ik hier proberen te plaatsen.

Ben blij dat er best veel wordt gereageerd op mijn topic!! :)

dient het forum voor ;)

ik zou persoonlijk kort (15 min) interval cardio doen ná de KT (2 a 3 keer per week)

Terug
Naar boven