XXL Nutrition

Advies gevraagd voor Homegym

Proteus

Novice
Waardering
0
Beste allen,

ivm tijd gebrek is de sportschool geen optie meer voor mij dus heb ik besloten om voor een homegym te gaan.
Deze wil ik opbouwen dmv een powercage, een bench, een olympic barbell, EZ-curl, dumbbellbars en schijven.

Het volgende heb ik uitgezocht en zou graag een beroep wil doen op jullie kennis en ervaring.

Ik twijfel over de volgende 3 opties voor cages:

Barbarian Power Cage €569 =€569,- (fitness-seller.nl)
Powercage.nl €310+€150 =€460,- (powercage.nl)
PowerMark 475R Power Rack €325 -10% =€292,50 (helisports.nl)

Voor de rest leken de volgende opties mij wel wat:

PowerMark 330 Verstelbare Bank €125 -10% =€112,50 (helisports.nl)
Kroon OP-140 Iron Olympic Plate Set €295 -10% =€265,50 (helisports.nl)
Kroon OB-47 EZ-Curl stang € 45 -10% =€ 40,50 (helisports.nl)
Kroon OB-20 Dumbbell-bar € 60 -10% =€ 54,- (helisports.nl)
Kroon C03 50mm Veersluiters € 5 -10% =€ 4,50 (helisports.nl)
totaal =€431,50

totaal incl Powercage:

Barbarian Power Cage €1000
Powercage.nl € 891
PowerMark 475R Power Rack € 724

mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie mij aanraden, een besparing t.o.v. de Barbarian bijvoorbeeld ? is de PowerMark wel een redelijke optie ? weten jullie misschien alternatieven voor de rest van het spul ?

Lang verhaal, weinig plaatjes, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ;)

Mvg,
Donny

Ik heb alleen ervaring met mijn bodycraft 430 cage, die bevalt goed en kost 495,- (nu met 10% korting 445,50)

Ik heb wel de lat/low pully uitbreiding erbij genomen.

Die bench lijkt me maar ruk ... kan je beter wat meer uitgeven aan die Barbarian Warrior Bench oid.

En een powerrack is een powerrack imo. Gewoon op de belasting letten + dipssteunen/pull up erbij ;)
En ik zou er ook één met een pulley nemen, tenzij je die al hebt

Ik heb de barbarian, heb ook bij helisport gekeken. Ik heb ook de bench van barbarian en als set is het toch net iets robuster.
Gewichten wel van kroon kopen, die van FS stinken eerste 6 maanden enorm.

Je kan ook op marktplaats kijken, komt soms ook mooie set voorbij.

Inderdaad bench moet je zorgen dat die goed is.

Ik zelf heb de bodycraft F320, die is goed verstelbaar en stevig.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de feedback.

Die Barbarian is natuurlijk helemaal top, de Lat optie is mooi en op termijn misschien een optie maar gezien mijn huidige situatie even buiten budget. €1000 is voorlopig even het maximaal haalbare. Vandaar ook mijn vragen aan jullie.

Als ik dan zie dat dip handvatten en bar catcher losse opties zijn voor de Bodycraft cage dan vind ik de prijs voor de Barbarian nog wel meevallen waar ik die niet los hoef te kopen.

Die bench vond ik wel interessant omdat je ook een arm en been gedeelte hebt, voor die prijs bijna te mooi om waar te zijn lijkt mij. De Barbarian Warrior Bench is dan meteen bijna 3 keer zo duur zonder die opties erop. Het vermogen om Decline in te stellen is imo een pré maar ik weet niet hoe jullie daar over denken.

Ik hoor graag jullie mening ;)

ik zet mijn bench declined door er een plate onder te steken ;)

Arm en been deel is wel nice todat je zwaar begint te gaan. Mijn vorige bench trok helemaal
krom door de zware leg extensions.

Jouw bankje is belastbaar tot 180kg. Als je van plan bent serieus te beginnen ga je ooit wel 100kg benchen. Als je dan 80kg weegt zit je al aan de limiet van het bankje. Moet je weer een nieuw bankje kopen. Dus ben je beter dat je van in het begin een beter bankje koopt. Ik heb een van body solid gekocht voor 180€ nieuw. Belastbaar tot 400kg.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jan 2012 om 09:28 ----------

En body solid heeft ook een cage voor maar 280€ denk ik.
http://www.simpleproducts.de/
http://fitnessthuis.be/
Op die sites vind je nog veel over body solid. Ik heb mijn bankje gekocht bij fitnessthuis.be

Denk dat ik dat bankje inderdaad maar moet laten varen.
Max 100kg bankdrukken is natuurlijk niet echt handig en max 90kg leg extensions is ook niet mega, duurt nog wel even voordat ik daar ben maar toch ...
En schijven onder het bankje voor Decline is inderdaad ook een prima oplossing, zo deed ik dat ook op de sportschool ;)
Geen preacher curls kunnen doen is dan ook geen groot gemis.

Effe opzoek naar een deftig en betaalbaar bankje, misschien dat die Bodycraft een mooi alternatief is.

Die Powercage van Powercage.nl is wel een mooie maar helaas is het vervoer zo lastig, moet ik toch een busje voor huren en het is 200km enkele reis dus daar betaal je dan weer extra voor.
Of is zo'n cage gedemonteerd niet heel erg fors qua omvang ??

Denk dat ik dat bankje inderdaad maar moet laten varen.
Max 100kg bankdrukken is natuurlijk niet echt handig en max 90kg leg extensions is ook niet mega, duurt nog wel even voordat ik daar ben maar toch ...
En schijven onder het bankje voor Decline is inderdaad ook een prima oplossing, zo deed ik dat ook op de sportschool ;)
Geen preacher curls kunnen doen is dan ook geen groot gemis.

Effe opzoek naar een deftig en betaalbaar bankje, misschien dat die Bodycraft een mooi alternatief is.

Die Powercage van Powercage.nl is wel een mooie maar helaas is het vervoer zo lastig, moet ik toch een busje voor huren en het is 200km enkele reis dus daar betaal je dan weer extra voor.

Een cage kan je best in een auto ophalen hoor.
Ik heb de bodycraft cage toen opgehaald met mijn 206'je.
Paar weken terug zelfs een cable crossover opgehaald met mijn 206 maar dat was niet helemaal verantwoord:D het langste gedeelte was dan ook 3 meter...

Daar helaas is het vervoer zo lastig, moet ik toch een busje voor huren en het is 200km enkele reis dus daar betaal je dan weer extra voor.

Ik heb de cage hier thuis ook en heb hem vervoerd in een citroën C3. Om je zo maar een idee te geven. Wel met de koffer open, maar zover stak het er niet uit. Dus een busje huren is niet echt nodig.

Dat eerder genoemde bodycraftbankje wat ik heb kan ook declined.
Is trouwens belastbaar tot 275 kg.

Ik moet het "helaas" doen met een Lexus CT200h vd zaak, die heeft echt nul komma nul laadruimte, als ik de achterbank neerklap dan is het nog geen anderhalve meter tot aan de voorstoelen ... :(
Ik zie net dat bij de meeste racks de onderkant ook uit elkaar gaat, die van Powercage.nl is volgens mij gelast, dus qua breedte ga ik het met mijn auto ook niet redden ...
@Boog: kan jij dit bevestigen ?

Eens kijken of ik iemand in mijn omgeving kan vinden die het niet erg vindt om 400 extra km's op de teller te krijgen, want het blijft een mooie cage voor een nette prijs ;)

@IMBAatwork: ik heb hem gezien is inderdaad een mooie optie die ik nu overweeg :D thnx voor de tip

Laatst bewerkt:
@Robke78: Daar zat ik ook aan te denken, vandaar dat ik er achter kwam dat de onderkant van die onderkant van die cage waarschijnlijk gelast is :(

Misschien dat ik het anders moet laten uitsteken aan de achterkant, is dan een cm of 50, kan denk ik net zonder speciale vlaggetjes en zo .
Moet het wel wat warmer worden, 2 uur rijden met de achterklep open is niet niks :O

Laatst bewerkt:
Ik moet het "helaas" doen met een Lexus CT200h vd zaak, die heeft echt nul komma nul laadruimte, als ik de achterbank neerklap dan is het nog geen anderhalve meter tot aan de voorstoelen ... :(
Ik zie net dat bij de meeste racks de onderkant ook uit elkaar gaat, die van Powercage.nl is volgens mij gelast, dus qua breedte ga ik het met mijn auto ook niet redden ...
@Boog: kan jij dit bevestigen ?

Die zijn inderdaad gelast (voorbeeld)

Lukt het ook niet als je de voorstoel aan de rechterkant helemaal naar achter klapt? Zo heb ik het gedaan..

Moet het wel wat warmer worden, 2 uur rijden met de achterklep open is niet niks :O

Doe een dikke jas aan. :P

@Robke78: Daar zat ik ook aan te denken, vandaar dat ik er achter kwam dat de onderkant van die onderkant van die cage waarschijnlijk gelast is :(

Misschien dat ik het anders moet laten uitsteken aan de achterkant, is dan een cm of 50, kan denk ik net zonder speciale vlaggetjes en zo .

Ja, idd, zie het ook ... de onderste balken en de rechtstaande balken zijn één stuk.
Dat is idd moeilijk. Misschien als je het vraag dat hij hem demonteerbaar kan maken hoor.

En anders een aanhangwagen ofzo?

@Robke78: Hybride auto's en trekhaken gaan niet samen dus dat is geen optie.
Maar ik denk dat de suggestie van Boog een goede is, jas aan en niet mieten.
Als ik al over 2 uurtjes kou ga zitten zeuren hoe moet het dan met al die uurtjes knallen om vooruitgang te boeken ;)

Voorlopig zit ik nu met het volgende lijstje in mijn hoofd:

Powercage.nl €310 =€310,- (powercage.nl)
Kroon OP-140 Iron Olympic Plate Set €295 -10% =€265,50 (helisports.nl)
Kroon OB-47 EZ-Curl stang € 45 -10% =€ 40,50 (helisports.nl)
Kroon OB-20 Dumbbell-bar € 60 -10% =€ 54,- (helisports.nl)
Kroon C03 50mm Veersluiters € 5 -10% =€ 4,50 (helisports.nl)
BodyCraft F320 Halterbank €199 -10% =€179,10 (helisports.nl)
totaal =€853,60

Heeft iemand nog opmerkingen/suggesties/goedkopere alternatieven/goedkopere leveranciers? alles is welkom, jullie advies en mening is mij veel waard !!

Vergeet niet meerdere veersluiters te bestellen dan. Of ga je gewoon de 4x veersluiter gebruiken voor alle halters? Bij de Plate Set zijn natuurlijk al 2 veersluiters bij. (bij de andere halters die je bestelt niet)

2x dumbbell = 4 sluiters
curl stang = 2 sluiters
olympic stand = 2 sluiters

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven