AndroidHealthClinic

Advies gevraagd voor Homegym

Kijk ik eroverheen of staat er niks over afmetingen of belastbaarheid bij die van body solid? Ik zou voor barbarian gaan als ik jou was, heeft een behoorlijke reputatie dus ook nog eens een stuk waardevaster, en zijn behoorlijk robuust met dat 70x70 frame.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk ik eroverheen of staat er niks over afmetingen of belastbaarheid bij die van body solid? Ik zou voor barbarian gaan als ik jou was, heeft een behoorlijke reputatie dus ook nog eens een stuk waardevaster, en zijn behoorlijk robuust met dat 70x70 frame.

Voordeel van de Barbarian is dat je in combinatie met een bench maar €199 betaald voor de bench :D Jammer dat ze niet gratis bezorgen bij fitness-seller.nl ...

Nog meer twijfels hahaha :P

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jan 2012 om 14:06 ----------

http://www.simpleproducts.de/de/Profi-Kraftstationen/Power-Racks/Power-Rack-Angebots-Set
voor 434,90€ heb je een cage+pulley. Je kan dan nog een bankje zoeken van rond de 200€ (vind je zeker van body solid. Ik heb een van 180€ belastbaar tot 400kg). Dan heb je nog iets van 300€ voor gewichten.:)
Body solid krijgt ook nog goede commentaar en het rack lijkt sterk op dat van powercage.nl vind ik.

Mijn duits is echt heel zwak, laatste les duits is van vorige eeuw :P weet jij of ze verschepen naar NL of moet je het ophalen ?

Het staat er wel bij. Het is belastbaar tot 300kg. Ik denk niet dat TS van plan is om meer te squaten dan 300kg:) Anders moet hij inderdaad een ander kopen.

Mijn duits is echt heel zwak, laatste les duits is van vorige eeuw :P weet jij of ze verschepen naar NL of moet je het ophalen ?
Ze verschepen naar NL ja. Als je de verzendkosten wil weten moet je even mailen. Heb ik ook eens gedaan en ze antwoorden nog vrij snel.

ik zet mijn bench declined door er een plate onder te steken ;)

Arm en been deel is wel nice todat je zwaar begint te gaan. Mijn vorige bench trok helemaal
krom door de zware leg extensions.

Nog een vraagje van mijn kant, heeft het zin om een bench met been optie te nemen voor leg extensions bijvoorbeeld ? of is dat te beperkt om daar geld in te steken ?

Zit met mijn homegym zeker te denken aan zowel iets voor benen als een lat-pully om gewoon wat meer te kunnen met mijn beperkte ruimte.

Nog een vraagje van mijn kant, heeft het zin om een bench met been optie te nemen voor leg extensions bijvoorbeeld ? of is dat te beperkt om daar geld in te steken ?

Zit met mijn homegym zeker te denken aan zowel iets voor benen als een lat-pully om gewoon wat meer te kunnen met mijn beperkte ruimte.

Tja, als je een goede bench hebt, is dat been gedeelte wel leuk. Op mijn bench
is het ruk. Trok heel de voorsteun krom

Tja, als je een goede bench hebt, is dat been gedeelte wel leuk. Op mijn bench
is het ruk. Trok heel de voorsteun krom

Damn Robke78, jij bent snel met reageren ;)
Over wat voor gewicht hebben we het dan ? ik ben nog vrij n00b en sta ook al weer een paar maanden stil dus heel zwaar zal het in het begin nog niet gaan.

Damn Robke78, jij bent snel met reageren ;)
Over wat voor gewicht hebben we het dan ? ik ben nog vrij n00b en sta ook al weer een paar maanden stil dus heel zwaar zal het in het begin nog niet gaan.

Pff, ik heb er 80kg al opgehad ...

Als je een echt een legextension wilt, zou ik niet gaan voor een bench met
zulke voetuiteinde:
(die voetuiteindes buigen onder zwaardere gewichten)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar eerder met zo'n voetuiteinde:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die je dan kan vastmaken aan je rack

legg curl en extension zijn absoluut heel goed om erbij te hebben.
idd wel goed kijken naar de constyructie en belastbaarheid.

vaak als je zo'n goedkopere bank in decline positie zet (voor curls) lig je ongemakkelijk op de knik v/d bank.

tip, als je zo'n bank zou aanschaffen probeer hem eerst uit of de houding en bewegingsverloop prettig aanvoelen.
is dit niet het geval ga je t ook niet gebruiken....

Ik heb het Bodycraft rack ook bevalt super goed!
Vooral het verstellen is super relaxed!
Catchers zitter erbij, dipstangen moet je er los bij kopen €25,-

Dit is het grote voordeel van de bodycraft powerrack!
Dat heeft geen enkel ander rack, als je er veel oefeningen op doet, wat je natuurlijk gaat doen is het (voor mij althans) dat je de hoogtse met een handomdraai kan verstellen, evenals de catchers.
Het komt erg vaak voor dat ik met een oefening wel een aantal keer van hoogte moet verwisselen omdat het nog net niet goed zit, je wordt dan niet vrolijk als je weer de pinnen van voor naar achter eruit moet halen.

Denk eraan als je wilt overhead pressen én squatten met het bodycraft rek, je 2 extra hooks moet bijkopen

Dat heeft geen enkel ander rack, als je er veel oefeningen op doet, wat je natuurlijk gaat doen is het (voor mij althans) dat je de hoogtse met een handomdraai kan verstellen, evenals de catchers.
Het komt erg vaak voor dat ik met een oefening wel een aantal keer van hoogte moet verwisselen omdat het nog net niet goed zit, je wordt dan niet vrolijk als je weer de pinnen van voor naar achter eruit moet halen.

tip, indien niet aanwezig;
nummering aanbrengen op de staanders.
heb je de juiste positie voor een oefening gevonden?schrijf het nummer bij je oefening voor juiste positie.

Ik ga binnenkort de BodyCraft cage met gewichten halen, voor een mooi prijsje over kunnen nemen. Ook de Lat-option kunnen bemachtigen op MP :D

Nu nog een Bench !!

Denk eraan als je wilt overhead pressen én squatten met het bodycraft rek, je 2 extra hooks moet bijkopen

Bij het nieuwe model zitten er 2 hooks aan de catchers dus dat is niet meer nodig!

@Proteus: Goede keus man!
Heb je die lat optie van MP voor 125,- gehaald zoals ik gezegd had?

ik heb gewoon een paar hooks en doe beide oefeningen gewoon, snap niet waarom ik er 2 extra moet hebben?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jan 2012 om 16:29 ----------

tip, indien niet aanwezig;
nummering aanbrengen op de staanders.
heb je de juiste positie voor een oefening gevonden?schrijf het nummer bij je oefening voor juiste positie.

ja heb ik gedaan, al blijf je toch met vele oefeningen schuiven met de catchers, helemaal als er af en toe een maatje komt trainen met zijn eigen voorkeuren.

• Like
Waarderingen: koef
Bij het nieuwe model zitten er 2 hooks aan de catchers dus dat is niet meer nodig!

@Proteus: Goede keus man!
Heb je die lat optie van MP voor 125,- gehaald zoals ik gezegd had?

@fitnessfreak82: Yup :D hing van de andere aanbieder af, maar dat lijkt goed te komen dus meteen achter die Lat-optie aangebeld, thanks voor die tip ;)

Nu zit ik alleen nog met een bench, zit te denken aan een Powertec Utility Bench, en die dan uitbreiden op termijn met de Leg extension optie, misschien zelfs de Leg press optie, maar zoals met het rack nog hevig aan het twijfelen :P

Meningen en suggesties zijn van harte welkom :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven