MuscleMeat

Advies nodig

cobra112

Novice
Waardering
0
Ik ben zelf 17 jaar.

Ben 1.85 m lang en weeg 91 kg. Ik heb een vet percentage van 20 %.

Ik heb een aantal jaar op hoog niveau gebasketbald en fitnessde regelmatig.

Ik was echter 1 jaar lang gestopt met sport, wegens blessures en luiheid.

De laatste paar weken ben ik weer bezig met trainen, ik voel me echter heel futloos. Ik bezit nog steeds een prima conditie, maar mijn lichaam voelt futloos. En het lijkt wel alsof ik veel slaap nodig.

Ik wil graag eerst wat vet kwijt, en vervolgens doortrainen om er goed strak uit te zien: fit en toch nog een beetje pomp in mijn spieren.

Heeft iemand nog advies voor mij qua voeding of trainingssysteem?

Ik vroeg me ook af, zijn er supplementen die ik kan gebruiken, die goed voor mij kunnen zijn op dit moment[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedankt!

Durf er niet al te veel over te zeggen, omdat ik ook pas nieuw hier ben maar ik denk dat dat futloze gevoel misschien weg kan gaan met een goede voeding en veel nachtrust?

En als je al eerder gefitnesst hebt zouden je spieren redelijk snel terug moeten groeien door spiermemory.

geen fut ==> koffie dat helpt mij altijd of gwn effe een nieuw doel voor ogen halen?

• Topic Starter Topic Starter
Waar ik voornamelijk mee zit is:

Heeft iemand nog advies voor mij qua voeding of trainingssysteem?

Zijn er supplementen die ik op dit moment kan gebruiken?

Voor een voedingsschemakan je het beste even goed rond gaan lezen op het voedings subforum. Alles kan hier nu wel voor gekauwd gaan worden maar daar leer je niks van.
Begin eens met 5-6 x per dag een gezonde maaltijd te eten.

Over je trainingssysteem kunnen we weinig zeggen zolang je je schema niet post, en ik zou eerst even zonder supplementen proberen of je van dat futloze af kunt komen.

Ik eet al gezond.

Is het in mijn geval onverstandig om eiwitten te nemen?

Wat vind jij gezond.

In het voeding topic zul je zien dat veel minstens 5-6 x per dag eten.
Sochtens vaak brinta
andere maaltijden boterhammen met kipfilet
of rijst, met kipfilet en wat roerbak groenten.
savonds kwark.

Eiwitten gaan je futloze probeem niet oplossen. zou eerder een gebrek aan koolhydraten kunnen zijn denk ik..

Hoevaak per week train je?

Kan namelijk ook overtraining zijn... dat je teveel van je lichaam vraagt waardoor je futloos wordt

Heel veel train ik niet.

Ik train nu ongeveer zo'n 2-3 x per week.

Ik wil binnenkort echter 3-4 x per week gaan trainen.

Ik eet beleg als kipfilet, ham of vetarme kaas op bruin volkoren brood.
Ik eet bijna geen snoep of vettige dingen.
Drink vooral water, melk of limonade.
Eet voldoende groente en vrij veel fruit.
Fruit en yoghurt gebruik ik ook regelmatig als tussendoortjes.

Is het niet verstandig dat ik eerst wat vet kwijt raak?
Tot dat ik zeg maar 10 % BF heb?

Ik vroeg om eiwitten, omdat dit namelijk ervoor zorgt dat je sneller groeit.
Maar is het op dit moment wel verstandig voor mij om te bulken? Aangezien ik op 20 % BF zit, en dat toch wel iets te hoog is.

Mss ben je futloos omdat je gewoon te weinig eet ? hoeveel kcal krijg je per dag binnen ?
Eiwitten opschroeven kan nooit kwaat, zeker niet mbt afvallen en krachtraining, mij dunkt.
Bulken is mss niet de juiste optie als je vooral vet kwijt wilt en slechts "een beetje pomp in de spieren", alhoewel ik me afvraag of het als beginner niet mogelijk is om zowel clean te bulken (waarmee ik bedoel met een geringe hoeveelheid kcal boven onderhoud) of te eten op onderhoud in combi met 3 keer per week intensieve training en zowel spier bij te komen als vetmassa te verliezen.

Ik weet niet hoeveel kcal ik precies eet.

Ik zal wel een tijdje wat meer eten om te kijken of het daar aan ligt.

Is het verstandig voor mij, om nu al eiwit-shakes te drinken?

Terwijl ik zelf ook vet wil verliezen, of moet ik hiermee wachten?

Ik weet niet hoeveel kcal ik precies eet.

Ik zal wel een tijdje wat meer eten om te kijken of het daar aan ligt.

Is het verstandig voor mij, om nu al eiwit-shakes te drinken?

Terwijl ik zelf ook vet wil verliezen, of moet ik hiermee wachten?

Als je wat meer eiwitrijke producten eet, zoals kwark, kip, ei, vis etc dan zal je die shakes niet nodig hebben. Wel lijkt het me belangrijk, dat als je vet wil verliezen je je kcal onderhoud berekent en dan aan de hand daarvan uitmaakt hoeveel kcal je per dag ongeveer zou moeten binnen spelen om je gewenste doel te bereiken.

Ik eet al wat meer eiwit-rijke producten.

Maar ik voel me na fitness gewoon echt dood en door de dagen heen ook vrij futloos (vooral na sport). Ik dacht dat een eiwit-shake mij zou kunnen helpen bij sneller herstel.

Maar ik vroeg me daarbij af: aangezien ik mijn BF % wil verlagen, is het dan wel verstandig om gebruik te maken van eiwit-shakes?

Zoja, welke adviseer je dan??

Zorgt de eiwit-shake er niet voor dat ik juist meer vet ga vasthouden?

Maar ik vroeg me daarbij af: aangezien ik mijn BF % wil verlagen, is het dan wel verstandig om gebruik te maken van eiwit-shakes?

Zoja, welke adviseer je dan??

Zorgt de eiwit-shake er niet voor dat ik juist meer vet ga vasthouden?

Nee je gaat hierdoor niet meer vet van krijgen, wel als je weightgainer gebruikt, maar dat is een heel ander verhaal;) Ik gebruik zelf Protein 80 van XXL de forumsponsor hier, is goed van smaak en goedkoop.

Oke.

1) Hoe gaat het in zijn werking?

2) Hoevaak en wanneer moet ik het gebruiken?

3) Welke eiwit-shake past het best bij mij? Whey??

4) Waarmee moet je de shake mengen?

1) Wat wil je weten van de werking:)
2) Je moet het gebruiken als aanvulling op je voeding, kan dus 1 a 2 keer per dag zijn afhankelijk van je voeding.
3) Welke shake bij jou past is moeilijk te zeggen, het is een beetje uitproberen smaak en kwaliteit per merk zijn verschillend. Zelf gebruik ik die van XXL en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben.
4) Mengen met melk of water.

1) Wat wil je weten van de werking:)
2) Je moet het gebruiken als aanvulling op je voeding, kan dus 1 a 2 keer per dag zijn afhankelijk van je voeding.
3) Welke shake bij jou past is moeilijk te zeggen, het is een beetje uitproberen smaak en kwaliteit per merk zijn verschillend. Zelf gebruik ik die van XXL en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben.
4) Mengen met melk of water.

2) Dus ik moet elke dag een shake drinken? Dus ook op dagen dat ik niet train??? En zoja, hoe vaak per dag? Welke tijdstippen??
3) Ik bedoelde meer van: je hebt verschillende soorten eiwit shakes.
Whey etc, Kan ik het beste Whey nemen?

Wat ik gelezen heb: Whey is goed voor na de training.
Casseine is beter geschikt voor de dag zelf.

Verder vroeg ik me af: hoeveel ml eiwit poeder moet ik per dag drinken en met hoeveel melk moet ik dat dan mengen?

Laatst bewerkt:
IEDERE dag smorgens bij het opstaan 30gram whey mengen met 300ml water/melk ( wat je zelf wilt). Kunt ook met 250ml of 500ml doen whatever.
Op trainingsdagen drink daarbij ook nog eens bv 30gram whey voor training met water, en 30gram direct erna.
succes

Oke dankje!

Dus het is beter om enkel whey te gebruiken?

Ik heb op internet gelezen: dat men casseine gebruikt in de ochtend of voor het slapen gaan.

En whey voor/na het trainen.

----------------------------------------------------------
Dus is het beter om enkel whey te gebruiken? of de methode hierboven?

je kan ook nog caseine erbij nemen ja maar lijkt me niet echt nodig omdat je een beginner bent. Eet gewoon savonds voor het slapen gaan een flinke bak kwark (niet zo een gezoete, gewoon magere kwark waar >8gr eiwit p100gram inzit).

Terug
Naar boven