XXL Nutrition

Advies voor mijn eetschema!?!

BigTarget

Novice
Waardering
0
Het schema wat hieronder staat is mijn eetschema.
Graag hoor ik van jullie het advies over dit schema m.b.t. het toevoegen van voeding/supps of andere combo's van voeding.

k ben 1,70 en weeg 67,5 kg. Mijn BF% is ??<< ik heb wel een keer gemeten bij ons op de sportschool maar dit was volgens mij niet het juiste%. ik kreeg hier te horen dat het BF 5,7% was.
Het apparaat waarmee ik gemeten had moest ik dan wel met beide handen vastpakken en ze zeiden dat het alleen het bovenlichaam berekende, dus daar kan ik helaas niet meer over zeggen.

7.15
Whey shake (30-35 gr.whey) + 0,5 l halfvolle melk

9.45
3 dubbele boterhammen* met kipfilet + 1 stuk fruit

12.30
3 dubbele boterhammen met kipfilet + 1 stuk fruit

14.45
1 dubbele boterham met kipfilet + 0,5 l melk

17.00
250 ml kwark** (naturel)

17.30 trainen

20.00(+/- uur na trainen)
whey shake (30-35 gr.whey) + avondeten

22.00
250 ml kwark (naturel)

* met dubbele boterham bedoel ik dan 1 snee tarwe brood en 1 snee roggebrood

** de kwark wissel ik op rustdagen met tonijn(130gr) af. De tonijn doe ik dan wel in een keer om 22.00 eten.

Tevens op rustdagen eet ik avondeten om 17.30u en dan gewoon het schema zoals hierboven staat.

:help: graag jullie advies

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, ik ben nog vergete te zegge dat ik zo'n 3 liter water over de dag verspreidt drink. Tijdens trainingen nog 1 dikke liter erbij

Zet er ff kcal (totaal en per maaltijd) bij en je E/K/V-verhouding.
Heb ff snel gekeken en heb 2 dingetjes:

- neem tijdens het ontbijt ook complexe koolhydraten, bijv. havermout/brinta
- voeg onverzadigde vetbronnen toe

1) bulken of cutten?
2) volgens mij is het te weinig!

BigTarget zei:
7.15
Whey shake (30-35 gr.whey) + 0,5 l halfvolle melk 366 kcal e/k/v/> 44/28/9

9.45
3 dubbele boterhammen* met kipfilet + 1 stuk fruit 566 kcal > 28/98/7

12.30
3 dubbele boterhammen met kipfilet + 1 stuk fruit 752 kcal > 48/107/15

14.45
1 dubbele boterham met kipfilet + 0,5 l melk 147 kcal > 9/23/3

17.00
250 ml kwark** (naturel) 160 kcal > 33/8/0

17.30 trainen

20.00(+/- uur na trainen)
whey shake (30-35 gr.whey) + avondeten 416 kcal > 59/25/9

22.00
250 ml kwark (naturel) 160 kcal > 33/8/0

Totaal kcal > 2567 verhouding e/k/v 39%/46%/15%

ik denk inderdaad dat ik ook nog lijnzaadolie bij de shakes moet doen en die brinta van partysander dan.

Maar hebben jullie nog meer op of aanmerkingen, want ik zit via een berekening toch aardig in de beurt van mijn energiebehoefte.

Je maaltijd van 9.45u en 12.30u is precies hetzelfde, maar toch een stuk meer kcal bij 12.30u ???
Zoveel verschil zit er nu ook weer niet in kcal van verschillende stukken fruit.

Dus verklaar nader ajb.....

Sorry, foutje in de berekening. dus het is gewoon 566 kcal bij de maaltijd om 12.30u.
Het totaal aantal kcal blijft wel hetzelfde(2567 kcal). Maar heb j hier nog wat advies bij dan want ik wil dan brinta 's morgens erbij pakken en lijnzaadolie bij de shakes.

Kan ik trouwens op rustdagen ook twee shakes pakken(zo ja, hoelaat 2de shake) die kwark blijf ik dan gewoon pakken.

mvg

Je zit volgens mij gewoon onder je dagelijkse benodigde hoeveelheid.
Dus groeien ga je niet :)

Ik ben begonnen te bulken een tijdje geleden met dezelfde stats..
Stuur mij eens een pm, heb wel leuke eetschema's voor je ;)

BigTarget zei:
en lijnzaadolie bij de shakes.

Kan ik trouwens op rustdagen ook twee shakes pakken(zo ja, hoelaat 2de shake) die kwark blijf ik dan gewoon pakken.

In je pwo-shake zou ik geen lijnzaadolie stoppen. Stop de lijnzaadolie dan in de kwark voor je gaat slapen, zodat de eiwitten nog langzamer worden opgenomen.

Een tweede shake zou ik niet pakken op rustdagen. Je tweede shake moet je zien als een pwo-shake en dus alleen pakken na je wo (workout)

Amadeuz zei:
Je zit volgens mij gewoon onder je dagelijkse benodigde hoeveelheid.Dus groeien ga je niet :)
Ik ben begonnen te bulken een tijdje geleden met dezelfde stats..

Dat wil nog niets zeggen. De basishoefte is dan ong. hetzelfde, maar het verbruik overdag (licht of zwaar werk) en trainingsarbeid (hoeveel cardio, training) kunnen zeker voor verschil in kcal zorgen.

Terug
Naar boven