- Waardering
- 2.502
- Lengte
- 1m85
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die contractverlenging van Olde Riekerink dateert van vorig jaar volgens mij, rock.
Wat maakt iemand dan wel geschikt voor het opleiden en ontdekken van talent voor Ajax? En waarom denk jij dat de huidige bezetting over die kwaliteiten beschikt?
Het fucntioneert op dit moment niet. Een groep van oud Ajacieden die behoren tot de beste voetballers ooit hebben een plan bedacht compleet met technische invulling en de voorkeur wordt door sommige mensen gegeven aan nobody's als Van der Boog, Van den Aat, Slop, Olde Riekerink etc. Dat vindt ik echt onbegrijpelijk.
Daarnaast zal het "kamp Cruijff" totaal niet happy zijn met een Co Adriaanse. Co is degene die onder Van Gaal de opzet van de jeugdopleiding (na Cruiff) omgegooid heeft. Ik zie ook geen reden waarom de strenge gymleraar maar dramatische voetballer geschikt zou zijn om de jeugdopleiding of technisch beleid van Ajax te herorganiseren. Waarom zou Adriaanse dat kunnen terwijl de groep Cruijff, Bergkamp, Jonk, De Boer, Van Basten, Rijkaard, enz dat niet zou kunnen. Sterker nog, dit vind ik wederom een onbegrijpelijk standpunt.
In tegenstelling tot al die mensen die nu bij Ajax zitten heeft groep Cruijff een levenlang ervaring met de jeugdopleiding van Ajax en met internationaal topvoetbal. Hoe veel knowhow wil je hebben? Nee Olde Riekerink heeft knowhow... Die weet precies wat er nodig is om een toptalenten zo goed mogelijk te ontwikkelen vanuit zijn hoogtijdagen bij Sparta..
Heeft Adriaanse zich bewezen als hoofd jeugdopleiding? Bij Ajax heeft 'ie er anders niets van gebakken.
Hoezo? Hij was verantwoordelijk voor de jeugsopleiding tijdens de gloriedagen in de jaren 90. Destijds is er een en al toptalent uit de jeugd doorgestroomd.
Ik dacht dat hij pas is gekomen na de periode van 1995? En sinds die generatie is er nou niet bijster veel uitgekomen.
Volgens mij was hij al vanaf begin jaren negentig hoofd van de jeugdopleiding, dus onder hem zijn Kluivert, Kanu, Seedorf, Davids enzovoort opgeleid en doorgestroomd.
Edit: Ik heb het even opgezocht: "Tussen 1992 en 1997 had Adriaanse als directeur van de jeugdopleiding van Ajax een groot aandeel in de Champions League successen van 1995 en 1996." http://nl.wikipedia.org/wiki/Co_Adriaanse
Jonk en Bergkamp zijn gewoon marionetten van Cruijf. Natuurlijk wil hij ze op een hoge positie binnen Ajax. Dan kan hij via hen invloed uitoefenen zonder zelf al te veel risico op gezichtsverlies te lopen

Dus spelers die hun debuut maakte in 1992 (Seedorf en Davids) en 1993 (aankoop Kanu) gaan we ook opdragen aan die geweldige toegevoegde waarde van Co Adriaanse op de jeugdopleiding in de paar maanden die hij toen bij Ajax was?
Naar mijn mening zijn Davids, Seedorf en Kluivert eerder een product van de jeugdopleiding zoals opgezet door Johan Cruijff...
Bestuur en RvC stellen functie ter beschikking
30 maart 2011
De bestuursleden van Ajax hebben hun functie als bestuurslid van de vereniging Ajax ter beschikking gesteld. Dit hebben zij hedenavond meegedeeld tijdens de bijeenkomst met de ledenraad van de club. Daarbij was ook de voltallige directie aanwezig.
De ledenraad kwam vanavond bijeen om te spreken over de gang van zaken met betrekking tot de technische klankbordgroep. Op donderdag 24 maart 2011 bleek tijdens een gesprek met de clubleiding van Ajax en onder andere de klankbordgroep dat de adviezen van Johan Cruijff c.s. onverkort door de directie zouden moeten worden uitgevoerd, inclusief de personele consequenties. De directie van Ajax is eindverantwoordelijk voor het beleid en heeft aan de klankbordgroep meegedeeld dit niet uit handen te kunnen en willen geven. De Raad van Commissarissen (RvC) steunt de directie bij deze beslissing.
De bestuursleden van Ajax, te weten Uri Coronel (voorzitter), Cor van Eijden en Joop Krant, vinden dat het proces, en met name de daardoor ontstane en voortdurende onrust rondom de club, buitengewoon schadelijk is voor Ajax. Met het ter beschikking stellen van hun functie willen zij hun verantwoordelijkheid nemen door de club ruimte te bieden om uit deze dreigende impasse te raken.
Zij stellen daarmee ook hun positie als leden van de RvC van AFC Ajax NV, al dan niet gefaseerd, ter beschikking. Dit geldt ook voor de andere twee commissarissen, Frank Eijken en Jan Haars.
Concreet betekent de mededeling van de bestuursleden, dat de ledenraad op zoek moet gaan naar opvolgers. In de periode tot aan de formele benoeming van die opvolgers blijven de huidige bestuursleden in functie als bestuurders van de vereniging en als commissarissen van de vennootschap.
Conform het bepaalde in de statuten van de vereniging Ajax worden bestuursleden benoemd door de ledenraad. Voor het benoemen van nieuwe commissarissen is een (Buitengewone) Algemene Vergadering van Aandeelhouders nodig.
. Lekkere troep weer.
Cruijf heeft het voorelkaar gekregen hoor. Nou maar hopen dat hij met zijn grote bek ook actief betrokken blijft en dat zijn beleid een beetje effectief gaat werken, anders verliest hij al zijn geloofwaardigheid. Eigenlijk zou hij in de RvC moeten gaan zitten en die hele reorganisatie gaan leiden.
Die kans lijkt me erg klein. Hij kampt al tijden met gezondheidsproblemen en heeft juist mensen achter zich verzameld die voor hem het beleid uit kunnen gaan voeren zoals in het plan staat.
Hopelijk is dit het begin van een nieuw tijdperk. Ik hoop wel dat de supporters zo slim zijn om niet te denken dat we nu de komende 10 jaar op onze sloffen kampioen worden. Het herstructureren van de jeugdopleiding en het opleiden van nieuwe talenten zal veel tijd in beslag nemen.
Ik vond dat Coronel zich overigens schandalig heeft gedragen bij de persconferentie. Nog even iedereen met modder besmeuren voordat je gaat en even alle negativiteit op Cruijff afschuiven. Alleen hier uit blijkt al dat hij ongeschikt is voor deze functie.
Hoelang denk je dat van den Boog blijft zitten nog?