Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Wat een t**fus statement trouwens. Lees gelukkig ook dat veel supporters het niet eens zijn met de statement.

Wat heeft Cruijff eigenlijk tegen held Blind?

Niet veel, hij wil alleen niet dat hij technisch manager/directeur wordt. Cruijff was juist voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de binnenkomst van Blind als jeugdtrainer bij Ajax.

Van den Boog slingert nu het bericht de wereld in dat Cruijff wilde dat Ajax Blind morgen zou ontslaan. Dat terwijl Rutger Koopmans, de zaakwaarnemer/woordvoerder van Cruijff, vanmorgen al in de Telegraaf meldde dat Blind gewoon assistent zou blijven. Alleen heeft van den Boog al de toezegging richting Blind gedaan dat hij technisch manager zou worden, iets wat van den Boog dan niet meer zou kunnen waarmaken. Ook was al bekend dat Bergkamp de leiding over de jeugdopleiding zou krijgen als het plan van Cruijff door zou gaan, iets waar de directie de afgelopen week een stokje voor heeft gestoken door het contract van Jan Olde Riekerink te verlengen, het huidige hoofd jeugdopleiding.

Van den Boog speelt vieze spelletjes en gebruikt Blind, die zeer populair is bij de supporters, om mensen voor hem te winnen.

Die contractverlenging van Olde Riekerink dateert van vorig jaar volgens mij, rock.

Die contractverlenging van Olde Riekerink dateert van vorig jaar volgens mij, rock.

Ik kan het niet meer vinden, maar ik las vanmiddag dat zijn contract deze week verlengd zou zijn. Maakt verder ook niet uit, het blijft een vuil spelletje van de directie om Blind te misbruiken om de fans achter hen te krijgen.

De Ajax Supporters Delegatie wil nu een gesprek met van den Boog en Cruijff organiseren, met de ASD als een soort scheidsrechter. Wat een onzin zeg.

Wat maakt iemand dan wel geschikt voor het opleiden en ontdekken van talent voor Ajax? En waarom denk jij dat de huidige bezetting over die kwaliteiten beschikt?

Ik zeg niet dat de huidige bezetting over de juiste kwaliteiten beschikt, maar ik vind het gewoon vreemd dat je mensen met zo weinig ervaring op het betreffende vakgebied op een dergelijke hoge positie plaatst. Laat ze eerst maar een tijdje scout/jeugdtrainer zijn en schuif ze dan in een dergelijke positie, dan weet je tenminste zeker dat ze de knowhow van het vakgebied hebben en het ook degelijk kunnen aansturen.

Een positie als hoofdscout en hoofd jeugdopleiding moet je aan iemand overlaten die over enkele jaren ervaring beschikt en zichzelf bewezen heeft. Jonk en Bergkamp hebben zich alleen als voetballers bewezen en zullen ongetwijfeld de nodige technische kennis hebben, maar zijn niet of nauwelijks werkzaam geweest als scout/jeugdtrainer. Ik betwijfel dan ook of ze geschikt zijn. Ik ben namelijk erg bang voor van die Van Basten-praktijken waarin mensen te snel op een te hoog podium geplaatst worden en keihard falen.

Edit: Ik hoorde dat Co Adriaanse is weggestuurd bij Qatar. Ajax moet kijken of ze hem kunnen strikken, die kerel is pas echt geschikt in een functie als TD/hoofd jeugdopleiding

Laatst bewerkt:
Het fucntioneert op dit moment niet. Een groep van oud Ajacieden die behoren tot de beste voetballers ooit hebben een plan bedacht compleet met technische invulling en de voorkeur wordt door sommige mensen gegeven aan nobody's als Van der Boog, Van den Aat, Slop, Olde Riekerink etc. Dat vindt ik echt onbegrijpelijk.

Daarnaast zal het "kamp Cruijff" totaal niet happy zijn met een Co Adriaanse. Co is degene die onder Van Gaal de opzet van de jeugdopleiding (na Cruiff) omgegooid heeft. Ik zie ook geen reden waarom de strenge gymleraar maar dramatische voetballer geschikt zou zijn om de jeugdopleiding of technisch beleid van Ajax te herorganiseren. Waarom zou Adriaanse dat kunnen terwijl de groep Cruijff, Bergkamp, Jonk, De Boer, Van Basten, Rijkaard, enz dat niet zou kunnen. Sterker nog, dit vind ik wederom een onbegrijpelijk standpunt.

In tegenstelling tot al die mensen die nu bij Ajax zitten heeft groep Cruijff een levenlang ervaring met de jeugdopleiding van Ajax en met internationaal topvoetbal. Hoe veel knowhow wil je hebben? Nee Olde Riekerink heeft knowhow... Die weet precies wat er nodig is om een toptalenten zo goed mogelijk te ontwikkelen vanuit zijn hoogtijdagen bij Sparta..

Laatst bewerkt:
Het fucntioneert op dit moment niet. Een groep van oud Ajacieden die behoren tot de beste voetballers ooit hebben een plan bedacht compleet met technische invulling en de voorkeur wordt door sommige mensen gegeven aan nobody's als Van der Boog, Van den Aat, Slop, Olde Riekerink etc. Dat vindt ik echt onbegrijpelijk.

Daarnaast zal het "kamp Cruijff" totaal niet happy zijn met een Co Adriaanse. Co is degene die onder Van Gaal de opzet van de jeugdopleiding (na Cruiff) omgegooid heeft. Ik zie ook geen reden waarom de strenge gymleraar maar dramatische voetballer geschikt zou zijn om de jeugdopleiding of technisch beleid van Ajax te herorganiseren. Waarom zou Adriaanse dat kunnen terwijl de groep Cruijff, Bergkamp, Jonk, De Boer, Van Basten, Rijkaard, enz dat niet zou kunnen. Sterker nog, dit vind ik wederom een onbegrijpelijk standpunt.

In tegenstelling tot al die mensen die nu bij Ajax zitten heeft groep Cruijff een levenlang ervaring met de jeugdopleiding van Ajax en met internationaal topvoetbal. Hoe veel knowhow wil je hebben? Nee Olde Riekerink heeft knowhow... Die weet precies wat er nodig is om een toptalenten zo goed mogelijk te ontwikkelen vanuit zijn hoogtijdagen bij Sparta..

Het gaat op dit moment ook absoluut niet goed en een reorganisatie zal ook echt nodig zijn en Cruijf en zijn mensen hebben vast ook een heel goed plan om dat allemaal neer te zetten, maar ik ben niet overtuigd van het feit dat Bergkamp en Jonk op dit moment al over de kwaliteiten en de kennis beschikken om een hoge positie als Hoofdscouting of Hoofd jeugdopleiding in te kunnen vullen. Dat ze goede voetballers zijn geweest staat daar compleet los van. Een goede voetballer maakt nog geen goede trainer of een goede scout, dat hebben Van Basten en Marradonna wel bewezen.

Je moet de kennis van Jonk en Bergkamp niet weggooien, maar ik zou ze mooi in hun huidige posities laten. Op die manier kunnen ze ervaring opdoen in het vakgebied en dan kunnen ze later alsnog doorgroeien naar Hoofd Scouting of Hoofd Jeugdopleiding. Het lijkt mij gewoon niet verstandig om 2 personen met zo weinig ervaring op zo'n hoge positie te zetten. Het feit dat Cruijf dit koste wat het kost door wil drukken, ligt puur bij het feit dat het 2 vriendjes van hem zijn en zij veel eerder naar hem zullen luisteren zodat hij zijn zin door kan drukken. Of het verdienstelijk is voor de club is een tweede.

Adriaanse mag dan wel niet door Cruijf begeert worden, maar hij heeft zich al wel bewezen op het niveau van Hoofd Jeugdopleiding en hij heeft al wel ervaring als trainer zijnde en hij kent de club Ajax. Zo iemand zie ik veel liever een dergelijke positie invullen dan een Bergkamp of Jonk die op een dergelijk niveau nog niks heeft bewezen en daardoor veel te vroeg voor de leeuwen wordt gegooid.

En Cruijf beschikt absoluut over de knowhow en hij heeft zich ook daadwerkelijk bewezen, maar hij is niet degene die daar gaat zitten. En wat olde riekerink betreft ben ik het helemaal met jou eens.

Laatst bewerkt:
Heeft Adriaanse zich bewezen als hoofd jeugdopleiding? Bij Ajax heeft 'ie er anders niets van gebakken.

Heeft Adriaanse zich bewezen als hoofd jeugdopleiding? Bij Ajax heeft 'ie er anders niets van gebakken.

Hoezo? Hij was verantwoordelijk voor de jeugsopleiding tijdens de gloriedagen in de jaren 90. Destijds is er een en al toptalent uit de jeugd doorgestroomd.

Hoezo? Hij was verantwoordelijk voor de jeugsopleiding tijdens de gloriedagen in de jaren 90. Destijds is er een en al toptalent uit de jeugd doorgestroomd.

Ik dacht dat hij pas is gekomen na de periode van 1995? En sinds die generatie is er nou niet bijster veel uitgekomen.

Ik dacht dat hij pas is gekomen na de periode van 1995? En sinds die generatie is er nou niet bijster veel uitgekomen.

Volgens mij was hij al vanaf begin jaren negentig hoofd van de jeugdopleiding, dus onder hem zijn Kluivert, Kanu, Seedorf, Davids enzovoort opgeleid en doorgestroomd.

Edit: Ik heb het even opgezocht: "Tussen 1992 en 1997 had Adriaanse als directeur van de jeugdopleiding van Ajax een groot aandeel in de Champions League successen van 1995 en 1996." http://nl.wikipedia.org/wiki/Co_Adriaanse

Laatst bewerkt:
Jonk en Bergkamp zijn gewoon marionetten van Cruijf. Natuurlijk wil hij ze op een hoge positie binnen Ajax. Dan kan hij via hen invloed uitoefenen zonder zelf al te veel risico op gezichtsverlies te lopen

Volgens mij was hij al vanaf begin jaren negentig hoofd van de jeugdopleiding, dus onder hem zijn Kluivert, Kanu, Seedorf, Davids enzovoort opgeleid en doorgestroomd.

Edit: Ik heb het even opgezocht: "Tussen 1992 en 1997 had Adriaanse als directeur van de jeugdopleiding van Ajax een groot aandeel in de Champions League successen van 1995 en 1996." http://nl.wikipedia.org/wiki/Co_Adriaanse

Dus spelers die hun debuut maakte in 1992 (Seedorf en Davids) en 1993 (aankoop Kanu) gaan we ook opdragen aan die geweldige toegevoegde waarde van Co Adriaanse op de jeugdopleiding in de paar maanden die hij toen bij Ajax was?

Naar mijn mening zijn Davids, Seedorf en Kluivert eerder een product van de jeugdopleiding zoals opgezet door Johan Cruijff...

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

Jonk en Bergkamp zijn gewoon marionetten van Cruijf. Natuurlijk wil hij ze op een hoge positie binnen Ajax. Dan kan hij via hen invloed uitoefenen zonder zelf al te veel risico op gezichtsverlies te lopen

Jonk en Bergkamp zijn voormalig topvoetballers en staan bekend om het feit dat ze een eigen mening hebben... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Dus spelers die hun debuut maakte in 1992 (Seedorf en Davids) en 1993 (aankoop Kanu) gaan we ook opdragen aan die geweldige toegevoegde waarde van Co Adriaanse op de jeugdopleiding in de paar maanden die hij toen bij Ajax was?

Naar mijn mening zijn Davids, Seedorf en Kluivert eerder een product van de jeugdopleiding zoals opgezet door Johan Cruijff...

Natuurlijk is een goede jeugdopleiding niet toe te schrijven aan één persoon, maar mijn punt is dat hij al ervaring heeft in een hoge functie als Hoofd Jeugdopleiding en dat dat niet in de minste Ajax-periodie is geweest en dus wat dat betreft al tien streepjes voorheeft op beginners als Bergkamp en Jonk, los van zijn ervaring als trainer.

Verwacht jij nou wel serieus dat je met Bergkamp en Jonk zonder enige ervaring als jeugdtrainer of scout de juiste mensen hebt om de posities van Hoofd scout en Hoofd Jeugdopleiding in te vullen?

Bestuur en RvC stellen functie ter beschikking

30 maart 2011
De bestuursleden van Ajax hebben hun functie als bestuurslid van de vereniging Ajax ter beschikking gesteld. Dit hebben zij hedenavond meegedeeld tijdens de bijeenkomst met de ledenraad van de club. Daarbij was ook de voltallige directie aanwezig.
De ledenraad kwam vanavond bijeen om te spreken over de gang van zaken met betrekking tot de technische klankbordgroep. Op donderdag 24 maart 2011 bleek tijdens een gesprek met de clubleiding van Ajax en onder andere de klankbordgroep dat de adviezen van Johan Cruijff c.s. onverkort door de directie zouden moeten worden uitgevoerd, inclusief de personele consequenties. De directie van Ajax is eindverantwoordelijk voor het beleid en heeft aan de klankbordgroep meegedeeld dit niet uit handen te kunnen en willen geven. De Raad van Commissarissen (RvC) steunt de directie bij deze beslissing.

De bestuursleden van Ajax, te weten Uri Coronel (voorzitter), Cor van Eijden en Joop Krant, vinden dat het proces, en met name de daardoor ontstane en voortdurende onrust rondom de club, buitengewoon schadelijk is voor Ajax. Met het ter beschikking stellen van hun functie willen zij hun verantwoordelijkheid nemen door de club ruimte te bieden om uit deze dreigende impasse te raken.

Zij stellen daarmee ook hun positie als leden van de RvC van AFC Ajax NV, al dan niet gefaseerd, ter beschikking. Dit geldt ook voor de andere twee commissarissen, Frank Eijken en Jan Haars.

Concreet betekent de mededeling van de bestuursleden, dat de ledenraad op zoek moet gaan naar opvolgers. In de periode tot aan de formele benoeming van die opvolgers blijven de huidige bestuursleden in functie als bestuurders van de vereniging en als commissarissen van de vennootschap.

Conform het bepaalde in de statuten van de vereniging Ajax worden bestuursleden benoemd door de ledenraad. Voor het benoemen van nieuwe commissarissen is een (Buitengewone) Algemene Vergadering van Aandeelhouders nodig.

Kijk,zo mogen we het horen. Van den Boog?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Boogie pleurt ook wel snel op. Zou raar zijn als die blijft.
Een nieuwe RVC zou hem sowieso af zetten.

Lekkere troep weer :rolleyes:.

Cruijf heeft het voorelkaar gekregen hoor. Nou maar hopen dat hij met zijn grote bek ook actief betrokken blijft en dat zijn beleid een beetje effectief gaat werken, anders verliest hij al zijn geloofwaardigheid. Eigenlijk zou hij in de RvC moeten gaan zitten en die hele reorganisatie gaan leiden.

Lekkere troep weer :rolleyes:.

Cruijf heeft het voorelkaar gekregen hoor. Nou maar hopen dat hij met zijn grote bek ook actief betrokken blijft en dat zijn beleid een beetje effectief gaat werken, anders verliest hij al zijn geloofwaardigheid. Eigenlijk zou hij in de RvC moeten gaan zitten en die hele reorganisatie gaan leiden.

Die kans lijkt me erg klein. Hij kampt al tijden met gezondheidsproblemen en heeft juist mensen achter zich verzameld die voor hem het beleid uit kunnen gaan voeren zoals in het plan staat.

Hopelijk is dit het begin van een nieuw tijdperk. Ik hoop wel dat de supporters zo slim zijn om niet te denken dat we nu de komende 10 jaar op onze sloffen kampioen worden. Het herstructureren van de jeugdopleiding en het opleiden van nieuwe talenten zal veel tijd in beslag nemen.

Ik vond dat Coronel zich overigens schandalig heeft gedragen bij de persconferentie. Nog even iedereen met modder besmeuren voordat je gaat en even alle negativiteit op Cruijff afschuiven. Alleen hier uit blijkt al dat hij ongeschikt is voor deze functie.

Die kans lijkt me erg klein. Hij kampt al tijden met gezondheidsproblemen en heeft juist mensen achter zich verzameld die voor hem het beleid uit kunnen gaan voeren zoals in het plan staat.

Hopelijk is dit het begin van een nieuw tijdperk. Ik hoop wel dat de supporters zo slim zijn om niet te denken dat we nu de komende 10 jaar op onze sloffen kampioen worden. Het herstructureren van de jeugdopleiding en het opleiden van nieuwe talenten zal veel tijd in beslag nemen.

Ik vond dat Coronel zich overigens schandalig heeft gedragen bij de persconferentie. Nog even iedereen met modder besmeuren voordat je gaat en even alle negativiteit op Cruijff afschuiven. Alleen hier uit blijkt al dat hij ongeschikt is voor deze functie.

Hoelang denk je dat van den Boog blijft zitten nog?

Hoelang denk je dat van den Boog blijft zitten nog?

Hij had vanavond grote woorden dat hij "morgen weer aan de slag ging", maar ik verwacht niet dat hij het lang volhoud. Als er een nieuwe RvC is en daarna een nieuw bestuur zal zijn hoofd natuurlijk als eerste op het hakblok liggen. Grote kans dat van den Boog tot die tijd blijft zitten om zo een ontslagpremie te kunnen incasseren.

Ik ben trouwens benieuwd wat van den Boog nog gaat doen. Als hij echt kwaad wil verlengt hij de contracten van Blind, Olde Riekerink en de jeugdtrainers die er uit moeten en geeft hij ze een flinke salarisverhoging, zodat het de club straks een fortuin kost om die gasten weg te krijgen.

De ledenraad is overigens nog bij elkaar en zal misschien later vanavond nog met een eigen verklaring komen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven