Fitness Seller

Afvallen d.m.v. krachttraining

Jordidelaat

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ik ben nu 17 jaar en ben 1.76m groot, weeg nu 74 kilo en kom van 80 kilo af (1 januari begonnen).
Ik fitness 2x per week en begin dan met 15 minuten crosstrainer om vervolgens 1 - 1 1/2 uur krachttraining te gaan doen. Ook voetbal ik 3-4 keer per week.
Ik wil graag rond de 70 kilo komen en dan een wat strakkere buik te krijgen.
Ik eet als volgend:
Ontbijt:
Glas melk
2 boterhammen met kipfilet

Middageten:
Banaan
2 boterhammen met kipfilet
Water

Avondeten:
Wat de pot schaft maar geen vette dingen zoals gebakken aardappeltjes etc.
Kwark met banaan na het sporten.

Hebben jullie nog tips?

Je zal zo de 70 wel bereiken en een strakkere buik krijgen. Maar denk dat het op jouw lengte geen ideaal gewicht is om op te zitten.

Iets meer verdiepen in je voeding, onderhoud berekenen en dan op of lichtjes boven onderhoud eten in combinatie de krachttraining. Als je maar 2x gaat, doe dan 2x full body en vergeet de beentjes niet, voetballen telt niet als krachtoefening voor sterkere benen!

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Je zal zo de 70 wel bereiken en een strakkere buik krijgen. Maar denk dat het op jouw lengte geen ideaal gewicht is om op te zitten.

Iets meer verdiepen in je voeding, onderhoud berekenen en dan op of lichtjes boven onderhoud eten in combinatie de krachttraining. Als je maar 2x gaat, doe dan 2x full body en vergeet de beentjes niet, voetballen telt niet als krachtoefening voor sterkere benen!

Succes.

Wat denk jij dan dat een ideaal gewicht is? Ja ik eet eigenlijk nooit al te gek, maar die biertjes in het weekend doen me de das om dus daar de komende tijd maar eens mee proberen te stoppen!

Nee, dat voetballen geen krachttraining voor de benen is had ik me laatst ook al laten vertellen dus ben ook gewoon begonnen aan het trainen van mijn benen.

Maar jij zegt wel gewoon doorgaan met krachttraining om af te vallen of beveel je me aan om meer cardio te gaan doen?

Gr.

Wat denk jij dan dat een ideaal gewicht is? Ja ik eet eigenlijk nooit al te gek, maar die biertjes in het weekend doen me de das om dus daar de komende tijd maar eens mee proberen te stoppen!

Nee, dat voetballen geen krachttraining voor de benen is had ik me laatst ook al laten vertellen dus ben ook gewoon begonnen aan het trainen van mijn benen.

Maar jij zegt wel gewoon doorgaan met krachttraining om af te vallen of beveel je me aan om meer cardio te gaan doen?

Gr.

Afvallen = minder eten dan je verbruikt. Met te voetballen doe je al genoeg cardio lijkt me. Steek je energie die je over hebt in krachttraining en (goede) voeding. Bier is idd niet echt goed. Probeer op dagen dat je veel verbruikt (voetbal, krachttraining) voldoende te eten (bereken je calorieverbuik). Op de rustige dagen eet je onder onderhoud. + eet voldoende eiwitten voor spierbehoud (minimum 1,5gr per kg/ gewicht)

Afvallen = minder eten dan je verbruikt. Met te voetballen doe je al genoeg cardio lijkt me. Steek je energie die je over hebt in krachttraining en (goede) voeding. Bier is idd niet echt goed. Probeer op dagen dat je veel verbruikt (voetbal, krachttraining) voldoende te eten (bereken je calorieverbuik). Op de rustige dagen eet je onder onderhoud. + eet voldoende eiwitten voor spierbehoud (minimum 1,5gr per kg/ gewicht)

Wat zijn tussendoortjes die veel eiwitten bevatten? Alvast bedankt.

70 lijkt me geen goed gewicht voor jou lengte + leeftijd.
Weet niet precies je vet percentage, maar als ik 70 kilo weeg blijft er weinig van me over(bijna jou zelfde lengte+leeftijd).
Zou als ik jou was je buik(je) wegtrainen en dan zeker aankomen tot 75/78kg (spiermassa).
En ja krachttraining i.c.m. Met cardio gaat dat zeker lukken.
Succes!

70 lijkt me geen goed gewicht voor jou lengte + leeftijd.
Weet niet precies je vet percentage, maar als ik 70 kilo weeg blijft er weinig van me over(bijna jou zelfde lengte+leeftijd).
Zou als ik jou was je buik(je) wegtrainen en dan zeker aankomen tot 75/78kg (spiermassa).
En ja krachttraining i.c.m. Met cardio gaat dat zeker lukken.
Succes!

Ja, maar wil nu eerst mijn vet weg hebben zodat ik kan gaan bouwen aan mijn spiermassa. Ik vraag me af of wat ik eet goed is:
Voor de training - banaan
Na de training - kwark

Nog enige tips voor mijn voeding of niet?

Bedankt voor je reactie!

Als ik jou stats van 74kg moet geloven met 12% heb je toch niet teveel vet om geen kracht training te doen?
+ Hoemeer spiermassa je nu al opbouwt, heb je straks alleen maar extra gewonnen als je nog meer vet kwijt bent.
Spiermassa helpt ook jou vet te verbranden.
En een banaan voor het trainen is idd een goeie, en kwark na de training idem.

Ja, maar wil nu eerst mijn vet weg hebben zodat ik kan gaan bouwen aan mijn spiermassa. Ik vraag me af of wat ik eet goed is:
Voor de training - banaan
Na de training - kwark

Nog enige tips voor mijn voeding of niet?

Bedankt voor je reactie!

voor training banaan etc ok..

na training best nog een Koolhydraatbron nemen (fruit, muesli, pasta...) de kwark... zijn trage eiwitten, ben je beter af met een eiwitshake

Wederom bedankt! Zal er eens op gaan letten! Verdere tips zijn natuurllijk altijd welkom!

de sticky's lezen is de beste tip die je kan krijgen :)

Terug
Naar boven