AndroidHealthClinic

Afvallen door meer te eten? Help!

SuzanneCeasar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
27%
Sinds juli 2011 van 82 naar 76/75 kilo gegaan. veels te sloom en te weinig voor een half jaar.
Ik ben het zo zat en wil zo graag voor eens en altijd dat heerlijk strakke gespierde lichaam krijgen!!
Sinds januari echt seriues gaan trainen, krachttraining betere cardio en veel eiwitten.
In juli bij een dieetiste gelopen hier moest ik max 1600 op rustdagen en 1900 op trainingsdagen.
Daaroor heb ik een flink deuk opgelopen in mijn vertrouwen in eten.
Ik eet op sommige dagen maar 1300 kcal en andere dagen 1600 dat verschilt in rust en trainings dagen maar eet niet persee meer op trainings dagen.

Maar sinds januari niet meer afgevallen, mede door de krachttraining. Wel in totaal 4cm kwijt op mijn buik en zie al veel vooruitgang in mijn benen.

Mijn doel is om voor eind juni mijn vetpercentage te verlagen, en gespierder te worden
Die is op dit moment 30%, mijn buik moet strakker en mijn benen en billen ook.
Oftewel ik ben mijn buik inhouden zat, wil weer heupbroeken kunnen dragen zonder lovehandels.
Ik weeg nu dus 76 en mijn lengte is 1.77. Eerst was de bedoeling om 68 te wegen van de zomer maar denk dat datniet haalbaar is.

Tijdens trainen doe ik eerst 15 minuten cardio op mijn hoogste haalbare tempo.
Daarna uurtje kracht, ik pak verschillende groepen per keer. Als afsluiter nog cardio dit is meestal lopen op een hoge helling met flink tempo.
Verder doe ik dit 3 a 4 x in de week.

Overigens ben ik vega, gebruik in de ochtend voor het sporten een eiwit shake en ook in de avond voor het slapen gaan.
Ik eet veel vis, en gebruik alleen maar magere producten. En drink alleen water , melk of water met suikervrije slimpie limonade

Nu is dus de vraag moet ik hoger in kcal gaan zitten of moet ik zo blijven en afwachtten?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben bang voor calorieen, voor vet eten.
Elke dag kijk ik hoeveel ik eet. Plan ik uit hoeveel ik mag/kan eten om maar zo min mogelijk binnen te krijgen.

Ik eet wel, dat is het probleem niet. Eet ook gezond verder.
Maar elke dag ben ik aan het tellen elke maaltijd weloverwegen.
Maar ik kan ook zo een zak chips leegeten zonder na te denken over de gevolgen.
Maar daar ben ik over. Ik ga niet meer slecht snoepen en snacken.
Maar door het dieeten ben ik zo gruwelijk gaan letten op wat ik eet..
Ik sta ook altijd heel lang voor de koelkast te bedenken wat ik in godsnaam moet eten. Of in de supermarkt loop ik te dwalen als ik eten voor mezelf moet koken.

Ik wil dit zo ontzettend graag, voor een keer wil ik is wat bereiken en ik wil dat mensen van vroeger me niet me niet meer herkennen als vroeger.
Ik zit nu op de bank en kan al niet wachtten tot morgen dat im weer man sporten..

Het klinkt allemaal zo overdreven als je het zo leest,
Ben niet extreem dik maar als je altijd krijgt te horen dat je niet de dunste bent. Bredere schouders hebt dan je mannelijke collegas, ( geen zwaar nadeel overigens) en als je gespest bent vroeger om je uiterlijk..

Het wordt wel een heel uitgebreid antwoord zo .

Het zit dus eigenlijk allemaal wel heel diep, maar ik ga er gewoon voor.

Succes met deze instelling gaat dat zeker lukken hoor!:)

Kun je hier het volgende neerzetten:

- Onderhoud
- Voedingsschema
- Trainingsschema

Zo kunnen wij ook wat gerichter advies geven.

In de sticky's kun je lezen hoe jij je onderhoud kan bereken. Tevens vind je hier, voor zover je deze nog niet hebt, tips om een voedings- en een trainingsschema te maken.

volgens mij mag je veel meer eten
Je onderhoud zit rond de 2300 cal dus als je wil afvallen zonder te veel spier te verliezen moet je rond de 2000 cal eten.
Het schema zit er bij en tabje calverbruik heb ik al voor je ingevuld.
Nu moet jij in het eerste tabje opzoeken wat je eet en dan kijken hoeveel cal. dat in totaal is. Probeer veel eiwitten in je schema te krijgen want daar krijg je een vol gevoel van en het is goed voor je spieren.
Je kan naar mijn voeding kijken (dit is niets bijzonders overigens want ik eet in de avond wat de pot schaft)
succes

beste verhouding in je voeding is koolhyd 45/50% / eiwit 30/35 % / vet 15/20%

Laatst bewerkt:
wat herkenbaar ben jij, ik ook vegetarier en weet hoe veel schade een verlden van pesten kan opleveren.

ik ben zelf nooit echt te zwaar geweest, maar ben van oktober tot nu 7 kg in gewicht gezakt, meer voor mezelf omdat ik van strakke lichamen hou en mezelf gelukkiger voel zo. Bij mij is nu iedereen bezorgd omdat ze me te licht vinden ach...

Ik ben zelf (nog) niet van het tellen, maar ik weet wel...hongerlijden is niet de bedoeling. Gewoon gezond eten en als je trek hebt ga dan voor een gezonde snack zonder loze calorieen. Te weinig eten zorgt er alleen maar voor dat je lichaam zich op spaarstand zet. Goed opletten dat je het geen vlees eten aanvult met nootjes bijvoorbeeld. eet je wel eieren, kaas en dergelijke??? Ik heb in mijn voorstelrondje gezet wat ik eet zo ongeveer.

Oh ja, en meet je alsjeblieft niet aan wat anderen vinden en eet en leef gezond, wat het beste voor je lichaam is altijd de beste keuze

Eten en sporten is een 'mooie' manier om je onzekerheid weg te moffelen. Enerzijds natuurlijk echt mooi, als het binnen de perken blijft.

Ik denk dat je net iets te veel doorgeslagen bent in je calorieën tellen. Nu moet ik eerlijk zijn dat er op dit forum wel erg veel over calorieën en verhoudingen van voedingswaar wordt gesproken. Opzich logisch als je echt bodybuilder-ambities hebt, maar ik denk dat het voor veel (met name) vrouwen die hier komen echt veel te overdreven is. Vrouwen willen toch vaak een 'gewoon goed lichaam', zonder heel erg brede schouders, dikke gespierde bovenbenen en extreme spierdefinitie.

Staar je niet blind op calorieën. Het is een goede richtlijn, maar elke dag op een precies aantal uitkomen hoeft echt niet.
Doe waar je je goed bij voelt, je merkt vanzelf wel wat goed voor jou werkt en met welke hoeveelheden eten en op welke tijdstippen je gaat afvallen.

Ik denk trouwens dat 9 van de 10 voorsteltopics dat hier door onzekere vrouwen zijn en hun heil daarom zoeken in sporten. De één is daar reëler in dan de ander, de één stelt zich gezonde doelen, de ander minder gezonde (richting anorexia-achtige voorsteltopics).
Gelukkig val jij binnen de eerste categorie. Hopelijk heb je iets aan de informatie op dit forum. Voor nu zou ik sowieso wat meer gaan eten. Je lichaam went ook aan de hoeveelheden die je eet. Zeker als niet-vleeseter vind ik het zelf lastig om aan voldoende voedingsstoffen te komen (maar ik eet ook geen vis) bij zo weinig calorieën.

Zat toch nog even je beginpost te lezen.
Maak je niet zo druk wat andere zeggen (vaak is de oorsprong jaloezie).
Doe lekker wat jij wil en ga er voor
Als je iets wil bereiken dan heb je disipline nodig bij je training/rust en voeding.
Je zelf uithongeren is niet goed en verwacht ook niet dat je binnen een korte tijd een transformatie naar een gespierd lichaam gaat krijgen.
Mensen die het roer om willen gooien raken na een tijdje vaak teleur gestelt omdat ze niet snel genoeg hun einddoel halen.
Trek er dus wat tijd voor uit (bijvoorbeeld 1 jaar) en stel daarin meerdere korte doelen.
Meet je lichaam met een lint (armen / benen/ buik / borst enz enz) en/of maak een beginfoto
Probeer dan eerst een maand je trainingsschema en voedingsschema aan te houden.
Kijk dan na 2 maanden of je verschil ziet (maak foto en weer meten)
gebeurt er niets eet dan 250 cal minder p/dag en ga door / verander je wel ga dan zo door.
In de maand daarna probeer je bijvoorbeeld iets meer cardio te doen of stel je jezelf een ander klein haalbaar doel. zo ga je door en beloon je je zelf als je een doel gehaald hebt (koop een nieuw trainingsshirt of een ander klein cadeau)
Haal je je doel niet in die maand? jammer, maar de maand daarna heb je een nieuwe kans en dan moet je er dan maar voor gaan.
Als jij het echt wil dan kan jij het ook.
Succes en blijf lekker loggen zodat wij je feedbeack kunnen geven

Bedankt voor jullie positieve en motiverende berichten :)
Ik eet wel kaas, eieren en melk ;)

Ik merk nu ik serieuzer bezig ben al zeker verschil.
Mijn buik is al dunner en merk al zichtbaar verschil in mijn benen.

Voor foto's heb ik gemaakt, en wanneer er duidelijk verschil is ga ik een logje aanmaken. Dat zal denk ik over een maandje of 2 zijn.

Hier even een snel eetschema, helaas even zonder verhoudingen daar ga ik vanmiddag even goed voor zitten.

Schema verschilt nogal wel is, variaties is erg lastig als vegetarier. En steeds het zelfde komt mijn neus nogal gauw uit :rolleyes:

Ontbijt:
glas 150 ml magere melk
2 geroosterde of gewone volkoren/bruine boterhammen.
Beleg verschilt, of alleen boter op geroosterd of vega beleg.

Op trainings dagen sporten we na het ontbijt.

Anders tussendoor een banaan.

Lunch:
3 bruine boterhammen/ broodjes met een blikje tonijn op water.
Of 2 bruine boterhammen met 3 gebakken eieren en 30+ kaas.

Fruit erbij en water of water met slimpie siroop.

Tussendoor:
Fruit of andere gezonde tussendoor.

Avondeten:
is eten wat de pot schaft. Eet alleen geen aardappelen/ pasta savonds.
Heb gemerkt dat ik daar heel erg buikpijn van krijg na het eten.

Dus 200 gram groenten en vis of Vegatarisch vlees.

Daarna nog yoghurt met suikervrije siroop. en fruit

Voor het slapen gaan
250 ml melk met 30 gram whey.

Soms doe ik met de lunch of ontbijt ook nog een shake erbij.
Ik zit er heel snel van vol, dus dat verschilt.

Ook nog even een trainingsschema erbij ( wederom niet zo uitgebreid)
ik ga altijd 3 x in de week, soms 4 x in de week.
En dan 1,5 uur.
Dagen verschillen wel ;)

Maandag:
15 minuten flinke cardio.
Benen : Squaten, Leg press, calf press

Biceps : Met apparaat waar ik de naam van kwijt ben, Stang met gewichten en losse dumbels
Triceps: Stang met gewichten, Dips.

Buikspieren, 3 sets van 5 oefeningen.
Daarna nog 10 minuten cardio.

Woensdag:
15 minuten flinke cardio
Borst: Benchpress, cable cross
Rug: aantal apparaten waarvan ik weer niet weet hoe ze heten haha 3 in elk geval.
Biceps: Stang met gewichten.
Schouders: Met losse dumbels
Buikspieren: wederom 3 sets van 5 oefeningen.
En nog 10 minuten cardio

Vrijdag:
Zelfde als maandag vaak.

Je eet ook geen rijst?

Denk dat je trainingsschema beter kan.
Ik zou je lichaam in 3 groepen verdelen
Altijd eerst krachttraining doen en daarna cardio omdat je dan meer vetten verbrand
1 oefening bestaat uit 4 sets en per set 12 a 15 reps

Dag 1 Rug 3 oefeningen /Biceps 2 oefeningen
rustdag (of cardiodag)
Dag 2 Benen 3 a 4 oefeningen / schouders 3 oefeningen
rustdag (of cardio)
Dag 3 Borst 3 oefeningen/Triceps 2 oefeningen
Dag 4 rust
Dag 5 begin je weer opnieuw
Je Buikspieren kan je op alle dagen die je wil er bij doen

Denk dat je trainingsschema beter kan.
Ik zou je lichaam in 3 groepen verdelen
Altijd eerst krachttraining doen en daarna cardio omdat je dan meer vetten verbrand
1 oefening bestaat uit 4 sets en per set 12 a 15 reps

Dag 1 Rug 3 oefeningen /Biceps 2 oefeningen
rustdag (of cardiodag)
Dag 2 Benen 3 a 4 oefeningen / schouders 3 oefeningen
rustdag (of cardio)
Dag 3 Borst 3 oefeningen/Triceps 2 oefeningen
Dag 4 rust
Dag 5 begin je weer opnieuw
Je Buikspieren kan je op alle dagen die je wil er bij doen

Ik hoor juist dat fullbody voor een vrouw veel effectiever is om vet te verbranden?? Daarom ben ik ook van 2 spiergroepen per training overgestapt op fullbody..

---------- Post toegevoegd Fri 16 Mar 2012 om 17:45 ----------

Als ik jou was zou ik nog een dag trainen.. 4xpw dus.. Misschien een intensieve groepsles voor de afwisseling! Doe zelf Zumba.. Erg goed! Ook goed voor extra cardio.. Ik zou trouwens sowieso meer cardio doen.. Je kan het ook afwisselen.. Ga bijv een half uurtje intensief fietsen en dan 10 minuutjes hardlopen..

Ook proberen om de gewichten telkens iets zwaarder te doen.. Zo push je jezelf en dan verbrand je ook echt veel vet!

Ben sinds Januari bezig en van maat M-L (meestal L) naar een maat S-M gegaan (meestal S)
In het begin een aardige vetrol en nu een platte buik!

Je moet jezelf gewoon pushen en nie naar de weegschaal kijken! Heb er zelf ook nog wel moeite mee hoor!

Succes!!

Zojuist mijn eerste extra hardloop rondje gedaan :)
Morgen flink stuk fietsen misschien nog hardlopen ervoor.
Maandag de sportschool weer in
En dan ga ik kijken of ik jouw schema aan kan houden Nona
En dan zowieso woensdag en donderdag en even kijken of vrijdag lukt
met werk.

Wat jij zegt is ook echt mijn voorlopige doel.
Eerst dat platte buikje en dan gaan we verder kijken :D

Mijn oude sportkleertjes pastte weer zonder overal vetrolletjes te hebben :$

Oke nieuw trainingschema

Maandag:
Benen
Biceps
Buik
Daarna minimaal een half uur cardio
(moet ook nog kwartier heen en terug fietsen elke keer)

Woensdag
Rug
Triceps
Buik
Wederom minimaal 30 min cardio

Vrijdag:
Borst
Schouders
Buik
en wederom minimaal 30 min cardio

En dan nog een 4de dag inplannen :)
Wordt dan een herhaling van de spieren waar ik op dat moment geen spierpijn van heb.

En wanneer het mogelijk is hardlopen er thuis bij in pakken
En ik begin als goed is volgende week weer met paardrijden :D

Kga nu kijken ofk een voedingsschema in elkaar kan zetten ;)

Maar in elk geval weer een weekje voorbij zonder snaaien en snoepen !

Nona, krachttraining doe je niet direct om vet te verbranden.

Meer spiermassa maakt dit echter wel makkelijker.

Schema kan best zo. Waarom nog een vierde dag?

4de dag word cardio dagje denk ik :)
zowieso ga ik deze week 4 dagen :D

Vandaag interval training gedaan voor de cardio en dat bevalt me goed :)

Ik ben bang voor calorieen, voor vet eten.
Elke dag kijk ik hoeveel ik eet. Plan ik uit hoeveel ik mag/kan eten om maar zo min mogelijk binnen te krijgen.

Ik eet wel, dat is het probleem niet. Eet ook gezond verder.
Maar elke dag ben ik aan het tellen elke maaltijd weloverwegen.
Maar ik kan ook zo een zak chips leegeten zonder na te denken over de gevolgen.
Maar daar ben ik over. Ik ga niet meer slecht snoepen en snacken.
Maar door het dieeten ben ik zo gruwelijk gaan letten op wat ik eet..
Ik sta ook altijd heel lang voor de koelkast te bedenken wat ik in godsnaam moet eten. Of in de supermarkt loop ik te dwalen als ik eten voor mezelf moet koken.

Ik wil dit zo ontzettend graag, voor een keer wil ik is wat bereiken en ik wil dat mensen van vroeger me niet me niet meer herkennen als vroeger.
Ik zit nu op de bank en kan al niet wachtten tot morgen dat im weer man sporten..

Het klinkt allemaal zo overdreven als je het zo leest,
Ben niet extreem dik maar als je altijd krijgt te horen dat je niet de dunste bent. Bredere schouders hebt dan je mannelijke collegas, ( geen zwaar nadeel overigens) en als je gespest bent vroeger om je uiterlijk..

Het wordt wel een heel uitgebreid antwoord zo .

Het zit dus eigenlijk allemaal wel heel diep, maar ik ga er gewoon voor.

Erg herkenbaar. Ik heb ook bij alles wat ik eet dat ik nadenk. Ik denk dat je wel kan stellen dat eten en sporten en obsessie is geworden bij mij, maar wel in positieve zin. Als je je na alles wat je hebt gegeten k*t voelt om het zo maar te zeggen gaat het niet helemaal de goede kant op. Dus hou dat in de gaten want we kennen vast allemaal wel een geval waarbij het afvallen door geslagen is!

Erg herkenbaar. Ik heb ook bij alles wat ik eet dat ik nadenk. Ik denk dat je wel kan stellen dat eten en sporten en obsessie is geworden bij mij, maar wel in positieve zin. Als je je na alles wat je hebt gegeten k*t voelt om het zo maar te zeggen gaat het niet helemaal de goede kant op. Dus hou dat in de gaten want we kennen vast allemaal wel een geval waarbij het afvallen door geslagen is!

het moet inderdaad positief een obsessie worden.
Het gaat nu wel redelijk eet al wel iets meer, maar wel gewoon gezond.

Voor de rest zie ik al mooie vooruitgang, heb het idee dat mijn spieren al flink zijn verandert. Zowieso al veel verschil in mijn benen en billen, en mijn armen.
Alleen nu het vetlaagje er nog af :)
Met dit mooie weer wordt ik alleen maar meer gemotiveerd om zo door te gaan.
Vandaag wordt dag nummer 3 en als goed is morgenochtend ook nog :)
Pak er vandaag wel zonnebankje bij, is ook wel even lekker voor de spiertjes

Edit: ik ga denk ik vandaag even weer een vetmeting doen, weliswaar met een handapparaat maar als ik die aanhoud en
het daalt dan vind ik het goed. Hoef het nog niet precies te weten. Zolang het maar omlaag gaat :)

Terug
Naar boven