MuscleMeat

Ahmadinejad zegt Iraanse politiek volgend jaar vaarwel

whami

Huge Freak
Waardering
861
Lengte
1m77
Vind ik top!

Een naïeveling zei:
Welke wereldleider heeft dit gedaan? Niet noor hem en niet na hem. Ik denk dat we veel van die man zullen leren.
Wat gewoon belachelijk is.

Werkelijke reden waarom hij zich terug trekt:
Ali Khamenei wil iemand anders aan de macht die in staat is betere diplomatieke banden met het westen te onderhouden en de huidige explosieve situatie enigszins te verbeteren. Ali Khamenei is de echte machthebber in Iran en Ahmadinejad kan enkel naar hem luisteren. Ik wist al lang op voorhand dat dit op til was. Ahmedinejad had 2 keuzes: de eer aan zichzelf laten of een gegarandeerd verlies bij de verkiezingen. Ali Khamenei wil is namelijk wet en hij wil iemand anders als president.

Edit: staat blijkbaar ook gewoon op wikipedia :p
Dispute with President Ahmadinejad

Early in his presidency, Pres. Ahmadinejad was sometimes described as "enjoy[ing] the full backing" of the Supreme Leader[67], and even as being his "protege."[68] In Ahmadinejad's 2005 inauguration the supreme leader allowed Ahmadinejad to kiss his hand and cheeks in what was called "a sign of closeness and loyalty,"[69] and after the 2009 election fully endorsed Ahmadinejad against protesters.[70] However as early as January 2008 signs of disagreement between the two men developed over domestic policies,[67] and by November 2010 several sources detected a "growing rift" between the two.[71] The disagreement has been described as centering on Esfandiar Rahim Mashaei, a top adviser and close confidant of Ahmadinejad[72] and opponent of "greater involvement of clerics in politics",[73] who was First Vice President of Iran until being ordered to resign from the cabinet by the supreme leader. In 2009 Ahmadinejad dismissed an opponent of Mashaei, Intelligence Minister Gholam-Hossein Mohseni-Eje'i, and two years later another Intelligence minister, Heydar Moslehi, resigned after being asked to by Ahmadinejad, but was reinstated by the supreme leader[68] within hours.[74] Ahmadinejad responded with an "11-day walkout" of cabinet meetings, religious ceremonies, and other official functions[71][74] which was denounced by clerics, parliamentarians and military commanders, who accused him of ignoring orders from the supreme leader.[72] Several people "said to be close" to the president and Mashaei (such as Abbas Amirifar and Mohammed Sharif Malekzadeh) were arrested on charges of being "magicians" and invoking djinns.[71] On 6 May 2011 it was reported that Ahmadinejad had been given an ultimatum to accept the leader's intervention or resign[75], and on 8 May he welcoming Moslehi back to a cabinet meeting.[72] The events have been said to have "humiliated and weakened" Ahmadinejad, though the president has denied that there was any rift between the two,[72][73] and in a 3 June 2011 speech, Khamenei called for unity among the ruling conservatives, stating that the administration of Ahmadinejad "has been able to accomplish many great tasks."[76]

Laatst bewerkt:
KABOEM

solved

Kaboem, Rusland en China strike back...problem got bigger ;)

• Topic Starter Topic Starter
Misschien dat de olieprijzen dan ook omlaag gaan.

Vind ik top!

Een naïeveling zei:
Wat gewoon belachelijk is.

Werkelijke reden waarom hij zich terug trekt:
Ali Khamenei wil iemand anders aan de macht die in staat is betere diplomatieke banden met het westen te onderhouden en de huidige explosieve situatie enigszins te verbeteren. Ali Khamenei is de echte machthebber in Iran en Ahmadinejad kan enkel naar hem luisteren. Ik wist al lang op voorhand dat dit op til was. Ahmedinejad had 2 keuzes: de eer aan zichzelf laten of een gegarandeerd verlies bij de verkiezingen. Ali Khamenei wil is namelijk wet en hij wil iemand anders als president.

Edit: staat blijkbaar ook gewoon op wikipedia :p

Neen, de werkelijke reden is dat een derde termijn verboden is door de grondwet.

Neen, de werkelijke reden is dat een derde termijn verboden is door de grondwet.
Wist ik echt niet hoor...
Denk je dat iedere politieker nadat zn termijnen op zijn zich volledig uit de politiek terug trekt? Overigens zou men in zo'n soort land geen probleem hebben om dit snel even te fixen met nieuwe wetgeving. De volgende president zal er niet 1 zijn die gelijkdenkende is / vertrouweling is van Ahmadinejad. Er zal een nieuwe wind heersen.
Al waren er 100 termijnen, Ahmadinejad zou sowieso moeten vertrekken hebben. AUB als je wat wil zeggen, kom dan niet af met iets dat simpelweg op wikipedia staat :rolleyes:
Durf te wedden dat voor je wiki bekeek je niet eens wist dat Ahmadinejad niet eens de echte persoon is met de meeste macht. Het is niet moeilijk om een maximum aan termijnen te omzeilen, kijk maar naar Rusland. Of Poetin nu president is of premier, wie denk ja dat er al die tijd de macht echt in handen had? Zelfde kan in Iran, Ahmadinejad moet niet per se president zijn om machthebber te zijn (na Alitje natuurlijk).

MSS snap je nu wat ik bedoel. No offence maar ik erger me soms echt aan de onwetendheid van mensen.

Laatst bewerkt:
Je spreekt je in deze topic meerdere malen tegen en je beseft het zelf niet. Ik stel voor dat je geen topics met betrekking tot politiek opent want je hebt echt geen idee waar je het over hebt. En neen, ik haal mijn info niet op wikipedia. Het feit dat je daar onmiddellijk naar verwees toont aan dat je die site wel zelf vaker gebruikt.

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 05:26 ----------

Misschien nog het domste is dat je Wikipedia gebruikte om je standpunt duidelijk te maken en daarna geef je kritiek op de site. Man, teveel coke gesnoven denk ik.

Ik zei: "het staat zelfs op wiki", ik zei niet: "ik heb mn info van wiki". Wiki is de bron die iedereen als eerste aanboort, jij, ik, iedereen. Maar ik haal niet al mn info uit wiki, als ik iets opzoek kijk ik inderdaad ook eerst daar maar ook verder, ik stop niet bij wiki. Ik geef geen kritiek op wiki, enkel op het feit dat velen niet verder kijken dan wiki. Voor vele dingen hoeft dat ook niet maar voor dit soort zaken moet je verder kijken en uit meerdere standpunten.

Hoe spreek ik mezelf dan tegen?
En waarom wijk je dan af van het onderwerp? En geef je commentaar op alles behalve inhoud? Ik ben mss slecht in uitleggen maar ik heb gelijk. Ik heb altijd gelijk :dunno: U jelly?

Ik zei: "het staat zelfs op wiki", ik zei niet: "ik heb mn info van wiki". Wiki is de bron die iedereen als eerste aanboort, jij, ik, iedereen. Maar ik haal niet al mn info uit wiki, als ik iets opzoek kijk ik inderdaad ook eerst daar maar ook verder, ik stop niet bij wiki. Ik geef geen kritiek op wiki, enkel op het feit dat velen niet verder kijken dan wiki. Voor vele dingen hoeft dat ook niet maar voor dit soort zaken moet je verder kijken en uit meerdere standpunten.

Hoe spreek ik mezelf dan tegen?
En waarom wijk je dan af van het onderwerp? En geef je commentaar op alles behalve inhoud? Ik ben mss slecht in uitleggen maar ik heb gelijk. Ik heb altijd gelijk :dunno: U jelly?

Dude, ben je aan het trollen of zo???? Je zet hier een beetje hoger een link naar wiki. Wat ben je toch een onverstandige kerel.
Je spreekt je overal tegen in je post. Ik zou er nog wel tijd in kunnen steken en je wijzen op al je tegenstrijdigheden maar ik heb gemerkt dat alle zinnige mensen deze topic hebben verlaten omdat je posts geen steek houden.
Als ik dus nog eens wat tijd en zin heb zal ik al je contradicties eens aanwijzen.

Wist ik echt niet hoor...
Denk je dat iedere politieker nadat zn termijnen op zijn zich volledig uit de politiek terug trekt? Overigens zou men in zo'n soort land geen probleem hebben om dit snel even te fixen met nieuwe wetgeving. De volgende president zal er niet 1 zijn die gelijkdenkende is / vertrouweling is van Ahmadinejad. Er zal een nieuwe wind heersen.
Al waren er 100 termijnen, Ahmadinejad zou sowieso moeten vertrekken hebben. AUB als je wat wil zeggen, kom dan niet af met iets dat simpelweg op wikipedia staat :rolleyes:
Durf te wedden dat voor je wiki bekeek je niet eens wist dat Ahmadinejad niet eens de echte persoon is met de meeste macht. Het is niet moeilijk om een maximum aan termijnen te omzeilen, kijk maar naar Rusland. Of Poetin nu president is of premier, wie denk ja dat er al die tijd de macht echt in handen had? Zelfde kan in Iran, Ahmadinejad moet niet per se president zijn om machthebber te zijn (na Alitje natuurlijk).

MSS snap je nu wat ik bedoel. No offence maar ik erger me soms echt aan de onwetendheid van mensen.

Je zegt dus duidelijk dat het niet Ahmadinejad is die de echte macht heeft maar Khameini.
Je zegt dat Ahmadinjad enkel zou kunnen verliezen bij de volgende verkiezingen. Dit kan niet want hij kon zelf niet mee doen.
En je zegt ook dat in dergelijke landen men dat wel eventjes kan veranderen /. Maar als het Khamenei is die de macht heeft en hij niet meer wil weten van Ahmadinejad, dan zal hij die derde termijn niet mogelijk maken.

En dat zijn maar een paar contradicties waar ik de tijd voor nam.

Je zegt dus duidelijk dat het niet Ahmadinejad is die de echte macht heeft maar Khameini.
Je zegt dat Ahmadinjad enkel zou kunnen verliezen bij de volgende verkiezingen. Dit kan niet want hij kon zelf niet mee doen.
En je zegt ook dat in dergelijke landen men dat wel eventjes kan veranderen /. Maar als het Khamenei is die de macht heeft en hij niet meer wil weten van Ahmadinejad, dan zal hij die derde termijn niet mogelijk maken.

En dat zijn maar een paar contradicties waar ik de tijd voor nam.
Dat je geen president meer kan worden betekend niet dat je niet meer mee kan doen aan verkiezingen. (wie nu niet exact of dit toepasbaar is in Iran aangezien ik hen exacte systeem niet ken dus mogelijk ook niet mogelijk om mee te doen aan verkiezingen)
Dat laatste wat je zegt is wat ik bedoel, no matter what, Ahmadinejad zn carriere is gedaan.

Dat je geen president meer kan worden betekend niet dat je niet meer mee kan doen aan verkiezingen. (wie nu niet exact of dit toepasbaar is in Iran aangezien ik hen exacte systeem niet ken dus mogelijk ook niet mogelijk om mee te doen aan verkiezingen)
Dat laatste wat je zegt is wat ik bedoel, no matter what, Ahmadinejad zn carriere is gedaan.

Dus het zou verboden zijn om een derde termijn als president gekozen te worden maar wel toegestaan om mee te doen met de verkiezingen om president te worden. Besef je wel dat wat je zegt absurd is?
Dat ahmadinjads politieke carrière gedaan is werd door niemand ontkent. Jij was het gewoon, die zich vergiste van de reden. Je sprak tegenstrijdige zaken/

Dus het zou verboden zijn om een derde termijn als president gekozen te worden maar wel toegestaan om mee te doen met de verkiezingen om president te worden. Besef je wel dat wat je zegt absurd is?
Dat ahmadinjads politieke carrière gedaan is werd door niemand ontkent. Jij was het gewoon, die zich vergiste van de reden. Je sprak tegenstrijdige zaken/
Vergist in reden? Nee, hoor, niet voor niets dat hij volledig uit de politiek stapt... De enige reden die jij hebt is "maximum 2 termijnen president" en dat is alles, niets concreet.
In België, verkiezingen. Als jij gaat stemmen, kies jij dan enkel wie minister-president of premier wordt?
Dus volgens jou als iemand zijn termijn heeft opgebruikt mag hij niets meer met politiek te maken en hebben en nergens meer voor verkozen worden? Denk dat jij meer onzinnige dingen zegt dan ik :rolleyes:.

Je leest enkel wat in je kraampje past. Das goed. Zo denk je veel te weten, en das goed voor je ego.

:roflol: jij denkt meer te weten door wiki pagina te lezen.
Ik denk niet veel te weten, maar ik weet meer te weten dan jou :trollface:

Jongeman, ik haal mijn info niet van Wikipedia. Het is een goede eerste bron, maar de info die je daar haalt met je misntens door vier andere bronnen laten bevestigen. IS een techniek die je leert aan de unief maar ieder weldenkend mens doet dit automatisch.
Ik volg de situatie van Iran al minstens 10 jaar. Je kent een beetje over Iran omdat je op een aanta fora zaken leest, of Telegraaf. nl.
Maar het zou je sieren moest je ook internationale internet-news sites bekijken. Kirjg je heel wat meer inside en secondary but crucial information.
Je bent onvoldoende op de hoogte ven interne en internationale politiek om dit debat interessant te houden.

Jongeman, ik haal mijn info niet van Wikipedia. Het is een goede eerste bron, maar de info die je daar haalt met je misntens door vier andere bronnen laten bevestigen. IS een techniek die je leert aan de unief maar ieder weldenkend mens doet dit automatisch.
Ik volg de situatie van Iran al minstens 10 jaar. Je kent een beetje over Iran omdat je op een aanta fora zaken leest, of Telegraaf. nl.
Maar het zou je sieren moest je ook internationale internet-news sites bekijken. Kirjg je heel wat meer inside en secondary but crucial information.
Je bent onvoldoende op de hoogte ven interne en internationale politiek om dit debat interessant te houden.
:roflol:
Ja hoor.
Ik volg anders al het hele Midden-Oosten voor jaren. T'is te zeggen, af en toe iets lezen en dan uitbreiding opzoeken.
En ROFL, al je info van grote nieuwssite halen? Hoe dom kan je zijn? Ga je unief aanhalen om te doen alsof je slim bent en kom je dan af met grote nieuwsites :rolleyes:. Héél onpartijdige bronnen hoor :rolleyes:. Media kunnen nieuws in alle richtingen buigen dat ze willen. Hoop op zn minst dat je dan ook al nieuwsite's van het Midden-Oosten bekeken hebt zodat je op zn minst 2 verschillende partijdige visies kent.

:roflol:
Ja hoor.
Ik volg anders al het hele Midden-Oosten voor jaren. T'is te zeggen, af en toe iets lezen en dan uitbreiding opzoeken.
En ROFL, al je info van grote nieuwssite halen? Hoe dom kan je zijn? Ga je unief aanhalen om te doen alsof je slim bent en kom je dan af met grote nieuwsites :rolleyes:. Héél onpartijdige bronnen hoor :rolleyes:. Media kunnen nieuws in alle richtingen buigen dat ze willen. Hoop op zn minst dat je dan ook al nieuwsite's van het Midden-Oosten bekeken hebt zodat je op zn minst 2 verschillende partijdige visies kent.

het is inderdaad zo dat ik aan de unief het vak "historische kritiek" aangeleerd kreeg; Dit is een vak die je aanleert welke bronnen men kan vertrouwen.
Je reageert op mijn "grote nieuwssites" met zo'n walging dat ik er kan uit opmaken dat je deze sites nooit checkt of nooit bekijkt; Dat is een grote fout.
Voour jouw informatie, ik heb al 15 jaar een satellietschotel en kijk naar Zowat alle zenders uit het Midden-Oosten. Ik schreef toch "internationale internet-news sites". Heb je het moeilijk dit te begrijpen? Weet je wat internationaal betekent?
Ik raad je Robert Fisk aan, the guardian,... maar zoals altijd, een bericht moet je weten te verifiëren. Jouw posts getuigen van een gebrek aan kritische zin en een gebrek aan intellect om complexe materies te begrijpen. Maar tevens een gebrek aan intellectuele eerlijkheid.

Terug
Naar boven