MuscleMeat

Akoestische Gitaar bespelen

• Topic Starter Topic Starter
bumpert

Als een setje snaren voor een klassieke/spaanse gitaar besteld krijg je 3 stalen snaren en 3 nylon snaren. Wanneer je een setje snaren voor een western of electrische gitaar besteld krijg je alleen maar stalen snaren. Gitaren met alleen maar nylon snaren bestaan (vrijwel) niet.

Dus met dit setje zit je goed voor jouw gitaar [Link niet meer beschikbaar]

Als een setje snaren voor een klassieke/spaanse gitaar besteld krijg je 3 stalen snaren en 3 nylon snaren. Wanneer je een setje snaren voor een western of electrische gitaar besteld krijg je alleen maar stalen snaren. Gitaren met alleen maar nylon snaren bestaan (vrijwel) niet.

Dus met dit setje zit je goed voor jouw gitaar [Link niet meer beschikbaar]

Thanks man! die ga ik bestellen!

Heb je nog tips om ze erop te zetten? hoorde dat je niet alle snaren tegelijk eraf moet halen omdat anders die kast verbuigt ofzo?

en dat stemmen, kan dat via internet bijv? zag een site waar je al die tonen kon beluisteren

Ik ben van plan om een basgitaar aan te schaffen, heb verder nog nooit op een bass gespeeld. Heeft er iemand goede tips? Ik was niet van plan om veel meer uit te geven dan 150 a 200 euro (om mee te beginnen), heb begrepen dat die complete setjes (bass/versterker/materiaal) vaak van hele slechte kwaliteit is. Iemand enig idee wat een goede losse starters bass/versterker is voor niet al te veel geld?

Linkje.
Dit is wel een leuke beginners set, ik heb hem zelf ook en speel er al ruim een jaar op zonder te klagen.:D
Hij is iets boven je budget en er zit geen riem bij.
(dat wat wel zo handig is als je staand wilt spelen en kost ongeveer €15)
Maar dan heb je een uitzonderlijk goede beginners set.

Groetjes

Heb je nog tips om ze erop te zetten? hoorde dat je niet alle snaren tegelijk eraf moet halen omdat anders die kast verbuigt ofzo?

en dat stemmen, kan dat via internet bijv? zag een site waar je al die tonen kon beluisteren

Voor 19-20 euro heb je een tuner.
Weet niet of je al een ander instrument bespeeld hebt. Maar om te stemmen op een digitale noot van de pc is erg lastig heb ik me wel eens laten vertellen.

En er op zetten is niet erg lastig. Zou het 1 voor 1 doen, kan je bij de andere snaren afkijken hoe die precies vastgemaakt zijn.

Voor 19-20 euro heb je een tuner.
Weet niet of je al een ander instrument bespeeld hebt. Maar om te stemmen op een digitale noot van de pc is erg lastig heb ik me wel eens laten vertellen.

En er op zetten is niet erg lastig. Zou het 1 voor 1 doen, kan je bij de andere snaren afkijken hoe die precies vastgemaakt zijn.

thanks man. een tuner zal ik er dan ook maar bij doen.

Linkje.
Dit is wel een leuke beginners set, ik heb hem zelf ook en speel er al ruim een jaar op zonder te klagen.:D
Hij is iets boven je budget en er zit geen riem bij.
(dat wat wel zo handig is als je staand wilt spelen en kost ongeveer €15)
Maar dan heb je een uitzonderlijk goede beginners set.

Groetjes

Haha, dit is exact het setje dat iemand me vandaag in een muziekwinkel aanraadde. Die ga ik binnenkort halen denk ik.

Ik ben van plan om een basgitaar aan te schaffen, heb verder nog nooit op een bass gespeeld. Heeft er iemand goede tips? Ik was niet van plan om veel meer uit te geven dan 150 a 200 euro (om mee te beginnen), heb begrepen dat die complete setjes (bass/versterker/materiaal) vaak van hele slechte kwaliteit is. Iemand enig idee wat een goede losse starters bass/versterker is voor niet al te veel geld?

Je budget zou dan toch eerst wat meer moeten bedragen hoor. Ik heb een fijne electrische jackson js30 gekocht voor 300 euro nieuw en een versterker voor 200 euro nieuw. Als je serieus bent moet je niet aarzelen om toch "iets" in je nieuwe hobby te investeren. Mijn lessen starten trouwens in september, can't wait :)

Je zult er zeker geen spijt van krijgen;)
En dat je budget omhoog zou moeten is onzin, ik zou eerst maar eens even kijken met dit setje of het je bevalt en dan kun je later altijd nog uitbreiden met een duurdere gitaar of versterker.

Laatst bewerkt:

Zou ze idd 1 voor 1 vervangen voor de zekerheid, al heb ik er zelf nog nooit problemen mee gehad.

Stemmen op gehoor valt niet mee, zeker in het begin is het gewoon best lastig. Heb zelf dit programma gebruikt in het begin http://minituner.en.softonic.com/universaldownloader-launch.

Je budget zou dan toch eerst wat meer moeten bedragen hoor. Ik heb een fijne electrische jackson js30 gekocht voor 300 euro nieuw en een versterker voor 200 euro nieuw. Als je serieus bent moet je niet aarzelen om toch "iets" in je nieuwe hobby te investeren. Mijn lessen starten trouwens in september, can't wait :)

als het je niet bevalt is het natuurlijk wel zonde van het geld:)

Kijk 2dehands, op de Duitse ebay staan vaak koopjes, heb er al een ibanez rg550ex en een charvel voor rond de 250€/stuk kunnen fixen! :D snipe snipe

Ik ken dat product niet. Maar met een tuner is super makkelijk, je slaat gewoon een snaar aan en de tuner geeft aan of het de jusite toonhoogte is. Moet je natuurlijk wel weten welke snaar welke toonhoogte moet vertegenwoordigen.

heb dr zin in! :D

Heb een klassieke gitaar gekocht, een yamaha.

mooi ding maar nu twijfel ik toch een beetje. ben een cursus aan het volgen via internet maar die gast zegt dat als je rock wilt spelen je veel beter meteen een elektrische gitaar kan kopen. en ik wil dus rock spelen. wat denken jullie? beginnen met klassieke gitaar? of meteen elektrisch?

Ben zelf begonnen op een akoestische gitaar van 5 euro :D.

Probleem is alleen dat tegenwoordig vrijwel alle muziek met een elektrische gitaar gemaakt wordt. Elektrische gitaren spelen een heel stuk makkelijker, en als je daar eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer terug. Ook is het gewoon leuk om met effecten te kloten :P.

Enige nadeel van elektrisch is de aanschafprijs. Voor een beetje gitaar + versterker ben je al gauw 500 euries lichter, terwijl je voor 50 euro een leuke 2de handse akoestische hebt.

Overstappen van akoestisch naar elektrisch gaat probleemloos, andersom daar entegen....

Laatst bewerkt:
Ben zelf begonnen op een akoestische gitaar van 5 euro :D.

Probleem is alleen dat tegenwoordig vrijwel alle muziek met een electrische gitaar gemaakt wordt. Elektrische gitaren spelen een heel stuk makkelijker, en als je daar eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer terug. Ook is het gewoon leuk om met effecten te kloten :P.

Enige nadeel van elektrisch is de aanschafprijs. Voor een beetje gitaar + versterker ben je al gauw 500 euries lichter, terwijl je voor 50 euro een leuke 2de handse akoustische hebt.

op die site stond dat een yamaha pacifica 112 ook een goede is om mee te beginnen. heb nu een acoestische klassieke voor 120 gekocht. kan ik deze toch beter inruilen en iets bijleggen voor bijv zoiets?

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate..._display=fromoutside&~cookies=1&scrwidth=1366

Terug
Naar boven