XXL Nutrition

Akoestische Gitaar bespelen

Tsja die keuze licht natuurlijk geheel bij jezelf.

Ik denk wel dat ik kan stellen dat 90% van de (jonge) mensen later toch overstapt op elektrisch. Als je zeker weet dat je gitaar wil gaan spelen, kun je misschien beter direct investeren in een elektrische.

Die link doet het niet, maar een pacifica schijnt inderdaad een fijne gitaar te zijn. Heb er zelf nooit op gespeeld en ga daar dus niets over zeggen. Zelf ben ik begonnen op een cort g250, en die gitaar is echt fantastisch! Heel wat meer kwaliteit dan bijvoorbeeld een squier.

http://www.tierolff.nl/winkel/index.php?page=catalogus_product&afdeling=2&subafdeling=2&product=3620

• Topic Starter Topic Starter
Tsja die keuze licht natuurlijk geheel bij jezelf.

Ik denk wel dat ik kan stellen dat 90% van de (jonge) mensen later toch overstapt op elektrisch. Als je zeker weet dat je gitaar wil gaan spelen, kun je misschien beter direct investeren in een elektrische.

Die link doet het niet, maar een pacifica schijnt inderdaad een fijne gitaar te zijn. Heb er zelf nooit op gespeeld en ga daar dus niets over zeggen. Zelf ben ik begonnen op een cort g250, en die gitaar is echt fantastisch! Heel wat meer kwaliteit dan bijvoorbeeld een squier.

http://www.tierolff.nl/winkel/index.php?page=catalogus_product&afdeling=2&subafdeling=2&product=3620

die yamaha pacifica is rond de 200 euro en ze zeggen dat het de beste beginnersgitaar is. ga er nog even over nadenken maar zou eerlijk gezegd wel liever meteen voor elektrisch gaan. zonder versterker kun je er gewoon op spelen zoals een acoustische stond er.

Ik denk wel dat ik kan stellen dat 90% van de (jonge) mensen later toch overstapt op elektrisch

Dan hoor ik tot die kleine 10 procent die begon op een elektrische en na een paar jaar is overgestapt op akoestisch...:p

Speel nu alleen nog akoestisch eigenlijk.

Maar zoals gezegd denk ik niet echt dat er een beste weg is. Voor mij was de overstap van elektrisch naar akoestisch helemaal geen probleem, is maar heel even wennen. At the end of the day maakt het gewoon nauwelijks uit. Uiteindelijk koop je toch wel een akoestische erbij, of als je een akoestische hebt een elektrische, ga je het toch af en toe spelen en ontwikkel je skills met beide.

die yamaha pacifica is rond de 200 euro en ze zeggen dat het de beste beginnersgitaar is. ga er nog even over nadenken maar zou eerlijk gezegd wel liever meteen voor elektrisch gaan. zonder versterker kun je er gewoon op spelen zoals een acoustische stond er.

Uit een akoestische gitaar komt wel een stuk meer geluid dan uit een elektrische zonder versterker. Maar ik speel inderdaad ook wel eens op mijn elektrische zonder dat hij aangesloten is, maar met een versterker is het wel een stuk leuker.

Dan hoor ik tot die kleine 10 procent die begon op een elektrische en na een paar jaar is overgestapt op akoestisch...:p

Speel nu alleen nog akoestisch eigenlijk.

Maar zoals gezegd denk ik niet echt dat er een beste weg is. Voor mij was de overstap van elektrisch naar akoestisch helemaal geen probleem, is maar heel even wennen. At the end of the day maakt het gewoon nauwelijks uit. Uiteindelijk koop je toch wel een akoestische erbij, of als je een akoestische hebt een elektrische, ga je het toch af en toe spelen en ontwikkel je skills met beide.

Ik gebruik mijn akoestische eigenlijk alleen nog voor bij het kampvuur, dat is echt super tof met wat maten (die ook gitaar spelen of zingen)

nog meer mensen hun mening hierover?

ik heb een elektrische en een akoestische.
Ben begonnen met akoestisch om de basis te leren en daarna overgestapt op elektrisch om toch wat te soleren etc.

Het ligt allemaal aan wat je zelf wilt, je moet je niet laten beïnvloeden door wat anderen zeggen dat beter is.

ik heb een elektrische en een akoestische.
Ben begonnen met akoestisch om de basis te leren en daarna overgestapt op elektrisch om toch wat te soleren etc.

Het ligt allemaal aan wat je zelf wilt, je moet je niet laten beïnvloeden door wat anderen zeggen dat beter is.

nee maar als ik voor 120 een acoustische gekocht heb, nu kan ik hem nog inruilen en voor 200 een elektrische kopen.. dus wil graag weten wat een gitaarkenner daar van vind.

kun je op elektrisch ook acoustisch spelen, dus zonder versterker?

en een basis versterker, aan welke prijs moet ik dan denken?

De roland cube is echt de basisversterker, kost een eurootje of 100.

nee maar als ik voor 120 een acoustische gekocht heb, nu kan ik hem nog inruilen en voor 200 een elektrische kopen.. dus wil graag weten wat een gitaarkenner daar van vind.

op een elektrische gitaar kan je nauwelijks spelen zonder versterker (heeft geen klankkast)

Je kan nu wel een elektrische kopen maar na een tijdje wil je weer een akoestische, dan weer elektrisch etc...

het gras is altijd groener aan de overkant

Lekker op je akoestische gaan pingelen, als je eenmaal weet dat je het leuk genoeg vind/ ermee door gaat, kan je altijd nog een elektrische kopen

Ok thanks mensen. zal er nog even over nadenken maar zit er nu ook veel verschil tussen klassiek en acoutisch? heb nu een klassiek maar dat is ook acoestisch toch?

en maakt het uit als een gitaar op een warme plaats staat? het is zo'n 25 graden op mijn kamer :o

Terug
Naar boven