MuscleMeat

Al lang geen vooruitgang?

  • Topic starter JwvdM
  • Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 1K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

JwvdM

Novice
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Hallo Bodybuilding collega's,

De laatste maanden worden mijn gedachten sterker; "ik maak al lang geen vooruitgang meer", al verteld mijn gevoel mij wat anders.

Sinds ik begon met trainen (nu 6 jaar geleden) ben ik van mijn vooruitgang uit gegaan door middel van de spiegel en de weegschaal (+ vet percentage).

Dit werkte goed maar na een bepaald punt word de vooruitgang (voor je zelf althans) minder zichtbaar en kun je "vooruitgang zien die er misschien helemaal niet zijn omdat je je goed voelt op dat moment of juist het tegen over gestelde".

Ik wil dus eigenlijk aantoonbare feiten gaan zien omdat ik bang ben dat ik mij zelf voor de gek ga houden en omdat ik mij momenteel richt op de lichaam verhoudingen aan de hand van "de Griekse idealen".

Al een jaar probeer ik nu mijn "lichaam statistieken" bij te houden op papier maar dit werkt voor mij momenteel meer demotiverend dan motiverend.
Ik zie namelijk totaal geen verbeteringen op papier (in tegendeel soms zelfs verlies) maar mijn gevoel verteld me dus anders evenals ik in de spiegel kijk, maar hier kan ik in mijn hoofd niet tevreden mee zijn waardoor ik de gedachte gangen krijg dat ik al jaren stil sta.
(Hierbij vind ik het jammer dat ik totaal geen vooruitgang op papier heb bij gehouden in de zin van foto's of getallen van de afgelopen jaren om me zelf te motiveren dat ik toch wel ben vooruit gegaan.
Ik ben begonnen als 1.92m tegen de 60kg en ben nu 1.92m, 102kg, 12%.)

De getallen op papier bij mij zijn te schommelend maar staan gemiddeld vooral stil.
(De getallen die ik noem zijn met name de omtrekken van lichaam's delen maar ook vet percentage en gewicht.)
Het vreemde is dat anderen wel vooruitgang aan mij zien maar zelfs dat kan ik mij zelf niet wijsmaken omdat het geen aantoonbare feiten zijn.

Maak ik me te druk om de getallen op papier?
Is het misschien beter om uit te blijven gaan van de spiegel?

Hoe gaan jullie om met het meten van vooruitgang.
 
42kg en 12% BF dat is toch gewoon een gekke vooruitgang
 
Zolang je niet achteruit gaat maak je in zekere zin vooruitgang. Ik zou de aandacht minder richten op 'statistieken', het lijkt je enigszins gevangen te houden. Dat is zonde.
Bevrijd jezelf en kies van mijn part een vaste dag per maand dat je jezelf via de spiegel bekijkt en leg qua trainen het accent c.q. de aandacht wat meer naar kracht.
 
In 6 jaar 42 kg aankomen en dan uitkomen op 12% BF, velen zouden daarvoor tekenen! Bovendien is het niet meer dan logisch dat je gains na 6 jaar marginaal zijn, als je alles goed hebt gedaan en natty bent.
 
Prima vooruitgang imo. Maak foto's en vergelijk die met elkaar. En adhv je metingen zie je ook zeker de vooruitgang wel.
 
Back
Naar boven