MuscleMeat

alcohol (ja zoveelste topic)

bbsports

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Jaja, waarschijnlijk al het zoveelste topic over alcohol maar ik ben benieuwd naar de drinkgewoontes van de 'serieuze' bb'ers/andere sport fanatiekelingen die erg resultaat gericht zijn en niet 1/max 3x in de week sporten omdat 'het moet'.

In de cut kan ik veel dingen laten staan (zelfs alcohol) maar ik merk de grote verschillen niet als ik een cut periode heb zonder of met alcohol. Daarom laat ik alcohol ook niet meer staan. En dat is om die rede mijn enige zonde (helaas wel een hele slechte).

Aangezien ik de volgende dag goed wil trainen drink ik vrijwel nooit tot 'failure' :P ofwel echt dronken. Maar ik zit wel wat aan de hoge kant op 4-6 glazen per dag. Echter maakt dit weinig verschil uit op lichaamsgewicht/effect de volgende dag. Helaas wel een verhoogd risk op slokdarm/keel kanker.

Mijn vraag. Hoeveel drinken jullie? En voor de niet drinkens, waarom deze beslissing?

1 keer per week feest ik met veel drank.
Daar blijft het dan bij.

Tenzij op vakantie of festivals.

Zou niet mogen, maar ik feest gewoon veel te graag :(

Ik drink alleen op verjaardagen of speciale gelegenheden een paar biertjes. Meestal niet meer dan 3-4 maar ik ben niet echt een alcohol fanaat

Enkel op vakantie en dan enkel wijn (pakweg halve fles / dag).

Ik drink gewoon gezellig in het weekend. Hooguit 8-10 biertjes. Boeit me echt geen ene reet of het m'n trainingen of wat dan ook in de weg staat, ik wil gewoon lol maken :D Dan maar extra hard erop de dag er na

laatste tijd weer iets te veel.
gisteren bijna tot failure gezopen, vrijdag helemaal lam gezopen. en afgelopen donderdag rustig aan.

maar de gains gaan gewoon door dus ja

Sinds 4 maanden niet 5x in de week dronken maar 1 a 2x in de maand.
Bevalt me een stuk beter zo.:)

wat eiwit opbouwt, breekt alcohol in razende tempo weer af.

wat eiwit opbouwt, breekt alcohol in razende tempo weer af.

Onzin, je loopt mensen bang te maken met ongefundeerde uitspraken, je weet er zelf blijkbaar erg weinig van.

Om het simpel uit te leggen:
Alcohol wordt afgebroken in de lever. Zoals sommigen misschien wel weten is de lever ook nodig voor de opbouw van eiwitten. Wanneer je drinkt en genoeg eet tegelijk, zal alcohol gebruikt worden als energiebron om dit eten te verwerken. Alcohol dat wordt afgebroken levert namelijk energie op. Het verhaal veranderd echter als je erg veel alcohol drinkt, en erg weinig eet. De lever legt dan de prioriteit op het afbreken van de alcohol. Opbouw van eiwitten, verwerken van vitamines etc komt dan stil te liggen. Het gaat dan niet achteruit of iets, maar het komt gewoon even stil te liggen omdat je lichaam die alcohol kwijt wil.

Dus blijf goed eten tijdens het zuipen en drink met mate, dan is er niets aan het handje ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nouja, niets aan het handje is ook weer niet helemaal waar voor je 50/60e.
Na 50e schijnen er wat kleine voordelen te zijn wat betreft hart en vaat ziekten. Voor die tijd zou geheelonthouding het beste zijn. maargoed, ik ben er 1 van die het wel erg lekker vind :P

Maar nix aan het handje wat betreft spierafbraak/vetmassa met niet al te grote hoeveelheden heb ik zelf ondervonden ja.

Hoe zit het met de mensen uit de martial arts of duur sporten. Heeft het invloed op de conditie?

De echt serieuse BB'ers of andere sportfanatiekelingen drinken geen druppel lijkt me, want zeg nou zelf; als je dat wel zou doen ben je toch niet meer serieus bezig...? Het is een levensstijl en wil je het maximale uit jezelf halen dan past alcohol absoluut niet in een dieet thuis vind ik, maar een maximum van 1 of 2 glaasjes per dag schijnt te kunnen (heb het dan over wijn)... maar daarmee haal je natuurlijk niet het maximale uit jezelf... en de echt serieuse BB'er wil dat natuurlijk!

Heel af en toe tijdens speciale gelegenheden drinken lijkt me geen kwaad kunnen. Maarja het is een levensstijl he, dus de echte diehards drinken sowieso niet...

Just my 2 cents

Nouja, niets aan het handje is ook weer niet helemaal waar voor je 50/60e.
Na 50e schijnen er wat kleine voordelen te zijn wat betreft hart en vaat ziekten. Voor die tijd zou geheelonthouding het beste zijn. maargoed, ik ben er 1 van die het wel erg lekker vind :P

Maar nix aan het handje wat betreft spierafbraak/vetmassa met niet al te grote hoeveelheden heb ik zelf ondervonden ja.

Hoe zit het met de mensen uit de martial arts of duur sporten. Heeft het invloed op de conditie?

Tis en blijven kcals he. 1500 kcals aan bier passen niet in elk cutschema :P

alleen met feesten en/of uitgaan (in bar ofzo:)) rond 10 bier maar vrijwel nooit...... en nee het heeft bij mij geen invloed op de conditie (maar ik drink ook bijna nooit dus......):):D

Laatst bewerkt:
Alcohol is een harddrug , wat dus wil zeggen dat het lichamelijk verslavend is. Dus is het niet aan te raden om het elke dag te drinken. Tenzij je eraan wil sterven natuurlijk. Het breekt dan nog eens spier af en verhoogt je oestrogeen.

Ik heb nu deze week 2x 1 glas cola gehad na 1,5 jaar niet gedronken. En ik ben daar al best misselijk van geworden.

Nee, geen alcohol. Mijn centrale zenuwstelsel wordt al voldoende belast met alle failures, supplementen, cafeïne, emotionele flexibiliteit, en alle stress..(alles wat ik voor stress opnoemde, valt eigenlijk ook onder stress:o)

Ik ben in januari gestopt met het drinken van alcohol. Daar voor was ik al geen zware drinker, hooguit twee vodkaatjes op een avondje stappen.

Van alcohol word ik eigenlijk alleen maar duf en slaperig, word er wat ongemakkelijk van, etc.
Nu ik uit ga met een Spa rood of een colaatje zero heb ik het veel meer naar mijn zin: ik blijf scherp, kan de gesprekken en grappen beter volgen en ga op een gegeven moment gewoon naar huis, lekker slapen: volgende dag weer fris op. Géén lege portomonaie én geen kater :)

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik kan het iedereen warm aanbevelen trouwens, een leven zonder alcohol. Iedere dag fris! Erg lekker. Weten dat je geen katers meer hoeft te lijden..

Terug
Naar boven