AndroidHealthClinic

alcohol (ja zoveelste topic)

Van alcohol word ik eigenlijk alleen maar duf en slaperig, word er wat ongemakkelijk van, etc.
Nu ik uit ga met een Spa rood of een colaatje zero heb ik het veel meer naar mijn zin: ik blijf scherp, kan de gesprekken en grappen beter volgen en ga op een gegeven moment gewoon naar huis, lekker slapen: volgende dag weer fris op. Géén lege portomonaie én geen kater :)

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik kan het iedereen warm aanbevelen trouwens, een leven zonder alcohol. Iedere dag fris! Erg lekker. Weten dat je geen katers meer hoeft te lijden..
Precies dit, al drink ik op vakantie af en toe wel een biertje of een glaasje cognac (Metaxa :D)

Ik heb zelf geen merkbaar verschil kunnen ontdekken tussen geheel onthouden en 2 x per week een redelijke hoeveelheid drinken. Zolang je het niet te bont maakt (~10 bier), je gewoon uit je bed komt, je training volgt, en je eten op de dag van het drinken hierop afstemt, hoef je je echt geen zorgen te maken.

Bij mij is het in periodes. Laatste tijd niet veel meer , maar had dan 1x een lastige werkweek ( erg saai en shit , gelukkig is dat nu voorbij) en dan zat ik de vrijdagavond met maten op café, had niet gegeten sinds 5u fso, en ben dan weer veel te diep geweest.

En sindsdien is het weer even gedaan. Normaal kan ik het goed controleren maar ik heb geen zin om nog eens zo diep te zitten dus hou ik het even alcoholvrij.

Ik drink meestal als ik uitga om de 1-2 weken. maar deze week kermis
dus zal iets meer worden. maar niet meer tot failure gewoon 3-4 biertjes dan is hetleuk geweest. Die katers word je gek van

Ik drink geen druppel alcohol. Kennen jullie deze nog?
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.

Wel fijn voor de mensen die er zo goed van kunnen afblijven... (y)
Ik ben helaas opgegeroeid in een zuipcultuur en drink dan ook elk weekend minstens 1 dag flink...
Dit heeft voor mij veel invloed op mn gewicht, zeker nu ik aant afvallen ben.
Ik val door de week af en maandag is het er vaak weer bij door het zuipen van dat gerstenat...
Ben toch blij dat er zoiets bestaat als weekend en bier :D

gewoon lekker 1 avond per week ff je kop ergens anders hebben dan in je CUT :P...

zie het als een beloning, tenminste zo doe ik het..

Geen inspanning zonder ontspanning, toch?

Als student-zijnde is het toch wel verdomd hard om geen bier te drinken. Ik weet dat het niet goed voor me lichaam is, maar ik hanteer het motto van hierboven. Ik ga meestal, niet altijd, donderdag's uit en dan drink ik de nodige pinten. Ik drink meestal rond de 5-8 pinten op een hele avond. Dan is het leuk, ben je dronken genoeg om met de meeste moppen te lachen en sta je niet als een compleet nuchtere mong**l te staren naar de mensen die wel bier in zich hebben.

Nadien (of voordien maar dat is meestal te vroeg) wel altijd mooi je kwark opeten, de volgende ochtend niet blijten, maar opstaan wanneer het moet en je voor de rest terug aan je voedings- en trainingsschema houden en dan is er niks aan het handje!

Na jaren iedere dag gedronken en geblowd te hebben, nu al meer dan 3 maanden droog en cannabisvrij :) Resultaat is er wel, zeker in duursport! Alcohol slechte drug (zoals zoveel)

Eigenlijk elk weekend met het uitgaan iets tussen de 8 en 20 glazen. Natuurlijk veel aan gedacht om er mee te stoppen wegens het bodybuilden, maar uiteindelijk valt een groot deel van mijn motivatie te verhalen op het 'er goed uit zien' en goed in je vel zitten. Met alcohol heb ik gewoon meer lol en voel ik me ook goed. Daarbij bevat alcohol dan wel veel kcals (vooral veel suiker), waar je overigens niet echt van aan komt omdat je het direct weer verbrand op de dansvloer, maar richt verder geen directe schade aan je spieren toe. Wel natuurlijk als je dit voor je training doet aangezien het precies tegenovergestelde effect van Creatine geeft.

Alcohol? Ik zeg doen!:p

Even een vraagje:

Weet iemand de voedingsstoffen per 100ml pils?

Ik kan maar niks vinden op het internet.

eiwit 0.5 gram
koolhydraten 3.0 gram
vet 0 gram
42calorien

calorielijst.nl

Die had ik ook gevonden maar ik vroeg me af of dat wel klopte. 4 calorieen per gram eiwit en per gram koolhydraten. In het geval van de waardes op calorielijst.nl kom ik op dan op 14 calorieen terwijl er toch echt wel meer in zit.

Ik heb het idee dat er veel meer koolhydraten inzit dan 3 gram maar ik kan dit nergens vinden.

Jaren geleden voordat ik me begon te interesseren voor mijn gezondheid en een goed lichaam dronk ik wel redelijk veel. Dat was ook gewoon in de puberteit, dan zoek je de grenzen op natuurlijk.

Nu drink ik denk ik gemiddeld 6-10 glazen per maand maximaal. Niet eens met uitgaan (dat doe ik ook niet zo vaak), maar meer als ik uiteten ben of lekker thuis een film of voetbalwedstrijd zit te kijken.
Meestal neem ik dan een bacardi met cola-light of een wodka 7up-light.
Heel soms een (speciaal) biertje.
De laatste keer dat ik dronken was is zeker 3 jaar geleden.

Het staat op deze manier mijn sportprestaties (krachttraining/bodybuilding en tennis) totaal niet in de weg.

Laatst bewerkt:
afrader: squatten de ochtend na een avond flink stappen

Mensen die 20 glazen bier drinken op een avond... ik geloof dat gewoon niet ik krijg dat echt niet weg hoor. 20 glazen bier van 250cc = 5 liter bier. 5 liter, dat is net zoveel als dat ik water drink op een hele dag! En dan die 5 liter bier, 5% hiervan is 250cc alcohol, oftewel 1 heel glas vol met alcohol.

Dat kan gewoon niet goed voor je zien, ook al ben je geen bodybuilder of whatever...

Terug
Naar boven