XXL Nutrition

algemene (kick)box etc. technieken topic

Heb 2 jaar gebokst..
en ik weet.. snelheid gaat boven alles..
kracht is mooi meegenomen en techniek maakt het moeilijk..

heb vaak gespart in de ring.. ook tegen lange gasten..
hun hebben t voordeel dat ze langere armen hebben.. dus moet je blijven bewegen in de ring.. put ze eerst maar een beetje uit.. bedenk dan een tacktiet waar jij denkt dat dat hun zwakke plek is.. maak een paar series ( boxen en kickboxen ) verschillend..
let natuurlijk wel op je dekking.!! en blijf in hun ogen kijken.. (boxen)

onderschat nooit je tegenstander..

ik ben ook een stuk kleiner dan de meesten voor al arm lengte heb ik last van:P ga vaak door de knieen en maak me nog kleiner kan kan je er namelijk van onderen makkelijker bij:) en dan haal je het voor deel van de lengte die de ander heeft weg omdat dan naar je toe moeten rekken:) is dat slim? bij mij werkt het tot nu toe wel maar ik zit ook niet echt bij de beste op op de sportschool :P

• Topic Starter Topic Starter
potverdomme wat een topickick 1e klas.. topic is al ruim 5 jaar oud zeg :roflol:

is dat een reden om niet meer te posten dan:)?

ja vooral als het niets toevoegd aa nhet topic :P

naar mijn menig dee het dat wel:) ik gaf namelijk nog een mogelijk voorbeeld voor als je tegen lange personen moet;)

Als je klein bent moet je gaan boksen, dat is de enige manier waarop je kans maakt. Al laat je steeds een grote afstand tussen jou en je langere tegenstander; en hij gaat zijn benen gebruiken ben je kansloos. Probeer dicht bij hem te blijven, zonder in de clinch te gaan. Zorg dat hij niet vol kan stoten en probeer je puntjes te maken.

Dag mensen,

veel antwoorden, maar niet echt een goed om te geven aan iemand die blijkbaar niet veel ervaring heeft.

Ten eerste: veel sparring, en niet knokken lijk wilde gasten (wel degelijk oefenen op snelheid)

Ten tweede: goeie bescherming hebben, tegen de kniestoten indien je aanvalt.
Ten derde: blocages (wat ik veelal bij die professionele kampers veelal mis. Sommige C -kampers kunnen beter die blocages uitoefenen dan die pro's)

En rond je tegenstander draaien, en zo de afstand proberen in te korten.

Maar alles leer je door te doen en te ervaren.

ja leuk Bouboulleke
Maar het gaat hierom, wat een kleinere vechter tegen zijn langere tegenstander moet doen. Veel oefenen; jezelf beschermen tegen knietjes; en de stoten van je tegenstander blokken; doe je zoiezo, dan maakt het niet uit of je tegenstander langer of korter is.
Wel geef je een goede tip om langs je tegenstander te draaien.

Hallo zeep,

de tips die ik aangaf doe je inderdaad zoiezo (zou je althans moeten doen), maar toch gebeurt dit veelal te weinig (lees bijna nooit). De vele kampen die ik gezien heb, en nog zal zien (hopelijk) tonen dit aan.

Ik ken een kerel die zelf 1m60 is en die heeft een Europees kampioenschap ISKA gevochten tegen een Marokkaans groot kampioen (El Quandili, 1m70-80 voor 52 kg).
Hoe denk jij dat die gewonnen heeft? Dus aan alle kleintjes, geen moed verliezen.

Groetjes

volgens mij gwn korte combinaties 2-3 slagen + low kick ! maken en veel low kicks op het voorste been worden ze trager van en na een paar harde trappen gaan ze wel door hun been!

en inderdaad lever, milt, plexus (juist onder borstbeen)

Hoe denk jij dat die gewonnen heeft? Dus aan alle kleintjes, geen moed verliezen.

Nee, natuurlijk zijn kleinere vechters niet bij voorbaat kansloos. Kijk bijvoorbeeld naar Abid Boudhan (Ned titel WPKL); trainend bij Pattaya Gym in Rotterdam.
Maar jij beweert dat bij vele professionele vechters wat mis is met de technieken die jij opsomde in jou vorige post?

Ik ken een kerel die zelf 1m60 is en die heeft een Europees kampioenschap ISKA gevochten tegen een Marokkaans groot kampioen (El Quandili, 1m70-80 voor 52 kg).

Groetjes

pfff, wat een voorbeeld...
1. ISKA is een koekbakkersbond,
2. in de 52 kg klasse zitten in europa hoeveel vechters? 3? Die gewichtsklasse stelt alleen wat voor in Thailand
3. Aangezien Marokko niet bij europa hoort kan je geen europese titel tegen een marokaans kampioen winnen. Dat was dus gewoon een landgenoot.

Belangrijkste wat je kan doen is inleiden, Lowkick binnenkant been verlget in ieder geval vaak 'de aandacht' naar beneden waardoor je wat makkelijker in kan stappen met stoten zonder gelijk buiten je eigen reach tegen een van zijn vuisten aan te lopen. Dus lowkick binnenkant; jab om de afstand nog verder dicht te lopen en zwaardere stoten of een knie plaatsen.

Tegen langere mensen gewoon goed overnemen en counteren, en veel cirkelen. Leiden met een trap zou ik inderdaad niet doen. Wat ik veel deed tegen langere sparringpartners was hun linkerjab overnemen met mijn rechter hand en tegelijkertijd instappen, vervolgens direct counteren met een linker hoek/overhandse linker stoot. Heel simpel, maar werkte 9 van de 10 keer. Na die stoot uiteraard doorcombineren met een bv een rechtste lowkick, linker hoek/leverstoot o.i.d..

hahaha geweldig dat filmpje , de nieuwe buakaw (pramuk) is geboren

haha schitterend ! en de rooie maar blijven zonder dekking om die rechtste lopen...
de blauwe met zen ''handstand kick'' !!!!

Hey ik vechtsport ook en ben nog kleiner 1,67 @ 63kg :o
In wedstrijd verband kom je niet snel iemand tegen die 20 cm groter is vanwege de gewichtsklasses. Maar op de training wel natuurlijk.

Tactieken die voor mij werken zijn vecht op je eigen afstand NOOIT op zijn afstand, en waarom?
- Als je op zijn afstand vecht kan je hem bijna niet raken omdat zijn bereik groter is
- Hij kan zijn lange benen dan niet gebruiken op knietjes na
- Hij kan dan met directe stoten zijn elleboog maar half strekken wat kracht uit de stoten wegneemt.

Als je er kort op staat veel binnenkant-been lowkicks (hoog gebouw dus sloop de fundering:D)en uiteraart veel naar het lichaam werken als je niet bij zijn hoofd kan, plexus,lever en milt. Sla de lucht er uit!
Dekking geen seconde verwaarlozen maar dat is al zowieso vanzelfsprekend.
Veel om hem heen draaien blijf hem bestoken zodat hij geen kans krijgt om afstand te nemen, blijf bezig ookal zit er bijna geen kracht meer in. 1 ding wat ik zelf heb ondervonden in een kyokushin wedstrijd: pas op voor de knietjes op je bolletje.

Terug
Naar boven