MuscleMeat

alleen de grote 3 trainen??

dennis1341

Cool Novice
Waardering
0
na een halfjaartje trainen fitness/bodybuildingstyle begin ik steeds meer temerken dat het me niet om een mooi lichaam gaat maar meer om zo veel mogelijk gewicht teverzetten.ik vind de drie grote oefeningen b.pr,d.lift en sqaud ook het leukste om tedoen.daarom heb ik zelf na wat leeswerk het volgende bedacht ik ga 3xp.w de grote drie trainen ma/wo/vr ik wil dan 3 setjes van 3 herhalingen doen met 90%van mn max.en dan elke week er gewicht bij doen.naast de grote 3 wil ik elke training 1 andere oef erbij pakken bv. ma grote 3 +bicepsoef
wo grote 3 +tricepsoef
vrij grote 3 +beenoef
is dit een goed plan om kracht tewinnen??graag hoor ik jullie comentaar en advies.

Ik zou niet constant met 3*3 trainen; 3 reps is goed, maar doe dan 6*3 of 8*3, en één keer per week een andere reprange aan proberen te houden.

Verder zou ik enkel compound assistance oefeningen doen.
Dus rows, push press, leg press, lunges, romanian deadlifts, etc...

Als je echt zwaar gaat zou ik niet te vaak squaten en deadliften op 1 dag; doe dan het éne zwaar, en het andere wat lichter en hoger in reps.

Ik heb ook een tijd op zo'n manier getraind; beviel me erg goed!

Ik denk dat je wel wat meer oefeningen nodig hebt om de balans in je schema te herstellen.

Alleen de grote 3 (voor lange tijd) zal wellicht voor problemen gaan zorgen door onbalans in je lichaam.
Je richten op de grote 3 kan natuurlijk prima, aanvullend met wat neven oefeningen.

Oefeningen als row, overhead press ook wel chinns zijn denk ik ook onmisbaar in een powerlift schema.
En bijvoorbeeld rackpulls, rack lockouts, boardpresses etc...
Leg curls en triceps extensions voor rehab werk....

Ik denk dat je beter even in de powerlifting hoek kan gaan kijken en wellicht daar je vragen stellen.

Als je die 3 wilt traine en kracht wilt winne is dit een ideaal schema:
Rippetoe

Ben zelf dit schema ook aan het volge en ben er zeer tevreden van!

- benchpress
- dip
- deadlift
- pullups/ rows
- squat
- calf raises

lijkt me ontiegelijk saai .
zou toch wel iets meer variatie inbrengen
ook is het niet goed om 3 keer in de week erg zwaar te gaan.
dat breekt je snel op denk ik.
beter is om 1 keer in de week voor meer volume te gaan.
en dan 2 keer zwaar .

• Topic Starter Topic Starter
thx voor de snelle reacties!!zal alles in overweging nemen enzo nodig mn schema aanpassen.

Het kan wel. Het is alleen heel erg saai. BuilderB heeft het ook gedaan geloof ik en heeft er goede gains mee gemaakt.

@black rush. het kilnkt idd saai maar als je goeie gains maakt werkt dat toch weer motiverend.verder kan ik nog zoals luuc aangaf varieren in het aantal setjes.of 1x p.w. op volume trainen.

ik ken iemand die enkel BP-SQ-DL doet en die heeft heel aardige stats..
voor de rest vindt hij andere oefeningen nutteloos..(wat ik betwijfel)
voor mij is die gast een beer van een gast,een zuivere powerlifter en heb je voor BB veel meer nodig dan dat, maar dat weet iedereen hier wel zeker die zich serieus met BB bezighoudt?
akkoord, je ontwikkelt wel je hele lichaam in het algemeen met die 3 oefeningen, het is zoals een goed chassis dat je opbouwt en de afwerking volgt..

Zelf heb ik 3,5 a 4 jaar bij TopGym getraind en dan zie je kerels met geweldige arm en been spieren MET een dikke pens. Afschuwelijk!!!
Persoonlijk vind ik dat je alles moet trainen, is véél mooier om te zien. Ik vind toch echt dat een man met wasbordje veel mooier dan een man die alleen maar véél kilo's dragen kan.

Zelf heb ik 3,5 a 4 jaar bij TopGym getraind en dan zie je kerels met geweldige arm en been spieren MET een dikke pens. Afschuwelijk!!!
Persoonlijk vind ik dat je alles moet trainen, is véél mooier om te zien. Ik vind toch echt dat een man met wasbordje veel mooier dan een man die alleen maar véél kilo's dragen kan.

ik vind geen 1 man mooi .
maar ben het met je eens wat trainen betreft.
gewoon alles trainen en niet alleen maar 3 oefeningen doen.:eek:

Guess what: they don't give a ****. ;)

Verder volg ik luuc zowat. Of je zou die heavy-light-medium sT kunnen toepassen op 3x3 ipv op 5x5 voor je squats.
Maandag opbouwen naar 3RM
Woensdag 3x3 @ 80% van die 3RM
Vrijdag 3x3 @ 90 van die 3RM

@ samu. JUIST!!! i dont gine a ****:cool:
was idd al zo iets van plan:ma 5x3 met 80%van 3RM
wo opbouwen naar 3RM
vr 3x3 met 90% van 3RM

ik zou zeggen probeer het eens

gain je er wel goed massa mee dan??

En wat heeft dat te maken met 3x3 trainen? Een wasbordje heeft met voeding te maken.

Goede opmerking :thumbs:

Heeft puur en alleen met cardio en voedsel (BULK/CUT)... Grotendeels (90%) niet met je krachtschema!!! oftwel nutteloze opmerking!

oftewel puur met je bf % :p

Terug
Naar boven