AndroidHealthClinic

Alleen incline dumbell press en geen bench

meskes

Cool Novice
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Vanwege een schouderblessure (rechter voorkant doet pijn bij o.a. bench, military press, dips en wijd optrekken) train ik mijn borst alleen met incline dumbell press en fly oefeningen. Ga er nog steeds meer vooruit en was al van mening dat incline veel belangrijker is dan flat, maar slechts één press oefening per training stoort me een beetje. Is dit inderdaad ook gewoon te weinig? Ik ben van plan heel voorzichting flat dumbell press te gaan proberen mits mijn schouder het houdt

hoeveel setjes doe je nu? misschien wat extra setjes toevoegen.

Kunt ook een flat press machine met gewoon wat lichter gewicht pakken als dat wel gaat met je blessure, om in ieder geval nog wat intensiteit op flat toe te voegen. Zo niet is wat je nu doet ook geen drama, herstellen van een blessure is belangrijker dan tijdelijk geen flat bp te kunnen doen, het is nou eenmaal zo. Als je blessure voorbij is werk je dat gemis (voor zover het uberhaupt een gemis is) makkelijk terug.

Wat, je traint alleen incline vanwege een schouderblessure met meer gewicht dan dat je zelf aan kan?:o

Meer incline = meer schouders, en meer gewicht dan dat je zelf aan kan zonder spotter is al helemaal een no go. Pak gewoon lekker wat flat en decline met een gewicht dat je zelf aan kunt.

Wees blij dat je nog een press kan doen.
Er zijn mensen die alleen nog flyes kunnen voor borst en nog prima tet*en hebben omdat ze ze goed belasten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat, je traint alleen incline vanwege een schouderblessure met meer gewicht dan dat je zelf aan kan?:o

Meer incline = meer schouders, en meer gewicht dan dat je zelf aan kan zonder spotter is al helemaal een no go. Pak gewoon lekker wat flat en decline met een gewicht dat je zelf aan kunt.

Ik heb zelf ook geen flauw idee waarom, maar incline heb ik juist geen last van de schouder, totaal niet zelfs. Alleen bij flat en decline krijg ik er last van. Vraag me niet waarom maar het is nu eenmaal zo.

Toch is het vaker dat mensen met last van hun schouder dit alleen hebben bij borst oefeningen op een vlakke bank en niet bij incline.

Dat klopt niet. Als je een blessure hebt op een bepaalde plaats in je rotator cuff dan kun je gewoon bepaalde hoeken niet benchen. Decline kan ik ook niet, flat amper. In hoeverre je je schoudergewricht belast hangt niet af van hoe groter de hoek is. Incline is zelfs veel beter voor het schoudergewricht dan decline, want bij incline vindt je schoudergewricht steun op je schouderblad, bij decline is dat niet echt het geval.

OT:
Alle machine Presses lukken wel bij mij. Wees een beetje creatief en je kunt echt veel bereiken.

Vb;

-Incline Press onder 15, 30, 45, 60 graden of zoek de minste hoek waarop je kan pressen. 15° lukt voor mij en dat noem ik niet bepaald incline als je met een kleine arch ligt.
- Probeer te benchen vanaf 0 op een smith machine.
-Machine Presses, zet jezelf schuin zodat je zogezegd naar het centrum van je borst duwt, het is mogelijk dat dat minder pijn doet + de flex is veel beter.
-DB Pullovers
-Gewoon keihard gaan op je goeie press en je komt er ook wel.

Dat klopt niet. Als je een blessure hebt op een bepaalde plaats in je rotator cuff dan kun je gewoon bepaalde hoeken niet benchen. Decline kan ik ook niet, flat amper. In hoeverre je je schoudergewricht belast hangt niet af van hoe groter de hoek is. Incline is zelfs veel beter voor het schoudergewricht dan decline, want bij incline vindt je schoudergewricht steun op je schouderblad, bij decline is dat niet echt het geval.

OT:
Alle machine Presses lukken wel bij mij. Wees een beetje creatief en je kunt echt veel bereiken.

Vb;

-Incline Press onder 15, 30, 45, 60 graden of zoek de minste hoek waarop je kan pressen. 15° lukt voor mij en dat noem ik niet bepaald incline als je met een kleine arch ligt.
- Probeer te benchen vanaf 0 op een smith machine.
-Machine Presses, zet jezelf schuin zodat je zogezegd naar het centrum van je borst duwt, het is mogelijk dat dat minder pijn doet + de flex is veel beter.
-DB Pullovers
-Gewoon keihard gaan op je goeie press en je komt er ook wel.
Thx man! Ik merk ook dat mijn borst nog steeds groeit omdat ik sterker wordt op de incline dumbell press. En incline is naar mijn mening toch veel belangrijker dan flat aangezien je met incline de bovenkant maar ook de hele borst aanpakt en dus een veel mooiere borst krijgt

Gast, je staat ook al in een ander topic. Zoek gewoon een goede fysio en pak je probleem aan. Nu ga je eromheen trainen, straks krijg je meer blessures en ben je nog verder van huis...

Gast, je staat ook al in een ander topic. Zoek gewoon een goede fysio en pak je probleem aan. Nu ga je eromheen trainen, straks krijg je meer blessures en ben je nog verder van huis...
Ja is natuurlijk het beste, ga dat na mijn cut maar eens doen. Ben gewoon als de dood dat ik maanden geen borst en schouders kan trainen terwijl ik bij bepaalde oefeningen gewoon nergens last van heb

Ja is natuurlijk het beste, ga dat na mijn cut maar eens doen. Ben gewoon als de dood dat ik maanden geen borst en schouders kan trainen terwijl ik bij bepaalde oefeningen gewoon nergens last van

Met de juiste diagnose en goede begeleiding met fysio moet het wel goed komen man ;)

Hangt er ook wat vanaf wat voor 'blessure'. Ik heb door verkalking bij mijn rechterschouder ook last bij bepaalde oefeningen. BB incline bench press gaat niet, DB wel. Vlakke bench kan ik niet tot op mijn borst maar wel een cm of 3 er boven stoppen. Op deze manier train ik er rond en is het geen probleem.

Terug
Naar boven