- Waardering
- 72
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eigenlijk klopt dit ook niet.Eens.. bodybuilders zijn de tegenpolen van anorexiapatienten..
Alleen wij zijn wel mooi![]()
Eigenlijk klopt dit ook niet.
De tegenpool van een anorexiapatient is iemand die zich opzettelijk moddervet vreet omdat die angst heeft om er te mager uit te zien.
Bodybuilding heeft totaal geen enkele maar dan ook geen enkele connectie met ziekten als anorexia of obesitas imo. Het vraagt juist een gezonde geest in een gezond lichaam, anders heb je nooit de motivatie en het doorzettingsvermogen om uberhaupt zo'n fysiek op te kunnen bouwen.
Ik heb Ronnie redelijk gezond zien eten: maisbrood, bonen, soort havermout, ei-eiwit, whey, kip, gepofte aardappel en zelfs ovenfrieten zijn gezonder dan gefrituurde.Met gezond eten valt het wel mee, als je ziet wat pro's eten (like ronnie coleman) die eten redelijk eenzijdig.
Natuurlijk is een pro geen voorbeeld van een supergezonde persoon, maar zij maken ook maar een relatief klein deel uit van de BB wereld.
Maar je hebt gelijk dat helemaal geen groenten of fruit eten niet écht als gezond kan gezien worden.
Normaalgezien eet je juist veel meer koolhydraten dan iemand die niet aan bb doet. Ik heb maar 2 weken low carb gedaan in twee jaar tijd, wat trouwens nergens bewezen is als ongezond.Mwa, ik denk dat veel bodybuilders te weinig koolhydraten eten. Ik heb hier zelf ook last van gehad, en dat voel je aan je hart die immers ook een spier is.
Juist maar dit duurt slechts enkele dagen en enkel bij pro's/wedstrijdatleten. Die enkele dagen maken het niet ongezond, het is wel een berekend risico dat je neemt.Als je naar wedstrijd niveau gaat <6% komt je orgaanvet in het geding.
Waar haal je dat? Echt nog nooit van gehoord. Cutten verhoogt de conditie, verlaag het slechte cholesterol, vermindert schadelijke effecten van ongezonde voeding die bij obesitas voorkomen. Als cutten al iets doet aan het hart dan is het eerder een enorme positieve invloed. Mijn bloeddruk daalde na de cut en mijn cholesterol was perfect. De dokter zei me zelden zo een gezonde hartconditie gezien te hebben.Maar ook cutten is in principe afbraak van weefsel in het hart.
BB hebben juist een zeer stabiele bloedglucosespiegel, juist omdat ze complexe koolhydraten en langzame eiwitten eten. Tijdens de training is die even heel laag en na het eten na de training is die heel hoog. Dat is ook niet schadelijk, maar gewoon een normale functie van het lichaam als reactie op lichamelijke activiteit. Als je natuurlijk met zaken als exogene insuline begint dan is het heel andere koek.Al is het nihil en kun je het hebben, een altijd stabiele en niet variabele bloedsuikerspiegel is zeker gezonder.
Overgewicht door vet heeft niets te maken met extra spiermassa. Als je meer spiermassa hebt dan verbrand je meer energie en heb je betere cholesterol levels. Je krijgt minder verzadigd vet binnen en dus is dit zeer goed voor je cardiovasculair systeem.
In principe levert dit geen problemen op, zolang je conditie ook goed is. Als jij als bb regelmatig cardio doet, dan heeft je hart geen problemen om in rust die extra spiermassa van zuurstof te voorzien. Als je natuurlijk nooit aan cardio doet, en alleen maar heel veel eet en KT doet, dan kan het zijn dat je hartconditie minder is en je sneller gaat lopen hijgen, je hart sneller moet kloppen enz.120 kg at 7% verreist veel meer zuurstof dan iemand van 120 kg uit hoofdzakelijk vet.
Zie reactie hierboven.Waardoor het hart meer arbeidsslagen moet maken, het ademhalingsapparaat kortere halen gaat maken, en het systeem dus sneller slijt.
Geen idee waar dit vandaan komt. Skinny mensen (ecto's) hebben een snellere stofwisseling en onderzoek heeft uitgewezen dat een snelle stofwisseling een kortere levensduur betekent. Plantaardige voeding is gezond maar of het zo'n enorme invloed heeft op de levensduur is voor zover ik weet niet aangetoond. Wat wel aangetoond is, is dat junkfood en veel rood vlees eten de kans op hart en vaat ziekten, kanker, enz. kan verhogen wat automatisch de levensduur zal verkorten.Skinny mensen, die een 'plantaardig' leven lijden, worden ouder en gaan geleiderlijker door hun verouderingsproces heen.
Tjah AS zou best verdwijnen uit de sport, maar dit is een illusie. Ondertussen kan je toch op verantwoorde wijzen met AS omgaan, het hoeft absoluut niet je gezondheid ernstig te schaden en hoeft zelfs je leven niet te verkorten. Je kan AS zo gebruiken dat het zelfs op oudere leeftijd je gezondheid zal verbeteren.Hoewel ik hier zelf geen voorstander van ben, zolang het naturel blijft.
AS = IMO enkel voor als je het podium op wilt en wat wilt bereiken op hoger niveau.
Is goed T.
Mijn mening is dat ook naturel bodybuilding nadelen heeft, zoals boven belicht. En er zijn er meer. Die laat ik in het midden. Wij houden beide onze visie.