AndroidHealthClinic

Als bodybuilders niet trainen worden ze nog gekker

Het zou een goed begin zijn :p

truste

• Topic Starter Topic Starter
was dit trouwens niet die wetenschapper die ook te zien was bij national geographic over anabolen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik word juist na elke training die ik doe een beetje gekker.

Eens.. bodybuilders zijn de tegenpolen van anorexiapatienten..

Alleen wij zijn wel mooi :P
Eigenlijk klopt dit ook niet.

De tegenpool van een anorexiapatient is iemand die zich opzettelijk moddervet vreet omdat die angst heeft om er te mager uit te zien.

Bodybuilding heeft totaal geen enkele maar dan ook geen enkele connectie met ziekten als anorexia of obesitas imo. Het vraagt juist een gezonde geest in een gezond lichaam, anders heb je nooit de motivatie en het doorzettingsvermogen om uberhaupt zo'n fysiek op te kunnen bouwen.

Eigenlijk klopt dit ook niet.

De tegenpool van een anorexiapatient is iemand die zich opzettelijk moddervet vreet omdat die angst heeft om er te mager uit te zien.

Bodybuilding heeft totaal geen enkele maar dan ook geen enkele connectie met ziekten als anorexia of obesitas imo. Het vraagt juist een gezonde geest in een gezond lichaam, anders heb je nooit de motivatie en het doorzettingsvermogen om uberhaupt zo'n fysiek op te kunnen bouwen.

Met gezond eten valt het wel mee, als je ziet wat pro's eten (like ronnie coleman) die eten redelijk eenzijdig.

Met gezond eten valt het wel mee, als je ziet wat pro's eten (like ronnie coleman) die eten redelijk eenzijdig.
Ik heb Ronnie redelijk gezond zien eten: maisbrood, bonen, soort havermout, ei-eiwit, whey, kip, gepofte aardappel en zelfs ovenfrieten zijn gezonder dan gefrituurde.

Zet dat naast wat veel mensen (en vooral jongeren) tegenwoordig eten aan junkfood en dan is het nog relatief gezond.

Natuurlijk is een pro geen voorbeeld van een supergezonde persoon, maar zij maken ook maar een relatief klein deel uit van de BB wereld.

Maar je hebt gelijk dat helemaal geen groenten of fruit eten niet écht als gezond kan gezien worden.

denk dat de enige overeenkomst met een anorexiapatient is dat wij ook nooit tevreden zijn met onze fysiek. een pro ana denkt ook altijd dat ze te dik zijn, wij vinden onszelf altijd te klein.

lijkt me best een gezond iets opzich zolang je het niet te ver doordrukt zoals gigantische dosissen as te gebruiken om maar te groeien. wanneer je tevreden bent met wat je hebt heb je ook geen reden meer om harder te werken... en wat moet je dan doen? het hele leven zit zo in elkaar, we willen altijd meer omdat we niet per se ontevreden zijn, maar we zouden meer tevreden kunnen zijn.
zou niet best wezen als iedereen alles nu wel welletjes vond, dan bestond er geen vooruitgang en stonden we stil. als de "normale mens" wel met alles in z'n leven tevreden was renden we nog steeds in onze blote tampeloeris achter olifanten aan met een paar speertjes.

Ik denk dat het eigen is aan de mens om überhaupt nooit tevreden te zijn over zichzelf , zoals je ook al zegt later in je post. Dit is imo juist een positieve eigenschap, zolang andere aspecten in je leven er niet onder gaan lijden natuurlijk.

Dat is het doel van de sport toch, meer massa en sterker worden...

Als voetballer wil je toch ook een beter conditie, daarom train je toch, dan zijn die mensen ook ziek omdat ze een beter conditie willen ? Ik vraag me af hoeveel bull shit we nog moeten gaan lezen over bodybuilding, hoe komen ze er toch altijd op

Mensen zien hardwerken en doorzettingsvermogen tegenwoordig als iets raars.

ergogenics...

nuff said

Net 11mnd niet getraint ,..... was niet leuk , maar om nu te zeggen dat ik er gek van werd ??? :dunno:

Natuurlijk is een pro geen voorbeeld van een supergezonde persoon, maar zij maken ook maar een relatief klein deel uit van de BB wereld.

Maar je hebt gelijk dat helemaal geen groenten of fruit eten niet écht als gezond kan gezien worden.

Mwa, ik denk dat veel bodybuilders te weinig koolhydraten eten. Ik heb hier zelf ook last van gehad, en dat voel je aan je hart die immers ook een spier is.

Als je naar wedstrijd niveau gaat <6% komt je orgaanvet in het geding.

Maar ook cutten is in principe afbraak van weefsel in het hart. Al is het nihil en kun je het hebben, een altijd stabiele en niet variabele bloedsuikerspiegel is zeker gezonder.

Verder = overgewicht gewoon overgewicht. 120 kg at 7% verreist veel meer zuurstof dan iemand van 120 kg uit hoofdzakelijk vet. Waardoor het hart meer arbeidsslagen moet maken, het ademhalingsapparaat kortere halen gaat maken, en het systeem dus sneller slijt.

Skinny mensen, die een 'plantaardig' leven lijden, worden ouder en gaan geleiderlijker door hun verouderingsproces heen.

Hoewel ik hier zelf geen voorstander van ben, zolang het naturel blijft.

AS = IMO enkel voor als je het podium op wilt en wat wilt bereiken op hoger niveau.

Mwa, ik denk dat veel bodybuilders te weinig koolhydraten eten. Ik heb hier zelf ook last van gehad, en dat voel je aan je hart die immers ook een spier is.
Normaalgezien eet je juist veel meer koolhydraten dan iemand die niet aan bb doet. Ik heb maar 2 weken low carb gedaan in twee jaar tijd, wat trouwens nergens bewezen is als ongezond.

Als je naar wedstrijd niveau gaat <6% komt je orgaanvet in het geding.
Juist maar dit duurt slechts enkele dagen en enkel bij pro's/wedstrijdatleten. Die enkele dagen maken het niet ongezond, het is wel een berekend risico dat je neemt.

Maar ook cutten is in principe afbraak van weefsel in het hart.
Waar haal je dat? Echt nog nooit van gehoord. Cutten verhoogt de conditie, verlaag het slechte cholesterol, vermindert schadelijke effecten van ongezonde voeding die bij obesitas voorkomen. Als cutten al iets doet aan het hart dan is het eerder een enorme positieve invloed. Mijn bloeddruk daalde na de cut en mijn cholesterol was perfect. De dokter zei me zelden zo een gezonde hartconditie gezien te hebben.

Al is het nihil en kun je het hebben, een altijd stabiele en niet variabele bloedsuikerspiegel is zeker gezonder.
BB hebben juist een zeer stabiele bloedglucosespiegel, juist omdat ze complexe koolhydraten en langzame eiwitten eten. Tijdens de training is die even heel laag en na het eten na de training is die heel hoog. Dat is ook niet schadelijk, maar gewoon een normale functie van het lichaam als reactie op lichamelijke activiteit. Als je natuurlijk met zaken als exogene insuline begint dan is het heel andere koek.

Verder = overgewicht gewoon overgewicht.
Overgewicht door vet heeft niets te maken met extra spiermassa. Als je meer spiermassa hebt dan verbrand je meer energie en heb je betere cholesterol levels. Je krijgt minder verzadigd vet binnen en dus is dit zeer goed voor je cardiovasculair systeem.

120 kg at 7% verreist veel meer zuurstof dan iemand van 120 kg uit hoofdzakelijk vet.
In principe levert dit geen problemen op, zolang je conditie ook goed is. Als jij als bb regelmatig cardio doet, dan heeft je hart geen problemen om in rust die extra spiermassa van zuurstof te voorzien. Als je natuurlijk nooit aan cardio doet, en alleen maar heel veel eet en KT doet, dan kan het zijn dat je hartconditie minder is en je sneller gaat lopen hijgen, je hart sneller moet kloppen enz.

Waardoor het hart meer arbeidsslagen moet maken, het ademhalingsapparaat kortere halen gaat maken, en het systeem dus sneller slijt.
Zie reactie hierboven.

Skinny mensen, die een 'plantaardig' leven lijden, worden ouder en gaan geleiderlijker door hun verouderingsproces heen.
Geen idee waar dit vandaan komt. Skinny mensen (ecto's) hebben een snellere stofwisseling en onderzoek heeft uitgewezen dat een snelle stofwisseling een kortere levensduur betekent. Plantaardige voeding is gezond maar of het zo'n enorme invloed heeft op de levensduur is voor zover ik weet niet aangetoond. Wat wel aangetoond is, is dat junkfood en veel rood vlees eten de kans op hart en vaat ziekten, kanker, enz. kan verhogen wat automatisch de levensduur zal verkorten.

Hoewel ik hier zelf geen voorstander van ben, zolang het naturel blijft.

AS = IMO enkel voor als je het podium op wilt en wat wilt bereiken op hoger niveau.
Tjah AS zou best verdwijnen uit de sport, maar dit is een illusie. Ondertussen kan je toch op verantwoorde wijzen met AS omgaan, het hoeft absoluut niet je gezondheid ernstig te schaden en hoeft zelfs je leven niet te verkorten. Je kan AS zo gebruiken dat het zelfs op oudere leeftijd je gezondheid zal verbeteren.

Is goed T. :D

Mijn mening is dat ook naturel bodybuilding nadelen heeft, zoals boven belicht. En er zijn er meer. Die laat ik in het midden. Wij houden beide onze visie.

Is goed T. :D

Mijn mening is dat ook naturel bodybuilding nadelen heeft, zoals boven belicht. En er zijn er meer. Die laat ik in het midden. Wij houden beide onze visie.

Volgens mij ben jij een flinke gozer.. vind je het wel waard dan om korter te leven voor wat spieren? :)

Als mijn leven van betere kwaliteit is vind ik het niet erg om 3 jaartjes in te leveren. Maar ik denk eerlijk gezegd dat iig een natural bodybuilder gezonder bezig is dan de gemiddelde Nederlander en daarom ook langer leeft.

Terug
Naar boven