Fitness Seller

Bodybuilder verliest bijna benen door overdosis creatine

als je nix merkt kun je het beste de dosis verhogen; zo'n 200 gram per dag moet wel genoeg zijn :rolleyes:

neej ff serieus marijn; het idee van creatine is om 't dagelijks te gebruiken en 't gaat ook pas na een aantal dagen in je spieren zitten. als je elke dag ong. 5 gram creatine binnenkrijgt uit supplementatie zou je na een week verschil moeten merken. zoniet dan kan 't zijn dat je lichaam er niet op reageert (zo'n 20% v.d. mensen reageert niet op creatine)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Heb nu ook dit boekje van Birgit Kaltenthaler in huis...en daar in staat het volgende...
De juiste hoeveelheid
Creatine niet langer als zes weken....oke dat wisten we wel.
Net als voor de meeste mineralen en vitaminen geldt ook hier dat een overdosis geen gevolgen heeft en via de nieren wordt uitgescheiden.
Dus wat is het nou heeft het wel of geen gevolgen...:scratch:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f52/leuk-boekje-betere-sportprestaties-biodoping-109166/

hierbij gaat 't om een redelijke overdosis van bijv. 200% van de voorgeschreven hoeveelheid. als je 80 gram per dag neemt is dat zo'n 2000% en dat is gewoon een debiele hoeveelheid. een overdosis water kan in principe ook geen kwaad maar als je in een uur 20 liter drinkt......

hierbij gaat 't om een redelijke overdosis van bijv. 200% van de voorgeschreven hoeveelheid. als je 80 gram per dag neemt is dat zo'n 2000% en dat is gewoon een debiele hoeveelheid. een overdosis water kan in principe ook geen kwaad maar als je in een uur 20 liter drinkt......

ja 80 gram is idd ook echt belachelijk....waarom zou je dat ook doen...wat een mafkees.

Door Endo-Stim een inrectie en door creatine je benen kwijt, gaat weer lekker.

overdaad schaadt :dunno:

gewoon een domme lul als het verhaal waar is.. als je niet de aanbevolen 5 gram maar 10 of 15 gram in neemt 4 maanden achter elkaar oke.. maar 80 gram per dag ben je gewoon een oetlul!

Dan heb ik ook nog een vraagje met betrekking tot creatine.
Kheb nu al een tijdje post-workout shake van BBex en die werkt erg lekker, alleen merk ik niets van de creatine die erin zit (geen extra kracht, geen onderhuidsvocht etc.). Ik gebruik die ook maar 4 keer per week. Kan ik hier nog een tijdje mee doorgaan? Emmer is namelijk bijna leeg en was van plan om een nieuwe te bestellen.

kun je wel mee door gaan, de hoeveelheid die daar inzit is wss 2 a 3 gram

Waarom zou die dan alleen zijn benen kwijt raken, en bijvoorbeeld niet zijn armen?

Misschien omdat die op ze benen ook nog eens loopt en dan constant krijgt aangevoert?
en de armen meer rust krijgen, zou mij het meest logische zijn?
maar ik ben geen dokter:D

sommige mensen moeten altijd domme dingen doen.

Ach joh, als je een kilo zout eet ga je ook dood...

Het is pas een gevaarlijke stof als het bij kleine hoeveelheden schadelijk is.

Daar moet je echt weer een Amerikaan voor zijn.....of Belg. :grinny:

die heeft aandelen bij EAS voor de monohydraat te kopen hij doet gemiddeld 2 weken met een pot van een kilo 560 gram per week haha

Ten eerste kan het natuurlijk gelul zijn gezien de bron en ten tweede weet je nooit of deze gast al afwijkingen had en dat creatine de druppel was die de emmer deed overlopen.

Ten eerste kan het natuurlijk gelul zijn gezien de bron en ten tweede weet je nooit of deze gast al afwijkingen had en dat creatine de druppel was die de emmer deed overlopen.

dat zou ook allemaal kunnen, maar wat zowiezo waar is, is dat 80 gram crea per dag noooit goed is.

Maar als je ipv van die 5g nou 40 of 50 g doet. Ga je dan resultaten zien of pis je gewoon alles weer uit?
Whey is ook 70g een schep toch.

Dure (en slechte) grap.

Maar als je ipv van die 5g nou 40 of 50 g doet. Ga je dan resultaten zien of pis je gewoon alles weer uit?

Ik zou het gewoon op 80 gram houden, dan weet je tenminste zeker dat je resultaat hebt. Non-stop 365 dagen lang en je wordt een beest!

Ik zou het gewoon op 80 gram houden, dan weet je tenminste zeker dat je resultaat hebt. Non-stop 365 dagen lang en je wordt een beest!
lol, van crea zul je vast geen beest worden maar stel je gaat over de aanbevolen hoeveelheid zal het meer kwaad dan goed doen. Er zullen vast meer die vraag zitten, of mensen die dit al hebben geprobeerd ;)
Whey is ook 70 g een schep dacht ik.

kun je wel mee door gaan, de hoeveelheid die daar inzit is wss 2 a 3 gram

4gr.

als je nix merkt kun je het beste de dosis verhogen; zo'n 200 gram per dag moet wel genoeg zijn :rolleyes:

neej ff serieus marijn; het idee van creatine is om 't dagelijks te gebruiken en 't gaat ook pas na een aantal dagen in je spieren zitten. als je elke dag ong. 5 gram creatine binnenkrijgt uit supplementatie zou je na een week verschil moeten merken. zoniet dan kan 't zijn dat je lichaam er niet op reageert (zo'n 20% v.d. mensen reageert niet op creatine)

weet ik, maar dat doe ik dus niet en dan is mijn vraag of ik er langer mee door kan gaan dan bijvoorbeeld 6 weken?

Terug
Naar boven