Iemand in de wedstrijdvoorbereiding zal dit echt niet doen... Vochthuishouding is dan ook heel belangrijk en daar houdt IIFYM echt geen rekening mee.
http://www.youtube.com/watch?v=SvGZCeKfqSk
Skip naar 5 minuten.
Ik weet dat dit niet als 'bewijs' mag gelden, maar gezien het overgrote deel van DBB IFBB bodybuilders als autoriteit ziet, van wie kun je dit dan beter horen dan 6-voudig Mr. Olympia Dorian Yates?
"When I started doing contests it was just a kind of calories. As long as my calories were along a certain level I knew I was gonna lose weight. So I'd do some stuff that maybe wasn't ideal and people didn't understand it. I remember my first show, after my training I was on a protein shake and a nice bar of chocolate and guys were just freaking out, like "I thought you were getting ready for a contest"? Yeah I am. "Then how can you be on chocolate?" Well, you know, I need 3000 calories a day and I'm only eating 2500 so I'm gonna lose weight.
Hier nog een uit Blood& Guts:
"From what I had read, I knew that losing body fat was nothing more than a matter of expending more calories each day than I took in. I even had it in my diet that I could have a small chocolate bar as a treat. The other bodybuilders were horrified, and thought I was sabotaging my efforts, yet I continued to get leaner. They insisted that I was supposed to be eating fish and rice for all my meals, as this was what they did all did. I didn't listen. I trusted what I saw in the mirror, and I was getting into better condition as the contest neared."
Ik denk dat ik me twee tegeltjes ga laten maken

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------
Damn repost

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------
Wetenschap is niet altijd een betrouwbare bron omdat het zichzelf continue tegenspreekt. Een onderzoek onder 250 man houden en dit publiceren is al wetenschap. Hoe vaak kom je niet publicaties tegen die elkaar ontkrachten?
Het is trouwens niet waar dat het niet uitmaakt wat je eet. Bepaalde stoffen worden eenmaal beter opgenomen door je lichaam omdat je lichaam ze beter herkent. Dit is de reden waarom sommige zoetstoffen schadelijk zijn, want ze worden niet herkent waardoor ze niet goed afgebroken kunnen worden.
Een marsreep wordt minder goed opgenomen en verbrand door je lichaam dan (in kcal verhouding) graan. Je lichaam kan namelijk trage koolhydraten beter verspreiden over de hele dag dan snelle suikers die meteen opgenomen kunnen worden. Als je lichaam op dat moment geen snelle suikers kan gebruiken(als bij een chocolade reep), slaat ie het meteen op als vet. Met trage koolhydraten heb je hier geen last van.
Wat een hoop onzin.

), maar ook weerspiegelt een gezond lichaam zich naar buiten toe.