AndroidHealthClinic

Als het in je macro's past

• Topic Starter Topic Starter
In hoe verre kan je deze theorie rekken over de tijdsgrenzen? Zou dit verhaal ook op gaan over een periode van 48 uur, of zelfs 96?

Ik denk dat dat een grote onzekerheid is, met name omdat vrijwel alle isocalorische onderzoeksgroepen een bepaalde voeding per dag krijgen. Blijkbaar is het tijdsbestek van een dag in ieder geval voldoende om zonder grote verschillen je voeding te timen.

weet je zeker dat het klopt en dat het waar is. .?

Ik denk dat 't wel voor een deel klopt.. binnenkort ff uitproberen voor een week of 2 ;)

je maakt een fout

Hij houdt 2600-(213*4+90*9)=1578 kcal over om in te vullen hoe hij wil!

213*4=852
90*9=810
810+852=1662

2600-1662=938

das een stukje chocola en een bigmac ofzo? vind het niet echt waard

das een stukje chocola en een bigmac ofzo? vind het niet echt waard

Niet waard? Het betekent dat hij kan kiezen tussen keto (no/low carb), high-carb, clean, dirty, kortom alles wat hier op het forum gepropageerd wordt alsof het de enige waarheid is. Bottomline: alles werkt.

Niet waard? Het betekent dat hij kan kiezen tussen keto (no/low carb), high-carb, clean, dirty, kortom alles wat hier op het forum gepropageerd wordt alsof het de enige waarheid is. Bottomline: alles werkt.
Het is IIFYM en niet IIFIYM zoals jij in je sig hebt, even aanpassen :p
en dat van die verdeel je maaltijden over 6-7 keer per dag, lijkt me sterk dat dat uit de stickies komt.
Het overgrote deel van de mensen die IIFYM toepast, gebruiken ook Intermittent Fasting. 3 maaltijden per dag dus.
En je kan niet zomaar even wat eten met de overige kcal die je uitkomt, heb eens een post gelezen van ErickStevens op bb.com. En die legt uit dat je ook niet zomaar je kcal kan vullen met overgrote deel transvet bijvoorbeeld. Of verzadigde vetten.
Wel eten ze veel ontbijtgranen, chocolade, PB..

Voor de rest vind ik het wel een goed concept :)

Het is IIFYM en niet IIFIYM zoals jij in je sig hebt, even aanpassen :p
en dat van die verdeel je maaltijden over 6-7 keer per dag, lijkt me sterk dat dat uit de stickies komt.
Het overgrote deel van de mensen die IIFYM toepast, gebruiken ook Intermittent Fasting. 3 maaltijden per dag dus.
En je kan niet zomaar even wat eten met de overige kcal die je uitkomt, heb eens een post gelezen van ErickStevens op bb.com. En die legt uit dat je ook niet zomaar je kcal kan vullen met overgrote deel transvet bijvoorbeeld. Of verzadigde vetten.
Wel eten ze veel ontbijtgranen, chocolade, PB..

Voor de rest vind ik het wel een goed concept :)

Dank voor je tip :)

Het aantal maaltijden komt niet uit de sticky van IIFYM, maar van de sticky hier op het voedingsforum van DBB (structuur van de OP even aangepast om verwarring te voorkomen). Daar plaats ik vraagtekens bij, want het is inmiddels bekend dat het tijdstip van eten niet zo belangrijk is (Intermittent Fasting is dus ook prima, als je daar van houdt).

Laatst bewerkt:
Ik heb pas een mod op de achterhaalde data van de stickies gewezen... Geen reactie of aanpassing :(
Voor de rest, hulde aan de poster! Eindelijk weer eens iemand die niet mee wil doen aan mythe vorming en het onnodig ingewikkeld en mysterieus maken van onze sport.
Er zijn op de buitenlandse fora zat mensen die volgens dit principe een prima lichaam opbouwen.
Ik volg zelf met groot plezier en succes leangains, wat in dezelfde lijn als iifym ligt.
Heerlijke ontspannen en sociale manier om met je sport om te gaan. Maar een revolutie heeft tijd nodig, velen zullen hier niet voor open (durven) staan...

6 maaltijden (of 5 - 7) is bedoeld om het makkelijker te maken om aan je 3-4k kcal te komen, en toen ik begon met bb, heb ik dit toegepast omdat het inderdaad makkelijker.

alleen doe ik nu een soort van warrior diet wat mij wel bevalt; ontbijt, 8u-8:30u, dan tot een uur of 7-8 eet ik niks (stage van 9 tot half 6) en daarna ga ik direct door trainen. na me training eet ik de komende 1-2u in 1 keer.

mja, daarnaast, als mensen er zich pretty bij voelen om dit dieet te volgen en resultaat erbij boeken, waarom niet :) (sinds ik deze mening al eerder zei in een ander topic)

Goed topic, i'm with broodje kip.

Wat zijn in dit verhaal de richtlijnen mbt hoeveelheid kcals wat je onder en boven onderhoud gaat zitten. En vooral, waarom?

Wat zijn in dit verhaal de richtlijnen mbt hoeveelheid kcals wat je onder en boven onderhoud gaat zitten. En vooral, waarom?

Dat bepaal je zelf, het is niet wezenlijk anders als wat de meesten nu doen, cutten, onderhoud of bulk, meer calorie-zones zijn er niet volgens mij.
De essentie is dat je niet moeilijk hoeft te doen over een ijsje met dit weer, wat satesaus en stokbrood bij de barbeque of eens een stukje taart op een verjaardag. Zolang je je eiwit, vet en gewenste calorieen van die dag maar behaald.

Ja dat snap ik, maar normaal wordt altijd beweerd dat het meer dan 500 kcal onder onderhoud zitten geen zin heeft en zelfs averechts werkt in verband met het inkakken van je stofwisseling of wat dan ook. Ik vraag me beetje af hoe dat in deze theorie past.

Bullshit
5000-6000 calorieën in 3 maaltijden?
Succes

Iederreen mag doen wat ie wil, maar ik doe er 9op training dagen en 8 op rust dagen

Ja dat snap ik, maar normaal wordt altijd beweerd dat het meer dan 500 kcal onder onderhoud zitten geen zin heeft en zelfs averechts werkt in verband met het inkakken van je stofwisseling of wat dan ook. Ik vraag me beetje af hoe dat in deze theorie past.

Ik begrijp je vraag niet helemaal!?
Minder dan 500 onder onderhoud zitten is wellicht geen goeie keuze met welk voedingsschem dan ook.
Maar je stofwisseling is echt geen tijdbom die afgaat als je niet om de paar uur een bijzonder uitgebalanceerde, spettergezonde maaltijd eet :D

Terug
Naar boven