- Waardering
- 338
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik begrijp je vraag niet helemaal!?
Minder dan 500 onder onderhoud zitten is wellicht geen goeie keuze met welk voedingsschem dan ook.
Maar je stofwisseling is echt geen tijdbom die afgaat als je niet om de paar uur een bijzonder uitgebalanceerde, spettergezonde maaltijd eet![]()
Als je volgens de theorie 1 maaltijd per dag kan nemen, waarom dan niet 1 per 2 dagen, of 1 per week (epic meal time!)?
...
Tweederde van zijn voeding bestond uit chocolade, chips, koekjes en cornflakes. Hij vulde dat aan met vitaminepillen, eiwitdrankjes en wat groente en fruit.
Nou het punt wat ik bedoel is dat theorie eigenlijk totaal gebasseerd is op calorie intake. Hoeveel maaltijden maakt niet uit, in het verleden werd het stofwisselingsverhaal altijd gebruikt als argument voor veel kleine maaltijden. Echter, deze theorie gaat er vanuit dat dat niet relevant is, als je dat doorvoert kan je toch beter zo min mogelijk eten, want dat zou resulteren in de meeste vetverbranding. Waarom zou je uberhaupt meer eten dan die 2-3 gr eiwit per kg vvm en 0.8-0.9 gr vet per kg lichaamsgewicht?
Mijn vraag is, wat is de onderbouwing dat een crashdieet niet werkt, waarom niet?
Waar zit het punt waarop vetverbranding overgaat in spierverbranding? Hoeveel tijd kan je maximaal tussen twee opeenvolgende maaltijden plannen, hoeveel kcal kan je maximaal onder onderhoud zitten? De reden voor mijn vragen is dat veel antwoorden daarop nog steeds gebaseerd lijken op oude (volgens dit verhaal achterhaalde), theorieen.
Als je volgens de theorie 1 maaltijd per dag kan nemen, waarom dan niet 1 per 2 dagen, of 1 per week (epic meal time!)?

!Ik ga er (gezien je postcount) van uit dat je oprechte vragen stelt. Ook al trek je erg naar het extreme, en ga je totaal voorbij aan de essentie van het verhaal. Niet alle oude theorieen zijn onwaarheden. En niet alle dieet strategieen zijn OPTIMAAL voor bodybuilding.
IIFYM is bedoeld om minder extreem met je sport om te gaan, maar door je vragen heb ik t idee dat het je niet extreem genoeg kan.
Maar bijv. een crashdieet voor bodybuilders werkt zeker wel: PSMF!!
lyle mcdonald heeft er een heel boek over geschreven: RFL (rapid fat loss handboek) via zijn site (betaald) te downloaden en met google kom je er ook wel gratis aan.
Ook adviseer ik je het boek eat-stop-eat aan (brad pilon) en de inzichten van martin beckhan op www.leangains.com
Dan worden je meeste vragen beantwoord en een hoop mythes om zeep geholpen, het is even wat leesvoer, maar je zal er zeker wat uithalen!!
leuk bb leven, alleen een zwakke uitweg om toch the snaaien, stop gewoon met bb als je met bier en patat aan een bar wilt zitten (imo)
leuk bb leven, alleen een zwakke uitweg om toch the snaaien, stop gewoon met bb als je met bier en patat aan een bar wilt zitten (imo)

alsof je als je aan bb doet alleen maar droge rijst met kip mag eten en nooit uit en shit. Vind ik een beetje overdreven tenzij je in wedstrijdvoorbereiding bent
Kijk bijvoorbeeld naar Rob S hier op het forum. Is zo ongeveer de grootste kerel van het forum en heeft ook gewoon boterhammen met chocopasta in zijn schema etc.
maar dat is hij ..
ik weet niet als er echt een onderzoek aantoont dat je wel soms met junk maaltijden aan je macro's kan komen dan ga ik dat doen.