Ik heb zo'n idee dat ik dit verhaal wel enigzins kan beamen..
door blessures aan schouders en knieen train ik vanaf oktober vorig jaar al niet meer,na een jaar of 10 bijna dagelijks krachttraining,cardio en strakke voedings schema's.
Droger worden was altijd een probleem (endo)..zelfs met het vele trainen en die strakke voeding.
Maar sinds ik niet meer train,ben ik ook over gestapt op Intermittent Fasting,dit oa omdat ik van die om-de-3-uur-eet stress af wilde zijn,en dat het met mijn onregelmatige werk beter uitkomt.
Mijn principes zijn in ieder geval rond (maar bijna altijd wel boven) de 200gr eiwitten binnen te krijgen om mijn spiermassa nog enigzins te behouden (al gaat dit hard achteruit als er geen spierprikkel meer is

)..hier komen ook een gram of 60 vetten bij..en probeer ik met de rest van mijn voeding een beetje onder de 2100 kcals te blijven (heb eens berekend dat mijn onderhoud zonder sport toeslag zo rond de 2200 kcals lag)
Ik probeer wel mijn voeding uit hoogwaardige bronnen te halen,maar het komt regelmatig voor dat ik wat junk,dus een pizza ofzo..of chocola..ijs..maar als ik dat doe laat ik wel ergens iets weg om een beetje onder die 2200 te blijven..dus compenseren.
Tot mijn grote verbazing en blijde verrassing werkt deze aanpak bij mij..vanaf februari ben ik 4 cm op mijn taille kwijt geraakt en 4 kilo afgevallen,en dit totaal zonder trainen. En dat voor een hardnekkige endo is dit best wat

(tuurlijk zal er bij die kilo's wat spierverlies zitten..maar wat wil je na 7 maanden geen prikkel meer)
voorlopig ben ik blij dat ik nog een beetje in vorm blijf,niet dik ben geworden,en rust heb in mijn eten en voedingskeuzes..maakt het eten met het meisje en op locatie een stuk makkelijker