XXL Nutrition

als je op 13jarige leeftijd je spierballen- biceps traint is dat dan erg?

Bezoekers in dit topic

Ach gewoon blijven gaan! Het kan geen kwaad om met zwaardere gewichten te gaan werken, als je die 7 kilo al gemakkelijk tilt. Ik heb al meerdere (wetenschappelijke) artikels gelezen waarin stond dat "op een te vroege leeftijd trainen niet gezond is", achterhaald is. Krachttraining (nou weet ik wel niet zeker van bodybuilding) Is goed voor je welke leeftijd je ook bent. Maar Het blijft een gevaarlijke sport als je je techniek niet goed kan. Dus ik zou zeggen als je je techniek goed kan, ga dan gerust wat zwaarder als je wil... Nou niet direct extreem beginnen ook he! succes :)
 
komop jongens .. maak er nu geen freak van :)

Beste kerel als je wilt trainnen lees de stickies enzo ...

Goed eten + goed trainningschema zijn enorm belangrijk ... Je mag zoveel oefenningen doen als je wil , zonder goed te eten blijf je mager...

En als je alleen je biceps gaat trainnen ga je er belachelijk uitzien
 
Ach gewoon blijven gaan! Het kan geen kwaad om met zwaardere gewichten te gaan werken, als je die 7 kilo al gemakkelijk tilt. Ik heb al meerdere (wetenschappelijke) artikels gelezen waarin stond dat "op een te vroege leeftijd trainen niet gezond is", achterhaald is. Krachttraining (nou weet ik wel niet zeker van bodybuilding) Is goed voor je welke leeftijd je ook bent. Maar Het blijft een gevaarlijke sport als je je techniek niet goed kan. Dus ik zou zeggen als je je techniek goed kan, ga dan gerust wat zwaarder als je wil... Nou niet direct extreem beginnen ook he! succes :)

Als je in de groeispurt zit , of er nog in moet komen , kan je toch best geeen risico's nemen ...

Ik ben nu 18 en mijn sportdokter wil dat ik oplet

met andere woorden , zo heel zeker is men er nog niet van dat het de groei niet zou belemmeren :) .. en eens het kapot is , is er geen terugweg ..
 
En als je alleen je biceps gaat trainnen ga je er belachelijk uitzien

:D:D:D Ik kan me niet voorstellen hoe dat er uit gaat zien :eek::p:p

Daar heeft hij wel gelijk in hoor, hugebiceps, Je moet ook wat leren om je andere spiergroepen te trainen. Je kan de voorkeur voor je biceps hebben maar idd als je alleen je bicep traint zal je er wel wat raar uitzien binnen 3 jaar:p

Ik ben niet voor het principe dat jongeren niet met zwaardere gewichten mogen trainen. Als ik mijn leven kon terug draaien tot op mijn 11e en ik kon er wat aan veranderen dan zou ik dan al begonnen zijn met powerliften als ik kon :D Ik ben er veel te laat mee begonnen :(
 
:D:D:D Ik kan me niet voorstellen hoe dat er uit gaat zien :eek::p:p

Daar heeft hij wel gelijk in hoor, hugebiceps, Je moet ook wat leren om je andere spiergroepen te trainen. Je kan de voorkeur voor je biceps hebben maar idd als je alleen je bicep traint zal je er wel wat raar uitzien binnen 3 jaar:p

Ik ben niet voor het principe dat jongeren niet met zwaardere gewichten mogen trainen. Als ik mijn leven kon terug draaien tot op mijn 11e en ik kon er wat aan veranderen dan zou ik dan al begonnen zijn met powerliften als ik kon :D Ik ben er veel te laat mee begonnen :(


Te laat mee begonnen? GEloof me jonge je bent ****ing vroeg... En zwaar moet je et nu nog niej belasten gewoon correct uitvoeren.
 
Nja brecht je bent echt heel vroeg ...

Wat nicolas ookal zei , let goed op de techniek vn je oefenning . En voer eventueel je oefenningen traag uit ... zo word je ook sterk/ groot zonder echt zware gewichten te nemen ...

Er zijn onderzoeken die zeggen dat het je groei belemmert andere zeggen van niet .. maar als jij 20 bent en je bent 1 m 50 gebleven door met gewichten te heffen , dan heb je spijt .. riskeer niks en train licht en traag .. helpt btw normaal je testo level nog wat naar boven te krijgen
 
bleh... ik ben nu 1m 92 dus als ik stop met groeien vind ik dat niet zo erg hoor :D dat zou juist positief zijn. Maar jonges, kijk eens naar AlexT, die duwt en trekt veel meer dan mij. en hij is zelfs nog geen jaar ouder, want ik wordt in oktober 17.
Bleh licht trainen is egt nix voor mij hoor, ik moet mijn frustraties kunnen afreageren op zware gewichten:) Trouwens vind ik het ook wel leuk als Ik zie dat ik meer macht heb dan de gemiddelde mens van 30 jaar :D
En mijn technieken zijn redelijk goed hoor, juist met mijn deadlift pas ik wat op dat ik niet te zwaar ga omdat ik de techniek niet goed kan.

Je vind dat ik vroeg begonnen ben? maar kijk eens naar de wereldrecords of zelfs de nationale records in mijn leeftijdscategorie en gewichtsklasse, Ik dacht dat het rond 160Kg benchen was op nationaal record, en rond 185Kg op wereldniveau.

( En wat ik gehoord heb van oefeningen traag uitvoeren is dat je zo meer massa krijgt, maar minder aan je kracht werkt, weet nou wel niet zeker, want het is maar van gelezen te hebben.)
 
bleh... ik ben nu 1m 92 dus als ik stop met groeien vind ik dat niet zo erg hoor :D dat zou juist positief zijn. Maar jonges, kijk eens naar AlexT, die duwt en trekt veel meer dan mij. en hij is zelfs nog geen jaar ouder, want ik wordt in oktober 17.
Bleh licht trainen is egt nix voor mij hoor, ik moet mijn frustraties kunnen afreageren op zware gewichten:) Trouwens vind ik het ook wel leuk als Ik zie dat ik meer macht heb dan de gemiddelde mens van 30 jaar :D
En mijn technieken zijn redelijk goed hoor, juist met mijn deadlift pas ik wat op dat ik niet te zwaar ga omdat ik de techniek niet goed kan.


Je vind dat ik vroeg begonnen ben? maar kijk eens naar de wereldrecords of zelfs de nationale records in mijn leeftijdscategorie en gewichtsklasse, Ik dacht dat het rond 160Kg benchen was op nationaal record, en rond 185Kg op wereldniveau.

( En wat ik gehoord heb van oefeningen traag uitvoeren is dat je zo meer massa krijgt, maar minder aan je kracht werkt, weet nou wel niet zeker, want het is maar van gelezen te hebben.)

Stoer man.
 
Ja als je pro powerlifter wilt worden ben je niet heel vroeg, maar daar heb je al serieus nadeel met je lengte he brecht ! + misschien neme, die jonge pro's wel shit waar je beter van afblijft op die leeftijd :) (waarschijnlijk zelfs)

Normaal zou superslow trainnen , maar dan bedoel ik echt superslow. Zorgen voor hoge testosteron en betere prestaties .. ik heb er een studie ooit eens van gelezen (die hing op in de gym). Dus ...

Maar inderdaad als je al zooo groot bent kan het niet veel kwaad .. zie wel dat je het rustig opbouwt, want een spierscheur is snel gebeurd en is best te vermijden
 
Jah wel ik weet niet als ik nu op wereldniveau wil gaan hoor maar ik zou toch graag eens een nationaal record breken. Is allemaal wat vroeg gezegd dat weet ik maarja, de drang is er al :D
Ik vroeg me trouwens ook af of er ook naturel wedstrijden zijn in powerlifting want ik zou niet graag mijn lichaam kapotmaken door anabolica te nemen. Dat is iets waar ik graag zou van blijven.
Hmm trouwens @ wolfske: waar train jij dan op ? doe je aan powerlifting of bodybuilding, of train je meer algemeen?

Grtz,
Brecht
 
Ik ben meer bodybuilder , ma kracht bijkomen is ook best wel spannend en fijn :)
 
41B06V7NA5L._SL500_AA280_.jpg


Deze stond in de sportzaak aan de wenckebach weg in de kids kcorner
 
Als je in de groeispurt zit , of er nog in moet komen , kan je toch best geeen risico's nemen ...

Ik ben nu 18 en mijn sportdokter wil dat ik oplet

met andere woorden , zo heel zeker is men er nog niet van dat het de groei niet zou belemmeren :) .. en eens het kapot is , is er geen terugweg ..

men is daar heel zeker van, alleen je dokter vind het kennelijk niet belangrijk up to date te blijven.
tenzij we praten over lowlifes die alleen maar met veel te zware gewichten smijten, ja dan kunnen er vervelende dingen gebeuren.
maar als je gewoon zwaar met goede vorm en een correct schema werkt is er geen probleem.
 
waar is mijn zeker van ?

Dat het slecht is vr de groei of dat het geen kwaad kan ..

Ik zeg dit .. eerst waren ze er zeker van da het slecht was, toen weer niet ... let op met wetenschap te geloven
 
wat een kleutertopic dit. spierballetjes :roflol::eek:
 
Waarom word bijv. benchpress eerder aangeraden dan een gewone push-up ? Ik ken genoeg die aardig wat benchen maar nog geen 12 pushups kunnen afmaken, bij wijze van.

Maar dan ook aan de andere kant, ken ik iemand die uit verveling op vroege leeftijd pushups ging doen en nu scheef loopt.
 
Waarom word bijv. benchpress eerder aangeraden dan een gewone push-up ? Ik ken genoeg die aardig wat benchen maar nog geen 12 pushups kunnen afmaken, bij wijze van.

Maar dan ook aan de andere kant, ken ik iemand die uit verveling op vroege leeftijd pushups ging doen en nu scheef loopt.

Scheef lopen door push ups?:eek: Wat was zijn leeftijd en hoevaak deet hij dat dan wel niet
 
Back
Naar boven