MuscleMeat

Alternatief squat,stdl,dl?

Bezoekers in dit topic

Squat varianten die minder belastend zijn:
- Front squat, goblet squat, hack squat (behind the back deadlift) of hacksquat machine.

Beenoefeningen die je zou kunnen gebruiken:
Lunges (backwards voor nog minder belasting), split squat, leg press (hier kun je nog lekker zwaar mee gaan)

Onderrug en glute / herstel -oefeningen:
Back extension, hyperextension, glute ham raise, pullthroughs, kettlebell swings, glute bridges,
 
De vraag is, ligt het aan de oefening of trainee. Kan bij zware belasting leiden tot onjuist gebruik en knie-klachten veroorzaken. Vaak gezien overigens dat onjuiste gebruik. Daarom heeft het een beetje die naam.
Met een fatsoenlijke uitvoering niet. Ik heb jarenlang kutknieen gehad en juist met leg extensions voldoende massa opgebouwd om de rest op de vangen.
Niet explosief opgooien, bovenin niet vasthouden, gecontroleerd op de terugweg, en initiëren met recfem. Eventueel beginnen met halve reps.

Het is onzin om een hele oefening af te schrijven. Ik zie meer mensen hun rug verkloten met deadlifts.

Schoenfeld zegt in 1 van zn artikelen dat een leg extensie met juist uitvoering je knieën juist belastbaarder kan maken
 
Laatst bewerkt:
Niet explosief opgooien, bovenin niet vasthouden, gecontroleerd op de terugweg
Dat weten jij en ik, en veel anderen. Maar als je een gemiddelde rondgang langs diverse scholen doet zie je dat dit nog geen common sense is.
In principe ga ik er in het algemeen vanuit dat het niet aan de oefening maar aan de uitvoering ligt. Uitzondering voor mij is een SLDL.

Het is onzin om een hele oefening af te schrijven.
Idd.
 
Met een fatsoenlijke uitvoering niet. Ik heb jarenlang kutknieen gehad en juist met leg extensions voldoende massa opgebouwd om de rest op de vangen.
Niet explosief opgooien, bovenin niet vasthouden, gecontroleerd op de terugweg, en initiëren met recfem. Eventueel beginnen met halve reps.

Het is onzin om een hele oefening af te schrijven. Ik zie meer mensen hun rug verkloten met deadlifts.

Schoenfeld zegt in 1 van zn artikelen dat een leg extensie met juist uitvoering je knieën juist belastbaarder kan maken

Dat weten jij en ik, en veel anderen. Maar als je een gemiddelde rondgang langs diverse scholen doet zie je dat dit nog geen common sense is.
In principe ga ik er in het algemeen vanuit dat het niet aan de oefening maar aan de uitvoering ligt. Uitzondering voor mij is een SLDL.


Idd.

+1

Probleem is dat velen de leg ext niet gebruiken waarvoor ie dient.en gaan die enkele oef gebruiken als substituut voor de compounds dus flink zwaar, bounce en swing en dus knee of leg extinctions aan het doen zijn.

Persoonlijk geef ik voorkeur aan de somersault ipv leg ext Als isolatie but thats Just me.
 
Met een fatsoenlijke uitvoering niet. Ik heb jarenlang kutknieen gehad en juist met leg extensions voldoende massa opgebouwd om de rest op de vangen.
Niet explosief opgooien, bovenin niet vasthouden, gecontroleerd op de terugweg, en initiëren met recfem. Eventueel beginnen met halve reps.

Het is onzin om een hele oefening af te schrijven. Ik zie meer mensen hun rug verkloten met deadlifts.

Schoenfeld zegt in 1 van zn artikelen dat een leg extensie met juist uitvoering je knieën juist belastbaarder kan maken
Je vergeet even dat er veel verschillende machines zijn en sommige je knie in een klote positie duwen.
 
Back
Naar boven