MuscleMeat

Alweer ziek???!!!

Ervoor paar uur erna kan ook.

Tijdje terug heb ik een lezing van de toxicologieprof Ivonne Rietjens bijgewoond. Die had een aantal verrassende nieuwtjes voor ons.. waaronder dus het onderzoeksresultaat dat vit C ook als pro-oxidant kan werken. En dan met name voor rokers schadelijke gevolgen kon hebben.. eens zien of mijn geheugen me nu niet bedriegt en het echt zo is.

Heb even met scholar.google.nl gezocht maar kan het niet direct terugvinden , de link tussen roken en anti-/pro-oxidantwerking. Wel bijna, maar niet helemaal.

3 weken terug had ik griep, goed ziek geweest, toen 1,5 week geleden weer opbouwen, vorige week weer normaal trainen, dit weekend weer zwaar misselijk en slap. Vandaag niet kunnen trainen dus. Normaal ben ik nooit ziek...dit keer lijkt t achter elkaar te zijn. Ik haat t

Man-Mountain zei:
3 weken terug had ik griep, goed ziek geweest, toen 1,5 week geleden weer opbouwen, vorige week weer normaal trainen, dit weekend weer zwaar misselijk en slap. Vandaag niet kunnen trainen dus. Normaal ben ik nooit ziek...dit keer lijkt t achter elkaar te zijn. Ik haat t

Je bent ni alleen !
sterkte !
zomer is in aantocht...

• Topic Starter Topic Starter
Man-Mountain zei:

idd heb ik ook.Heb wel een tijd gesukkeld met mijn darmstelsel maar dat ik nog eens griep (koorts) heb gehad is al een dikke 3 jaar geleden denk ik...

Probiotica is goed voor je weerstand en Oscillococcinum borium helpt goed bij beginnende griep.

Ik ben ook weer ziek, zo'n 3 weken geleden ook goed ziek geweest. Sucks!

The Rock zei:
Ik ben ook weer ziek, zo'n 3 weken geleden ook goed ziek geweest. Sucks!
nog nooit van mijn leve heb ik de griep ghad! al loop ik naakt rond in de winter, is volges mij ook een gedacht da koud u weerstand omlaag haald of wa ios da, maakt bij mij geen verschil

MeDieViL zei:
nog nooit van mijn leve heb ik de griep ghad! al loop ik naakt rond in de winter, is volges mij ook een gedacht da koud u weerstand omlaag haald of wa ios da, maakt bij mij geen verschil

ligt eraan hoe je weerstand is.
Als mijn pa een kwartier in de tocht heeft gestaan is hij de dag erop strontziek.Ligt gewoon van persoon tot persoon denk ik

neem je rust en beterschap. ik ben deze winter ook 2 x flink aan de beurd geweest. maar het komt goed. 2 weken trainen en je bent weer de ouwe

Dit gevoel ken ik ook maar al te best. Vreemd is wel dat ik vroeger toen ik niet trainde haast nooit ziek was, maar sinds ik train...elke 2 of 3 maanden heb ik wel iets. (ik vreet me te pletter en eet minimum 2 stukken fruit per dag)

Behoorlijk vervelend als je een regelrechte ecto bent als ikzelf en net wat bent aangekomen...knal -> ziek en weer een goed pak er opnieuw af!:(

Ach ja, dit drijft me dan weer om na m'n ziekte eens zo hard er tegenaan te gaan.

Vit pillen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik wel beginnen doen als ik dit hier zo lees.

Greetz,

Tombie

Tombie zei:
Dit gevoel ken ik ook maar al te best. Vreemd is wel dat ik vroeger toen ik niet trainde haast nooit ziek was, maar sinds ik train...elke 2 of 3 maanden heb ik wel iets. (ik vreet me te pletter en eet minimum 2 stukken fruit per dag)

Behoorlijk vervelend als je een regelrechte ecto bent als ikzelf en net wat bent aangekomen...knal -> ziek en weer een goed pak er opnieuw af!:(

Ach ja, dit drijft me dan weer om na m'n ziekte eens zo hard er tegenaan te gaan.

Vit pillen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik wel beginnen doen als ik dit hier zo lees.

Greetz,

Tombie

ik vind dit deprimerend,omdat ik zwakker ben na een rustweek,was juist op gang aan het komen (al 3 weken bezig) en nu val ik weer stil.

Deze week nog pauze en volgende week weer beginnen.van 0 :(

'k Denk dat je nog eens verrast zou worden door hoeveel kcals je kan eten zonder aan te komen als je echt heel hard traint. Veel mensen denken dat ze dan veel eten, maar in werkelijkheid eten ze net genoeg.
Zwaar trainen maakt je kwetsbaarder voor ziekten, je immuunsysteem staat nl. onder druk. Een van de weinige zaken waar mogelijk glutamine een functie kan hebben, omdat het ook de darmwand beschermt, die ook voor het immuunsysteem een beschermende rol speelt. Immers, schadelijke organismen komen via je maagdarmstelsel je lijf binnen. Nee, het is niet anabool, maar als je minder vaak ziek wordt omdat je weerstand beter is, is het alvast mooi meegenomen.
In posts van Big'R kan je hier vast meer over vinden..

Probiotica van NOW
ZMA van TNHC
Ester c

gewoon meer naar buiten weerstand opdoen, af en toe zonnebankje, goed je fruitje en groentes eten dan bouw je vanzelf weerstand op en wordt je dan nog ziek jah dan ben jij gewoon 1 van de mindere Elite ;) :P

Pffffff deze post is nog maar even uit beeld verdwenen en ik ben alweer ziek.Wtf....

Wel mss beetje eigen fout,bezweet op de fiets gekropen na het trainen,maja het was 25 graden :s.

jong jong weer antibiotica voor 5 dagen nemen :(

Raar toch dat sommige mensen zo vaak ziek zijn! Ik ben echt nooit ziek. Misschien komt het omdat ik heel de dag door veel met verschillende mensen in contact kom (letterlijk dan als manueel therapeut) en heb ik daarom een enorme weerstand opgebouwd.
Dat van de kou in lopen zonder jas en dat je daar dan ziek van zou worden is echt onzin, heeft puur met je belastbaarheid/weerstand te maken.

Sterkte in ieder geval.

en om je weerstand te ondersteunen neem je:
Probiotica van NOW
ZMA van TNHC
Ester c

doe je dit al Jos?

je moet geen antibiotica nemen man, gewoon uitzieken. die antibiotica vermoord je goeie darmflora en daardoor heb je helemaal geen weerstand meer.

Laatste keer dat ik griep had en moest kotsen was ik 13 jaar, en laatste keer dat ik verkouden was, was ik 16.
Weet het allemaal nog precies te herinneren omdat ik dacht dat ik dood ging. :D 7 jaar later nog niks gehad maar zal meteen afkloppen.

Beterschap iig.

jah ik loop ook al te kwakkelen de hele winter. Om de 4 weken ziek. Dan weer griep of verkoudheid of buikgriep. Is helaas niks aan te te doen. Ook al heb je nog zo een weerstand. Als het een griepje is waarvan je lichaam geen antistoffen heeft word je alsnog ziek.

Amxerxes zei:
en om je weerstand te ondersteunen neem je:
Probiotica van NOW
ZMA van TNHC
Ester c

doe je dit al Jos?

je moet geen antibiotica nemen man, gewoon uitzieken. die antibiotica vermoord je goeie darmflora en daardoor heb je helemaal geen weerstand meer.

Waar haal je die probiotica van NOW?

Terug
Naar boven