Fitness Seller

Amanda Knox opnieuw voor de rechtbank voor moord

Peiling Peiling Schuldig of onschuldig?

• Totaal stemmers
    26
Dat gold voor OJ Simpson ook. Mag dan wel onschuldig zijn verklaard door de jury maar er waren genoeg aanwijzingen dat OJ schuldig was. Knox is onschuldig verklaard door een rechtbank maar dat maakt haar nog niet onschuldig aan de moord op Kercher.
Ze is onschuldig in de ogen van de rechtbank en dus vrijgesproken, maar het vormt geen ontegensprekelijk bewijs dat ze onschuldig is.

Nu is er zeker druk gezet op Knox door de politie tijdens haar verhoringen maar ook tijdens de rechtszaak presteerde ze het nog om een amper steekhoudende verklaring af te leggen.
Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is in die rechtbank, maar je kan beter een schuldige laten lopen door onvoldoende bewijs dan een onschuldige opsluiten. Tenzij men de onschuldpresumptie niet langer wilt toepassen.

Trouwens wel apart dat men aan de hand van foto's hier een 'schuldige blik' probeert te zoeken. Een foto is een momentopname die uit de context is getrokken. Zo kan je iedereen wel schuldig doen ogen.

:eek: She scares the crap out of people...

Ik voer graag deze foto aan als extra bewijsstuk:

resized_Amanda_Knox_6.jpg

Wel een lekker wijf.

Maar ze waren gewoon een soort zieke SM aan het doen, van het een kwam en het ander, en ze stoken die chick neer?
En hoeveel mensen waren er dan betrokken in die orgie?
Ik lees nu 5 of 6 mensen?

Ze is onschuldig in de ogen van de rechtbank en dus vrijgesproken, maar het vormt geen ontegensprekelijk bewijs dat ze onschuldig is.

De poll gaat alleen maar over schuldig of onschuldig, dat kan onafhankelijk zijn van wat een rechtbank er van vindt.

Op basis van bewijsmateriaal is ze onschuldig en dient ze dus op vrije voeten te blijven maar op basis van haar gedrag, verklaringen en gebeurtenissen voor en na de moord op Kercher lijkt het er sterk op dat ze mee heeft geholpen aan de moord op Kercher.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is in die rechtbank, maar je kan beter een schuldige laten lopen door onvoldoende bewijs dan een onschuldige opsluiten. Tenzij men de onschuldpresumptie niet langer wilt toepassen.

Trouwens wel apart dat men aan de hand van foto's hier een 'schuldige blik' probeert te zoeken. Een foto is een momentopname die uit de context is getrokken. Zo kan je iedereen wel schuldig doen lijken.
Er zijn genoeg reports over haar gedrag in het politieburo en rechtszaal waar ze als 'onschuldige' het grootste plezier leek te hebben. Kan zenuwen geweest zijn natuurlijk maar ze heeft een historie van vreemde gedragingen na de moord en in de rechtszaal.

Misschien heeft ze gewoon de pech dat ze een maf wijf is waardoor ze schuldiger lijkt dan ze is maar dat verklaart haar tegenstrijdige verklaringen niet.

• Topic Starter Topic Starter
http://www.youtube.com/watch?v=SrS3k3MvaGs

Vanaf min 18, weet echt niet wat ik er moet van denken. Als ze vraag 'Where you there that night', zegt ze nee maar knikt ze achteraf precies wel ja met haar hoofd.

Ze is niet consequent. En ze deed zowat alles wat je fout kan doen tijdens het verhoord.

Ze is niet consequent. En ze deed zowat alles wat je fout kan doen tijdens het verhoord.

Dit is denk ik ook voor een deel een act. Ik heb niet het gevoel dat ze de politie echt vertrouwde, maar dat zegt ze nu omdat ze tijdens het verhoor onder druk dingen gezegd heeft die ze niet had moeten zeggen.

Zelfs de ice queen beleeft stress vlak de een gruwelijke moord, in de boeien geslagen door de politie in een vreemd land en na uren lang verhoord te zijn, niet naar de wc mogen, geen drinken, fantaseer de rest er maar bij.

Maar ik voel je teleurstelling maatje. Het was leuk geweest als ze de lekkere vrouwelijke versie van Charles Manson was.:)
not srs

Nah, ze overziet het gewoon allemaal. Want ze is slim, en is haar gevoel te baas. Ik heb respect voor die vrouw.

stone cold killer

Zolang er geen waterdicht bewijs is is ze gewoon onschuldig, sommige mensen hebben hun kop niet mee om er onschuldig uit te zien. Dat is geen 'bewijs' enkel een observatie.

In 'Murica is zelfs Casey Anthony onschuldig.

casey-anthony-partying.jpg
:trollface:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
There was once a little girl who had a little curl, right in the middle of her forehead. When she was good, she was very, very good--but when she was bad, she was horrid.

Nja, zou haar toch nog altijd het voordeel van de twijfel geven, ook al komt het vaak over alsof ze theater speelt en zo. Als je schuldig bent ga je imo bv niet in zo'n gekke kleren naar de rechtszaal en zo en daar opgewekt zitten lachen enz aangezien je weet dat dit tegen jou kan werken.

& als je naar die video kijkt merk je na een tijdje imo toch wel dat ze gewoon oprecht is. En dat ze gewoon nog wat kinderlijk, niet echt volwassen is.

Als je schuldig bent ga je imo bv niet in zo'n gekke kleren naar de rechtszaal en zo en daar opgewekt zitten lachen enz aangezien je weet dat dit tegen jou kan werken.

Of juist wel..

Als je naar die video kijkt merk je na een tijdje imo toch wel dat ze gewoon oprecht is. En dat ze gewoon nog wat kinderlijk, niet echt volwassen is.

Ik vind haar helemaal niet oprecht. Maar dat is denk ik waarom deze zaak zo moeilijk is. Ze kan iig heel goed toneelspelen. Is precies de reden dat ik die quote gebruik.

Laatst bewerkt:
De Amerikaanse studente Amanda Knox is veroordeeld tot 28 jaar en 6 maanden cel voor de moord op haar Britse huisgenote Meredith Kercher. Haar toenmalige vriend Raffaele Sollecito krijgt een celstraf van 25 jaar. Dat heeft de rechtbank van Firenze zonet bekend gemaakt. De Italiaanse rechter deed vandaag voor een tweede keer een uitspraak in hoger beroep en bevond de 26-jarige Knox schuldig aan de moord op Kercher. Knox zal voorlopig echter niet worden opgesloten. Ze zit momenteel in de Verenigde Staten. Het is de vraag of ze ooit zal worden uitgeleverd.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...anda-Knox-veroordeeld-tot-28-5-jaar-cel.dhtml

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Ik had alweer gelijk. :cool:

Terug
Naar boven