XXL Nutrition

Ananas en magere kwark

Escobar18

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik wil binnekort gaan cutten en zat met de vraag of ik ananas in de kwark kan doen, want naturel ik krijg het bijna echt niet door mn keel, de eerste 2-3 lepels gaan er nog net met moeite erin maar daarna lukt het me echt niet meer. Uiteraard verse ananas en niet uit de blik.

Jup dat kan :)

Uit blik kan evenzeer.

Wel die nemen op sap en niet die met toegev.suikers!

Ik doe ook steeds in mn kwark wat ananas of lepeltje bosbessenjam.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar de meeste raden die uit blik af omdat er veel suikers inzitten.

In blik kan je ananas op siroop hebben (deze bevat veel suikers) of ananas op eigen sap (deze moet je hebben)

Wahah gozer dat had ik ook, ik heb er in het begin banaan in proberen te douwen. Dit resulteerde in stukken banaan met een ranzige smaak.

Beter dwing je jezelf die pot naturel op te eten, de eerste keer duurt het 1.5 uur maar gaat daarna steeds sneller. Uiteindelijk is het nog best relaxt

Ik stop er zoetstof in.. anders krijg ik het echt niet door mn keel.

volgens mij ben ik beetje de enige die kwark heerlijk vindt.

soms doe ik er paar aardbeien in.

Ananas en bromelaine.
Ananas (en een aantal andere vruchten, zoals kiwi en papaja) bevatten actieve eiwit-splitsende enzymen. In het geval van ananas is dat bromelaine, bij papaja heet het papaine. Deze enzymen werken ook bij lage temperaturen en breken de eiwitten in je yoghurt of pudding af. In yoghurt zorgen de melkeiwitten grotendeels voor de structuur, in pudding is dat meestal het eiwit gelatine. Als deze eiwitten dus worden afgebroken gaat de structuur verloren en wordt je product waterig en vaak ook bitter.

De enzymen zijn niet bestand tegen hoge temperaturen, als je de vruchten dus eerst even verhit, bijvoorbeeld blancheren of even in de magnetron, kan je ze wel gebruiken in yoghurt of pudding.
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp132.htm

• Topic Starter Topic Starter
Waar ken ik zoetstof halen?

puur kan ook, al verkies ik dan wel om er wat melk aan toe te voegen voor een wat luchtere kwark te verkrijgen.

Soulless zei:
volgens mij ben ik beetje de enige die kwark heerlijk vindt.

soms doe ik er paar aardbeien in.

ik eeet het ook zonder iets alleen soms een banaantje erdoor voor de koolhydraten (tip) banaan +kwark en beetje water/melk in blender = hmmm

eet het gewoon droog of anders met limo light

Terug
Naar boven