MuscleMeat

andy88's log: A Westside Story

• Topic Starter Topic Starter

Wat is juist het verschil?
Het archen van de upperback en het stilhouden van de heupen en knieen is enkel bij pendlay row ?

Difference with the Barbell Row. So what’s the difference between the Barbell Row & Glenn Pendlay’s variation the Pendlay Row?
  • Powerful contraction of the upper-back when pulling the weight up.
  • High bar speed because of the upper-back arching.

Laatst bewerkt:
zaterdag 7/03/2009

front squat
3x5x50

bench press
3x5x50
8x40

deadlift
3x97,5
3x90

dips
5xBW
1xBW 4xBW-4

//2 DL-problemen
Mijn voeten vallen naar binnen, en heb men schoenzolen nog niet in men schoenen gestoken om dat probleem op te vangen. Daardoor knapte men rechterknie weer bij het opwarmen, en had ik weinig vertrouwen in men DL

alsook denk ik dat ik te snel men knieen extend, en dus men hamstrings en heupen niet gebruik om men rug stijf te houden bij het gedeelte tot aan de knieen. zodoende terug op 90 begonnen.

deadlift techniek

Hallo Andy,

Heel goed om met Rip. te beginnen, Blijf vooral zo doorgaan.

Hier is een link naar veel instructie filmpjes voor de power lifts. Veel van deze zijn instructie van Rip zelf.
Squat, deadlift, press.

http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html#Power

Succes en veel plezier
Johan

Wat is er gebeurd met je squat? Die was toch een kilo of 30 hoger vorige training :eek:

dinsdag 10/03/2009

squat
3x5x80
//even gereset, weinig rust ertussen en constant spanning gehouden op dijbeen (niet knieen locken), voelde zwaar maar ging toch goed

military press3x5x32,5

pendlay rows
2x5x60
1x5x57,5

chins
3xBW
1xBW
//gaan traag vooruit, maar gaan vooruit

Hier is even men voedingsschema, heb creatine sinds vandaag toegevoegd dus voeding moet nog beter kunnen.
Laat kritiek maar komen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

donderdag 12/03/2009

squat
2x5x82,5
1x4x82,5
//te snel aan het squatten met te weinig rust tussen setjes
//volgende keer iets meer rust en 85

bench press
2x5x52,5
1x4x52,5
1x55
1x57,5
0x60

deadlift
1x5x92,5
dips
2x5xBW //alright we zijn hier al, nu op 6 krijgen

Vandaag vreemd dagje, 1 kerel zei dat ik beter een dip belt kon aandoen bij het deadliften, omdat het nogal een gevaarlijke oefening is voor de rug, hij heeft er ooit eens een letsel bij opgelopen. Allemaal normaal, maar hij had dat enkele maanden terug al eens verteld.
Dan in de kleedkamer vroeg een bodybuilder waarom ik zoveel men rug train, ik zei dat ik Fullbody deed 3x in de week, en die man snapte echt niet waarom. Ik zei ja wil goed wat kracht winnen op de grote 3. Die stopte gewoon met praten, ik riep nog salu en volgens mij zei die gewoon niets meer terug. Echt bizar :dunno:

maandag 16/03/2009

mil press
3x5x35

bench press
4x5x50

dips
6xBW,5xBW

dan nog leg extension en zo'n 1 arm row machine

//Was men trainingshort vergeten, wtf.. dan maar een press dag van gemaakt

Valt me wel bij meerdere trainingen van je op; waarom doe je niet de voorgeschreven 3x5 op elke oefening?

Mja schema is sowieso vandaag anders door omstandigheden :p

Valt me wel bij meerdere trainingen van je op; waarom doe je niet de voorgeschreven 3x5 op elke oefening?

Op de deadlift test ik soms wat hoger gewicht omdat ik het gevoel heb nog veel kracht over te hebben en omdat het wel eens leuk is.
Op de bench / overhead press deed ik dat omdat ik daar slecht op steeg en dacht dat dit misschien wel kon helpen.

Ik heb het gevoel dat het wel iets kan helpen soms, maar een deload is toch in dit beginnerstadium nog beter (zeker voor die press). Maar ik ga men squat eens naar the next level brengen en die op de texas manier trainen (5x5), volgende week post ik dat schema wel. Deze week nog gewoon afmaken.

Goei opmerkingsvermogen wel :)

woensdag 18 maart 2009

squat
3x5x85

bench press
3x5x52,5

deadlift
1x5x100

dips
2x5xBW + 1,25kg

Alright, zowel bench press als deadlift zijn improved (lukte vorige keer niet).

Kreeg wel commentaar op men deadlift, een oefening die ik al uitbundig heb gestudeerd. Ik laat dat gewicht nogal met weinig tegenkracht vallen, en hef het dan terug op. Maar die man zei dat ik dus ook het moest laten zakken op de 'omgekeerde' manier. Om zo dus ook het negatieve gedeelte te trainen. Wat zijn jullie meningen?

goed bezig aAndy! Lekker dan van die PR'S! Congrats!

woensdag 18 maart 2009

squat
3x5x85

bench press
3x5x52,5

deadlift
1x5x100

dips
2x5xBW + 1,25kg

Alright, zowel bench press als deadlift zijn improved (lukte vorige keer niet).

Kreeg wel commentaar op men deadlift, een oefening die ik al uitbundig heb gestudeerd. Ik laat dat gewicht nogal met weinig tegenkracht vallen, en hef het dan terug op. Maar die man zei dat ik dus ook het moest laten zakken op de 'omgekeerde' manier. Om zo dus ook het negatieve gedeelte te trainen. Wat zijn jullie meningen?

Dat gecontroleerd laten zakken is eerder uit veiligheid. Je "vrije val" begint pas als de stang voorbij je knieën is.
Daarvoor doe je het best inderdaad omgekeerd.

Gaat goed! Ik volg je

sterke squat!, zijn ze atg?
maar kan je niet meer benchen?

Hoppa, 100kg DL en een nette squat. Goed bezig andy!

Laatst bewerkt:
vrijdag 20/03/2009

squat
3x5x87,5 //check filmpje, ik denk laatste set wat teveel naar voor hangen?

mp
3x5x37,5 //echt nieuwe kracht gevonden, gewoon KNALLEN en kwaad worden

pendlay rows
3x5x60

chins
2xBW
2xBW //had echt niet veel meer kracht over, zalig

http://www.youtube.com/watch?v=HJD3B2ikmXw

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven