MuscleMeat

Massthetics Conjugate Method

Bezoekers in dit topic

Moet jij niet aan de STrong sleeves :D?
 
10-12-2015 Max Effort Upperbody

Vandaag MP gedaan, omdat ik daar veel zin in had. Was weer een prima training, al gaat het fysiek wel minder met me. Slaap heel slecht, weinig eetlust, dus ook weinig energie.

MP
10x lege stang
5x40
2x40
1x50
1x60
1x65
Werksets
1x70kg PR
3x5 55kg


Laatste PR was 67,5 en die was een paar maanden geleden. Opzich dus tevreden hiermee, gezien het feit dat ik niet vaak overhead press doe.

Floor press
5x60
3x80
2x90
Werksets
5x95
5x97,5 VPR
5x95

Wederom weer heerlijke floor presses. Zo'n geweldige oefening. Had waarschijnlijk ook wel alle 3 de sets met 97,5kg kunnen doen, maar dit geeft wel weer zelfvertrouwen voor de volgende keer.

Pushups (1 min rust tussen de sets)
20
15
12
12

Onderschatte oefening wat mij betreft. Mits geconcentreerd uitgevoerd en alleen na het pressen (anders is het veel te licht), krijg ik er een gigantische pomp van.
 
Laatst bewerkt:
11-12-2015 Dynamic Lowerbody

Redelijke training. Vooral tevreden over mijn form, deze was zowel met squats als deads een stuk beter. Was wederom vermoeid, ook door weinig eten. Ik overweeg een deload volgende week.

Speed squats
12x lege stang
8x40
4x60
2x80
1x100
1x110
Werksets
8x2 120

Speed deadlifts
4x60
2x80
1x100
1x120
5 singles en 2 doubles met 135kg (niet in die volgorde)

Goodmornings
3x12 40kg (volgens mij een VPR)

Nog even kijken hoe ik die 'deload' aanpak, maar ik denk 3x per week heel licht squatten en deadliften. Puur om die form er lekker in te krijgen en de souplesse te verbeteren.
 
Ben bang dat het een tijdje over zal zijn met de pret en de gains. Gisteravond, een uurtje na het trainen, werd mijn rug behoorlijk stijf en pijnlijk en dit wordt alsmaar erger. Ben er vrijwel zeker van dat het mijn SI-gewricht is aangezien ik dit eerder heb gehad. Kan amper mijn schoenen aan doen en op de wc zitten van de pijn.

Gister heel de dag meubels moeten sjouwen en daarna vermoeid en zonder warming up begonnen aan de training met dit als gevolg. Ontzettend kut.
 
Gestopt met de conjugate method?
Doe het nu een aantal weken en heb er veel plezier in, ondanks het cutten toch een aantal PR's neer kunnen zetten.
 
Gestopt met de conjugate method?
Doe het nu een aantal weken en heb er veel plezier in, ondanks het cutten toch een aantal PR's neer kunnen zetten.

Niet leuk om toe te moeten geven, maar conjugate method is niks voor mij persoonlijk. Zoals je kunt lezen heb ik een onderrug blessure opgelopen. Ik heb een homegym met enkel een barbell, bankje en een rack. De wekelijkse max efforts vragen al veel van je lichaam, dus als assistance zou je naar mijn mening oefeningen moeten doen die je onderrug een beetje ontzien. Ik deed goodmornings, SLDL/RDL, bent over rows etc, die was uiteindelijk een beetje teveel geworden. Reverse hypers, GHR en pullups zouden veel beter zijn, maar dat is onmogelijk in mijn homegym.

Ik doe nu Wendler 531 en hou het heel simpel.
 
Back
Naar boven