MuscleMeat

Massthetics Conjugate Method

Sterke bench en floorpress, in!

• Topic Starter Topic Starter
26-11-2015 Biceps :o

Blijkbaar lopen mijn armen, en dan vooral biceps, achter. Ze meten 38-39cm koud. Goede rede om op mijn rustdag eens een shit load aan curls te doen.

EZ-bar curls (stang is iets meer dan 5kg dacht ik)
20x lege stang
14x lege stang
12x15
Werksets
12x20
12x20
12x20
12x15
12x15

Allemaal uitgevoerd door snel omhoog te gaan, 1sec vasthouden en weer langzaam naar beneden.

21's met EZ-bar
2 sets 10kg
1 set 12,5kg

Hammer curls
3x10 10kg

Waren hierna 40cm! Deze training was eigenlijk vooral voor de fun. Ik was vroeg klaar met school en verveelde me kapot. Ik heb een homegym en af en toe zo'n training tussendoor is wel leuk. Opzich kan het me weinig boeien dat mijn armen iets achter lopen. Wellicht zal ik vaker van deze 'tussendoor' trainingen doen met bijvoorbeeld side raises, curls, shrugs etc. Dat laat meer tijd over voor de grote oefeningen tijdens mijn vaste dagen.

Ik zou je video's uploaden naaqr youtube. Is een stuk overzichterlijker en leuk voor jezelf. Kan je alles altijd heel makkelijk terugkijken.

Ik zou je video's uploaden naaqr youtube. Is een stuk overzichterlijker en leuk voor jezelf. Kan je alles altijd heel makkelijk terugkijken.

Zat ik ook al aan te denken. Zal sowieso de kwaliteit ten goede komen en dan staan ze tenminste meteen in dit topic zonder eerst naar die vage site te moeten gaan.

27-11-2015 Dynamic Lowerbody

Prima training, vooral deadlifts gingen lekker. Squats waren wederom behoorlijk zwaar. Ik ga een beetje twijfelen aan mijn max en of ik dus de percentages goed heb. Goede rede om maandag mijn max eens te testen. De max die ik nu hanteer is op basis van een calculator. Ik deed 6 reps met 135kg. Twijfel nu wel een beetje of deze diep genoeg waren..

Speed squats
14x lege stang
8x40
4x60
2x80
1x100
1x110
1x120
Werksets
6x2 130kg

Filmpje van de laatste set:

View My Video

Speed deadlifts
4x60
1x80
1x100
1x120
1x130
Werksets
8-10 singles met 140kg (tel een beetje kwijt)

Deze 140kg's zijn nog nooit zo snel omhoog gegaan. Mijn rug is wel een klein beetje bol, maar dit wordt niet erger in de lift. Daarnaast voelen ze echt super. Vooral de lockout voelt veel sterker. Duidelijk dat mijn hams en glutes sterker worden. Ook ben ik veel handiger geworden met mijn belt. Filmpje van de 7e set:

View My Video

Front squats
4x60
1x70
Werksets
3x5 80kg

Goodmornings
3x12 30kg

Ik doe de filmpjes voorlopig nog even via dat tinypic. Moet dat youtube nog een beetje uitvogelen. Daarnaast is de kwaliteit van de filmpjes ronduit kut omdat ik film met mijn front camera. Wil op youtube het liefst wat betere kwaliteit.

Laatst bewerkt:
28-11-2015 Dynamic Upperbody

Met veel te weinig voedsel in mijn lichaam toch maar begonnen aan deze workout. Het benchen ging niet zo heel lekker. Probeerde de eerste paar setjes een wijdere grip te doen, maar dit is ronduit kut. Teveel druk op mijn schouder en ik kan mijn arch niet goed houden. Daarna leek ik er met mijn hoofd niet helemaal bij te zijn. Elke rep was een beetje slordig en voelde als een miss groove. Desondanks bewoog de bar toch nog aardig snel.

Speed bench
15x lege stang
10x40
6x60
3x80
1x90
1x100
Werksets
6x2 102,5kg

Floor press
5x90
5x95 VPR
5x90

Hierna gestopt. Energie was heel laag en ik had behoorlijk honger gekregen. Ik zou normaal gesproken nog wat extra tricep werk moeten doen en eventueel wat biceps/schouders maar niks boeiends.

30-11-2015 Max Effort Lowerbody

Deadlift variatie vandaag, gekozen voor deficit deadlifts. De eerste keer dat ik deze gedaan heb en ik moet zeggen, het ging heerlijk. Ik had er ook behoorlijk zin in vandaag omdat deadlifts de laatste tijd goed gaan (eindelijk). Totaal geen pijntjes gehad en ze voelde sterk en gecontroleerd aan. Ditmaal ook mijn PWO vervangen voor een kopje koffie. Eigenlijk veel beter. Die PWO maakt me altijd zenuwachtig en ik raak gauw buiten adem.

Warmup
Foam rolling van rug en glutes
Stretchen van kuiten, leg swings, heup stretches etc.
Shoulder dislocations

Deficit deadlift
8x60
4x80
2x100
1x120
1x130
1x140
Werksets
1x150
3x5 120kg

View My Video

View My Video

Het eerste filmpje is van de 150kg, daar kun je zien dat mijn rug bol is. Het tweede filmpje is van de 2e set met 120kg. Ziet er al een stuk beter uit. Had denk ik meer in gezeten, maar wilde niet teveel van mijn form opofferen zeg maar. Alle setjes voelde verder super, ik ga me dus niet te druk maken. Blijft ook nog steeds een kwestie van zwakke glutes/hams, maar daar wordt hard aan gewerkt.

Squats
8x lege stang
4x40
Werksets
10x80
10x90
14x80 (kan ook meer zijn, was de tel kwijt)

Best lekker zoveel volume. Denk dat wat meer squat volume ook wel bevorderlijk zal zijn.

Good mornings
5x30
10x40
10x40
10x40 VPR

Good mornings blijven lekker en ik merk ook dat ik er beter/sterker mee wordt. Deze zullen zeker bijgedragen hebben tot mijn betere deadlifts.

Besef nu pas dat ik prima filmpjes kan maken met mijn DSLR, vanaf morgen dus youtube gebruiken. Ook geen crappy, verticaal gefilmde vids meer :o

2-12-2015 Max Effort Upperbody

Vandaag was een beetje een rare training met zoveel positieve dingen als negatieve. Het regende PR's, dus dat is goed! Het benchen ging echter een beetje moeizaam en de reps waren zeer slordig. Op het filmpje is dit ook duidelijk te zien. Daarnaast kreeg ik kramp in mijn heupen midden in mijn sets, dus ik heb een paar reps moeten doen met mijn benen in de lucht :o Desondanks kon ik alle reps eruit persen op pure kracht. Ik ben duidelijk een stuk sterker geworden in 3 weken tijd dus ik ben zeer tevreden.

CGBP
14x lege stang
8x40
4x60
2x80
1x100
Werksets
3x112,5kg (RPE 10) VPR
3x5 97,5kg VPR

Op het filmpje is duidelijk te zien hoe ik na de eerste rep mijn schouders naar voren breng waardoor de spanning volledig weg is op mijn bovenrug. De tweede rep was vervolgens een enorme miss groove. Het is daarna een klein wonder hoe ik die 3e rep eruit heb weten te persen, maar op het filmpje gaat die nog best snel.

Floor press
6x60
2x80
Werksets
3x5 95kg VPR

Standing straight bar tricep extensions

3x15 20kg VPR

Mijn conclusie is dat ik een pak sterker ben geworden, dit schema werkt! Ook heeft die floorpress enorm geholpen voor mijn lockout, deze voelt veel beter en sterker. Wel klote dat mijn form slecht was, maar dit ligt duidelijk aan het feit dat ik simpelweg te weinig bench. Het volume moet omhoog en ik moet simpelweg meer oefenen met techniek en de form er echt goed in slijten bij mezelf. Ik ga eraan werken.

Tot slot nog een fysiek update:

fkpbbr.jpg

11ieb84.jpg

Owja, beetje gaar dat het youtube filmpje 360p is. Snap niet waarom, want de originele kwaliteit van 1080p. Iemand die weet waarom?

Owja, beetje gaar dat het youtube filmpje 360p is. Snap niet waarom, want de originele kwaliteit van 1080p. Iemand die weet waarom?

net na het uploaden is het altijd alleen maar beschikbaar in 360p
nu kan je het gewoon in 1080p bekijken

gaat lekker zie ik, veel PR's

Begint een beetje dik te worden brah, let op die kaaklijn he!

Hallo , ik vind het een beetje vreemd dat je als raw lifter zonder speciale bars begint aan wsb . Je trainingen zijn op zich niet verkeerd ofzo maar de hele bedoeling van wsb is eigenlijk dat je je de hele tijd in topvorm voelt . Daarmee wil ik zeggen dat je constant pr's zet en daardoor veel zelfvertrouwen hebt . Dit komt vooral door de vele pr's en ook omdat je tijdens wsb eigenlijk geen flauw benul zou mogen hebben wat je nu squat , deadlift of bencht met een rechte stang zonder chains of bands . Rotatie van oefeningen is zeer beperkt met enkel rechte stang plus dat het na een tijdje verschrikkelijk wordt voor je aanhechtingen en dan vooral aan schouders . Heb je geen bands of chains ter beschikking ? Als je dat niet hebt , zou ik toch opteren om een andere method te volgen na een korte tijd .

Begint een beetje dik te worden brah, let op die kaaklijn he!

Brah, dit doet pijn. Ik ben super gevoelig over mijn gewicht en kaaklijn..

:o :o

Hallo , ik vind het een beetje vreemd dat je als raw lifter zonder speciale bars begint aan wsb . Je trainingen zijn op zich niet verkeerd ofzo maar de hele bedoeling van wsb is eigenlijk dat je je de hele tijd in topvorm voelt . Daarmee wil ik zeggen dat je constant pr's zet en daardoor veel zelfvertrouwen hebt . Dit komt vooral door de vele pr's en ook omdat je tijdens wsb eigenlijk geen flauw benul zou mogen hebben wat je nu squat , deadlift of bencht met een rechte stang zonder chains of bands . Rotatie van oefeningen is zeer beperkt met enkel rechte stang plus dat het na een tijdje verschrikkelijk wordt voor je aanhechtingen en dan vooral aan schouders . Heb je geen bands of chains ter beschikking ? Als je dat niet hebt , zou ik toch opteren om een andere method te volgen na een korte tijd .

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar dit niet Westside wat ik volg. Het is een schema op basis van de conjugate methode, maar toegespitst op de behoeftes van raw lifters. Hier een filmpje dat het heel goed uitlegt:

En dit is het exacte schema wat ik volg. Deze gasten zijn raw lifters en zijn bizar sterk:

En wat betreft de PR's. Die horen hierin ook elke keer te komen aangezien je telkens een variatie doet, echter niet met specialty bars (zie filmpje waarom).

4-12-2015 Dynamic Lowerbody

Vandaag voor mijn gevoel een matige training. Ik had er niet zoveel zin in en had weinig gegeten die dag. Tevens geen koffie/pwo genomen dus alles was een beetje sloom. Helaas voelde de speed squats en deadlifts ook langzaam. Mijn squat techniek moet echt beter. Ik heb heel erg de neiging om te dive bomben en dan uit de hole te veren. De spanning verlies ik daar een beetje mee. De laatste paar setjes gewerkt aan meer controle en dat ging redelijk. Wel tot een bijzondere ontdekking gekomen vandaag; squats gaan veel beter op platte schoenen dan op mijn adidas powerlifts.

Speed squats
12x lege stang
8x40
3x60
2x80
1x100
1x100
Werksets
10x2 115kg

Speed deadlifts
4x60
2x80
1x100
Werksets
11 singles met 125kg

Paused squats
3x60
1x80
5x80
5x90
5x90

De speed squats waren op mijn adidas. De eerste set paused squats waren, per ongeluk, op mijn platte schoenen. Vanaf het moment dat ik die stang op mijn rug legde voelde het al veel beter. De 80kg daarna deed ik weer met mijn adidas, maar dat voelde inderdaad klote aan. Daarna alles op platte schoenen. Ik kan veel beter op diepte komen (gek genoeg) en ik kan goed druk zetten op mijn hakken zonder voorover te vallen. Dit voorover vallen was een groot probleem de laatste tijd, dus ik ben blij dat ik nu een oplossing heb.

RDL
15x60
12x70
10x80

Ben heel benieuwd of maandag de squats weer zo lekker gaan op platte schoenen. Zou fijn zijn, want squats voelen de laatste tijd onzeker.

7-12-2015 Dynamic Upperbody

Helaas 2 dagen later dan gepland, maar heb dit weekend vooral kotsend doorgebracht. Training ging nog best aardig ondanks dat ik zeer weinig geslapen en gegeten heb en aardig beroerd ben geweest. Ben van plan om morgen max effort te doen, dus de trainingen lopen een dag later deze week, geen probleem verder.

Speed bench
14x lege stang
8x40
4x60
2x80
Werksets
9x2 90kg
+amrap van 5x90

Met amrap bedoel ik in dit geval vanaf waar de snelheid van de bar afneemt. Lekker wat volume op deze manier en benchen voelde goed.

MP (bij elke rep 2-3 sec pauze op mijn schouders)
6x lege stang
3x40
Werksets
5x50
5x55
5x50

Redelijke training zo, alles bewoog soepeltjes gezien de omstandigheden. Wel een korte training, maar wilde ivm ziekte dit weekend en morgen niet helemaal los gaan.

Hoe houd je je progressie op de lifts bij? excel?
weinig tijd om zelf een mooie worksheet in elkaar te zetten:D

8-12-2015 Max Effort Lowerbody

Pijnlijke maar goede training vandaag. Ik heb sinds gister enorme knopen in mijn kuiten zitten, pijn straalt door in mijn enkels. Desondanks voelde front squats vandaag heel sterk.

Front squats
10x lege stang
5x40
2x60
1x80
1x90
1x100
1x110
Werksets
1x120 PR
3x5 95kg VPR

Dus een 5kg PR, niet slecht! Plus op basis van het filmpje kan ik zeggen dat dit een RPE 9 was, dus iets meer had ook gekund. Bij de laatste set 3e rep heb ik werkelijk een wonder verricht. Ik viel naar achter onderin, hierdoor de bar op de safety pins laten vallen, vervolgens mezelf in 1 sec tijd onder die bar weten te wringen en weer omhoog gekomen. Had het graag gefilmd, maar bewijst wel hoe goed mijn lenigheid is. Ook wel zeer tevreden over mijn form. Was trouwens op platte schoenen.

Hierna nog geprobeerd wat goodmornings te doen, maar ik ging kapot van de pijn in mijn kuiten/enkels. Heel erg balen dit.

Terug
Naar boven