MuscleMeat

Angst voor de dood

Zegt een afbeelding van de mythe van de Deadly Hollows uit het Harry Potter-universum wel hetzelfde?

1. The Elderwand of Deadstick
2. The Resurrection Stone
3. The Cloak of Invisibility

Verstopte de derde broer zich voor de dood, of accepteerde hij deze in tegenstelling tot de andere twee die er invloed op wilde uitoefenen?

Nerd moment :roflol:

vroeger dacht ik er wel aan tot 4 jaar geleden toen kreeg ik een hartinfarct en 5 hartstilstanden. nooit gekuurd nooit gerookt of iets geks. Ik moet zeggen ik heb er 0,0 van gemerkt geen wit licht en waar ik een klein beetje rekening mee hielt ook geen vagevuur. En zins die tijd denk ik er totaal niet meer aan.
Dus mijn enige advies is leef gewoon. Ik heb nu mijn 1e kuurtje genomen (super light) primo met test creme en waar ik altijd bang voor was is ook uit gebleven. Dus het is een cliché maar leef gewoon. thats it.

Is het niet efficienter om bestaande salons jouw franchising aan te bieden voor beider voordeel? Als je inderdaad zo goed loopt en ze er anders uit zou concurreren. Scheelt je ook weer opstartkosten van een nieuw filiaal, risico, etc.

Velen kiezen er niet voor, maar er zijn vaak (of altijd?) wel win-win situaties mogelijk.

Lastig, even iemand zoeken die een 15k per jaar wil betalen voor je "formule" (er zit niet echt een geheim concept/recept achter) op een onbekende locatie terwijl niemand je naam daar kent.
Daarvoor is het te klein, werk wordt ook heel anders je gaat dan meer vertegenwoordigertje spelen. Zie je Onslow al aankomen met zijn verkooppraatje en zijn stropdasje ;)

Lastig, even iemand zoeken die een 15k per jaar wil betalen voor je "formule" (er zit niet echt een geheim concept/recept achter) op een onbekende locatie terwijl niemand je naam daar kent.
Daarvoor is het te klein, werk wordt ook heel anders je gaat dan meer vertegenwoordigertje spelen. Zie je Onslow al aankomen met zijn verkooppraatje en zijn stropdasje ;)
Anders hebben ze pech, kapot concurreren die tent. Laten zien wiens ijsjes de beste zijn gvd

Ja het is slechts een mogelijkheid, geen zekerheid en misschien zelfs niet wat je persoonlijk kunt/wenst te doen inderdaad. Maar naast een gevestigde naam gaan zitten hopen om te concurreren is ook geen gegarandeerd succes toch?

Ik zie dat competieve in het leven gewoon nooit zo zitten, maar ik ben dan ook een zzp-er zonder inkomsten die niet verder komt dan vanaf zolderkamer posten hoe iedereen z'n eigen gangetje kan gaan als we allemaal een beetje chill naar elkaar zouden doen.

Misschien met een commissiepercentage beginnen i.p.v. een fixed fee. Help jij iemand met het opzetten van een Onslow (vanaf heden een ijsfranchise) en na een paar jaar ben je niet uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken en zit je te morren over de slechts 45% commissie die je krijgt van je 350 franchisehouders.

Misschien met een commissiepercentage beginnen i.p.v. een fixed fee. Help jij iemand met het opzetten van een Onslow (vanaf heden een ijsfranchise) en na een paar jaar ben je niet uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken en zit je te morren over de slechts 45% commissie die je krijgt van je 350 franchisehouders.

Liever maak ik een goed whey ijsje die elke dbb'er in de vrieskast heeft staan.
Als het dan mis gaat omdat ik in gouden ferrari's ga rijden en volledig aan de grond zit kan jij er een boekje over schrijven, zodat de commissie die ik daar weer over ontvang mij alsnog uit de goot trekt.

Ik vind het besef dat ik ieder moment dood kan gaan, of een geliefde kan verliezen, altijd een mooi moment. Het kan maken dat ik stil kan staan bij wat ik heb, dat ik daar dankbaar voor kan zijn met wat ik heb en/of volledige stilstaan in het moment, waarin ik heel bewust ben van mezelf en mijn omgeving.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog een prachtig leven op mijn mobiel.

Laatst bewerkt:
Geen angst voor de dood maar benieuwd naar de dood, het gevoel van het moment zelf vooral, als je het kan ervaren natuurlijk. Voor zelfde moment knalt er iemand onverwacht met zijn bus over jou en is het direct gedaan.

Bepaald moment heel erg mee bezig geweest ook, denk vooral het niet weten wat dat met dit gevoel te maken heeft en mss het niet willen lossen van bepaalde dingen

Terug
Naar boven