Fitness Seller

Angst voor de dood

Bezoekers in dit topic

Meerdere mensen hier last van gehad? Ik denk er elke dag aan.
Waar ben je precies bang voor?

Bang om niet meer te leven of iets te missen?
Bang voor het concept en de onzekerheid van de dood?
Bang om vrienden/familie achter te laten?
 
Ja, misschien hebben de ouders van de toeslagen affaire nu ook wel het licht gezien dat niet alles om geld draait en was de scheiding vroeg of laat toch wel gebeurd. Misschien.
Situaties kunnen deuren sluiten maar ook openen idd.
Dat weet jij niet en vul je automatisch in door jou ervaringen in het leven en hoe jij het zou vinden(weer het verhaal van vroegere ervaringen icm opvoeding en aanleg) dus daarover speculeren is nutteloos. Je weet niet wat voor nut het voor anderen heeft. Iets kan nu erg vervelend zijn maar in iemands latere leven weer als voordeel werken.
 
Behalve als je niet meedoet aan die rat-race. Jezelf het comfortabel maken zonder dat het ten koste gaat van anderen of iets kan weldegelijk.

Mits je materialisme loslaat uiteraard, er zal altijd een basis van materialisme zijn om te kunnen leven maar daarvan kun je de nadelen tov anderen weldegelijk beperken en zelfs uitsluiten en als je echt "vrij" kan denken, zelfs iets moois toevoegen.

Er is meer als alleen geld/markt/wedstrijd tegen anderen.

Het is natuurlijk niet zo zwart/wit maar ik geef wat voorbeelden waarom de zaken goed voor elkaar hebben niet per definitie goed voor anderen hoeft te zijn. Vaak juist ten kosten van anderen zal zijn.
Het hoeft niet zo te zijn inderdaad, daarom hou ik het ook bij één ijssalon. ;) Naast meer materialisme kan je ook kiezen voor extra vrijheid. Maar dan moet het materialisme wel eerst op orde zijn.
 
Situaties kunnen deuren sluiten maar ook openen idd.
Dat weet jij niet en vul je automatisch in door jou ervaringen in het leven en hoe jij het zou vinden(weer het verhaal van vroegere ervaringen icm opvoeding en aanleg) dus daarover speculeren is nutteloos. Je weet niet wat voor nut het voor anderen heeft. Iets kan nu erg vervelend zijn maar in iemands latere leven weer als voordeel werken.
Als jij om welke reden dan ook niet meer op een vrachtwagen kan rijden zou je zomaar een goed politieke carrière tegemoet kunnen gaan.
 
Hoe vaak ga jij op zonvakantie en hoe onzuinig is jouw auto? ;)
De vraag is eigenlijk.

Wat vindt JIJ zuinig?
Je pa kan vroeger altijd v8 pick up hebben gereden dan is een v6 al heel zuinig voor jou.

Reedt je pa een 4 cilinder 1.6 dan is een v6 een slurper. Al jou overtuigingen/ideeën/principes zijn gevormd door je verleden. Niet door een standaard opgegeven getal. Dus niks is toevallig en alles is al klaargelegd voor je door allerlei factoren vroeger. Je kan daar wel verandering in brengen, mits je daar bewust van bent, maar het is erg moeilijk.
 
Als DBB niet bestond hadden we misschien collectief onze tijd beter besteed en een geneesmiddel voor alle soorten kankers ontwikkeld.
Ik denk dat weinig forumleden daartoe in staat zijn
 
Als DBB niet bestond hadden we misschien collectief onze tijd beter besteed en een geneesmiddel voor alle soorten kankers ontwikkeld.
Of ingezet voor een gezonder leven zodat kanker geen of weinig kansen krijgt in de bevolking. Het blijft een welvaartsziekte
 
Als jij om welke reden dan ook niet meer op een vrachtwagen kan rijden zou je zomaar een goed politieke carrière tegemoet kunnen gaan.


Maar ik heb 1 valkuil, teveel actieve herinneringen.
 
Laatst bewerkt:
Of ingezet voor een gezonder leven zodat kanker geen of weinig kansen krijgt in de bevolking. Het blijft een welvaartsziekte
Je klinkt heel goed op de hoogte, ben je stiekem oncoloog?
 
Je klinkt heel goed op de hoogte, ben je stiekem oncoloog?
Nee, en niet alle kanker zal door welvaart komen uiteraard, maar een deel toch zeker wel?

Roken
Overmatig consumeren
 
Als DBB niet bestond had ik mijn liefde voor oeverloos discussiëren over onzinnige zaken misschien wel nooit ontdekt.
En je had je ontiegelijk verveeld op je werk :D
 
Nee, en niet alle kanker zal door welvaart komen uiteraard, maar een deel toch zeker wel?

Roken
Overmatig consumeren
De meeste kankers niet, en longkanker ten gevolge van roken zie je verhoudingsgewijs het meest terug bij de lagere sociaal-economische groepen.

Het is vooral een ouderdomsziekte - en door welvaart in een land wordt de meute ouder. Maar dat is volgens mij niet helemaal wat je bedoelde.
 
Bekijk je het iets verder, door zoveel mogelijk ijs te verkopen probeer je te voorkomen dat een concurrent dit doet. Je wil zoveel mogelijk marktaandeel. Doe jij het niet, doet een concurrent dat.
Letterlijk elkaar kapot maken, de hunger games geldt ook voor ondernemers/winkeliers. Het marktaandeel is nooit voldoende, moet altijd meer. Ten koste van andere bedrijven. Op kleine of grote schaal. Overal macDonalds langs de snelwegen en toplocaties, gaat de plaatselijke snackbar natuurlijk nooit lukken. Even een basic fit naast een lokale sportschool, die kan er meteen maar mee stoppen want zal niet overleven. Wat doen mensen met een goedlopende ijssalon? Er nog meer openen, zelfs naast lokale ijssalons die er al jarenlang zitten. Zet er maar naast, die concurreren we wel kapot.
Is het niet efficienter om bestaande salons jouw franchising aan te bieden voor beider voordeel? Als je inderdaad zo goed loopt en ze er anders uit zou concurreren. Scheelt je ook weer opstartkosten van een nieuw filiaal, risico, etc.

Velen kiezen er niet voor, maar er zijn vaak (of altijd?) wel win-win situaties mogelijk.

Dan gaat het goed met het bedrijf, koop ik een perceel waar eigenlijk ook een appartement op had kunnen staan om meer mensen kans op wonen te geven.

Moet eerst even natuur weggevaagd worden want we willen natuurlijk een tuin met makkelijk te onderhouden gazon zonder vossen, konijnen, egels en mollen. Voor dat perceel moet je weer op corrupte wijze je connecties hebben en meer bieden dan een ander wat de te hoge prijzen weer in stand houdt. En zo kan je wel door gaan, heb je de zaken "goed" voor elkaar gaat het toch weer ten kosten van iets anders.
Ik weet niet of de bevolkingsdichtheid op de wereld echt vereist dat de meerderheid in appartementen zouden moeten leven. Of er anders niet genoeg ruimte is. Wie niet thuis kan werken en dus dichtbij werkgelegendheid moet zitten, misschien wel. Is ook maar 50%. Maar dat is dan ook weer in hun belang, en blijkbaar naar hun wens anders kies je toch voor een beroep en interesses die elders kunnen. Wat hout kappen hoeft op de juiste plek en manier geen probleem te zijn. Vrijwel alle bossen zijn inmiddels ook maar kunstmatig aangelegd en beheerd. Is ook weer nodig voor brandbestendigheid, diversiteit, etc.

Maar ja de corruptie van markten door politieke macht is altijd een probleem. Dat is inderdaad hoe veel mensen ervoor hebben gekozen om zaken zero-sum te maken die dat niet dermate hoeven te zijn.
 
Laatst bewerkt:
De meeste kankers niet, en longkanker ten gevolge van roken zie je verhoudingsgewijs het meest terug bij de lagere sociaal-economische groepen.

Het is vooral een ouderdomsziekte - en door welvaart in een land wordt de meute ouder. Maar dat is volgens mij niet helemaal wat je bedoelde.
Door welvaart worden we toch ouder, en dus word de kans op kanker dus groter.

Het was idd niet wat ik bedoelde maar het ligt dus wel in het verlengde van wat ik zei.
 
Of ingezet voor een gezonder leven zodat kanker geen of weinig kansen krijgt in de bevolking. Het blijft een welvaartsziekte
Maar je spreekt hier over een gezonder leven: daarmee suggereer je toch ook ouder worden? Dat is allesbehalve in het verlengde van.

We zouden dus korter moeten leven om de meeste kankers geen kans te geven.
 
Ik weet niet of de bevolkingsdichtheid op de wereld echt vereist dat de meerderheid in appartementen zouden moeten leven. Of er anders niet genoeg ruimte is.
Klopt, er wonen zelfs mensen vrijwillig in Almere. :trollface:
 
Maar je spreekt hier over een gezonder leven: daarmee suggereer je toch ook ouder worden? Dat is allesbehalve in het verlengde van.

We zouden dus korter moeten leven om de meeste kankers geen kans te geven.
In dat licht klopt mijn uitspraak niet idd.
 
Back
Naar boven