Fitness Seller

Appartement of rijtjeshuis?

Valt best mee.. Tante van mij woont in een nieuwbouw appartement en je hoort de buren totaal niet. Denk dat een gemiddeld rijtjeshuis gehoriger is..

Ik woon in een nieuwbouw rijtjeshuis en hoor de buren totaal niet. Wat een verademing ten opzichte van het appartement waar ik eerst woonde.

• Topic Starter Topic Starter
Een van de redenen dat mijn ouders tegen een appartement zijn is dat de erfpacht of servicekosten plotseling omhoog kunnen gaan. Dat is toch flauwekul.

Een van de redenen dat mijn ouders tegen een appartement zijn is dat de erfpacht of servicekosten plotseling omhoog kunnen gaan. Dat is toch flauwekul.

mja

als je het iets breder bekijkt, houdt het wel steek: als je in een appartement woont, moet je sowieso nog "samenleven" met een hele hoop andere mensen (denk aan vuilnisophaling, servicekosten, evt. aanpassingen aan het gebouw,...) Met hoe meer personen je moet zien om te gaan, hoe meer mogelijkheid tot problemen je hebt. Woon je in een rijtjeswoning, dan heb je die zorg niet. Je hoeft toch ook niet per se in een rijtjeswoning te gaan? Ik had ook geen geld op overschot en ik heb een HOB gevonden, welsiwaar met werk aan

Sorry, een HOB?

Dat zegt me nog steeds niks. Is dat iets vlaams ofzo¿

nee hoor, dat is wanneer je huis aan één kant vrij is en aan de andere kant een directe buur heeft

Wat een discussie over paupers en weet ik het.
Jongen wil gewoon een advies aan mensen over wat hij het beste kan doen.

Bij ons koop je voor 150.000 een kleine rijtjeswoning wat een ex huurhuis is in een mindere wijk.
Je kan ook een rijtjeshuis van 400.000 euro krijgen als je daar behoefte aan hebt. Omdat je dan in een zogenaamd geweldige wijk woond.

Uiteindelijk zal hij toch zelf e.e.a. af moeten wegen. De wijk even bekijken. De buren even aanspreken enz.. Zijn het mensen van ongeveer dezelfde leeftijd, of hoog bejaarde mensen.
Zijn het gasten met tieners en jij gaat net aan kids beginnen enz. enz..

En iemand die 1,7 miljoen heeft gekregen en dan een beetje de ordinaire lul uit gehangen over een geweldig huis van 500.000..
Bij mij achter staat huurhuizen (sociale woningen). Daar woont van alles. En aan het eind ervan staat het duurste huis van de hele wijk. 1,5 miljoen. Mensen praten gewoon met elkaar, eigenlijk nooit last van elkaar. Bij de sociale huurwoningen is een deel allochtoon, deel werkt niet, en die oudere man van het dikke huis heeft tig bedrijven gehad (trouwens geen enkele opleiding;)).

Een huis wil ook niet alles zeggen, ik had destijds ook een duurder huis kunnen kopen maar ik heb liever wat lagere maandlasten zodat ik meer over houd van loon.

En ben blij dat ik dat gehad want toen ik die baan verloor kon ik gewoon in mijn huis blijven zitten terwijl een hoop andere collega's ineens hun huis konden verkopen omdat ze het niet meer op konden brengen :)

Inmiddels zou ik ook weer voor een duurder huis kunnen gaan, heb weer een contract en een hoger loon maar ik blijf lekker zitten.
Voelt gewoon beter om elke maand wat meer over te houden om te kunnen besteden.

Ben wel blij dat ik voor een huis ben gegaan dan zo opgekropt in een appartementen complex te gaan zitten.
Ik kan mijn auto's lekker op mijn eigen plaats of in de garage zetten, dus ook geen last van parkeerproblemen.
Dat vind ik persoonlijk heel wat waard :)

Ben wel blij dat ik voor een huis ben gegaan dan zo opgekropt in een appartementen complex te gaan zitten.
Ik kan mijn auto's lekker op mijn eigen plaats of in de garage zetten, dus ook geen last van parkeerproblemen.
Dat vind ik persoonlijk heel wat waard :)

Deze vergelijking hoeft ook niet altijd op te gaan. Mijn appartement is 120 m2, daar kan een gemiddeld rijtjeshuis niet tegenop. Bovendien heb ik een eigen oprit met garage. Ook heb ik geen service kosten.
Het ene appartement is het andere niet natuurlijk.

Huis.

Anders krijg je te maken met gay servicekosten die steeds blijven omhoog gaan.

Ga iets goedkoops huren en wacht tot de prijzen op een historisch laag pijl komen. Ook een optie is een goedkoop krot kopen en zelf renoveren.

Moet je wel serieus vestand hebben van bouw werkzaamheden en/of vrienden hebben die dat voor je kunnen doen tegen een vrienden prijs. Anders kan je nog je portemonnee open trekken.. ;)

:roflol: Appartement boven huis verkiezen :roflol: :roflol: Het zal er wel aan liggen waar je vandaan komt. Paupers, jongeren en ouderen wonen in appartementen, de mensen met wat meer budget in een huis aan de grond. Hoe meer buren, hoe meer gezeik. Een appartement met een tuin ipv balkonnetje is toch veel lekkerder? Meer op jezelf is maar net waar je gaat wonen. Het argument dat de buurt vele malen belangrijker is ben ik het dan ook mee eens. Echter, als de buurt goed is dan zou ik automatisch al voor een rijtjeshuis kiezen. Ik ken btw nog geen plekken waar er meer 'paupers' wonen in rijtjeshuizen dan in de appartementen. Je kan natuurlijk ook stellen dat de mensen die dit zeggen zelf paupers zijn en alleen goed om kunnen gaan met andere paupers.

Je slaat de spijker op z'n kop. :rolleyes: Me vader woont sinds een jaar in appartement. De ene helft is huur (minimaal 950 euro p/m tot 1650 p/m) De andere helft is koop goedkoopste is 350K. Heb er nog geen paupers gezien.. :)

Beste vriend had pa met eigen bedrijf -> ma kreeg kanker -> pa kon niet verwerken en pleegde zelfmoord -> bij vriend werd zeer zeldzame ontsteking in ruggengraad gevonden -> op 18 jarige leeftijd euthanasie gepleegd omdat hij nog maar 2 jaar te leven zou hebben en na de operatie die zijn leven zou verlengen zou hij alleen maar plat op bed kunnen liggen.

Zijn familie had hem half in de steek gelaten en kwam nooit langs toen hij bijna jaar in ziekenhuis lag.. Pas toen ze hoorde dat hij euthanasie wilde plegen kwamen ze opeens allemaal langs.

Hij heeft toen besloten zijn familie de vinger te geven omdat ze er nooit waren en heeft het geld nagelaten aan zij die er wel voor hem waren al die tijd.. Een vriend van mij en ik dus..

Dus toen had ik op 19 jarige leeftijd, na aftrek van belastingen enz, 1.7 miljoen euro.

Daarnaast verdiende ik ook geld met gamen.. Vriend van mij had genoeg geluk/succes om op 16 jarige leeftijd een mercedes e coupe te kopen dus als je geluk hebt kun je er zat mee verdienen.. Ik verdien er genoeg mee om mezelf te voorzien in alles wat ik wil kopen aangezien ik al mijn geld 2 jaar geleden uit frustratie voor 10 jaar vastgezet heb.

seems legit

Je slaat de spijker op z'n kop. :rolleyes: Me vader woont sinds een jaar in appartement. De ene helft is huur (minimaal 950 euro p/m tot 1650 p/m) De andere helft is koop goedkoopste is 350K. Heb er nog geen paupers gezien.. :)

Ik heb veel grote verhalen, bron? Hoe duur is een huis in dezelfde straat? Juist ja.

DOe mij maar een apart huis :D

Geachte xyzizyzyxy. Na het lezen van wat posts in dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat jij toch echt wel gezegend moet zijn met een kleine geestelijke beperking. Ventileer jij je mening ook zo in het dagelijks leven? Zo ja dan is het wachten op de eerste vuist die op je kaak land denk ik.

xxx jor

Geachte xyzizyzyxy. Na het lezen van wat posts in dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat jij toch echt wel gezegend moet zijn met een kleine geestelijke beperking. Ventileer jij je mening ook zo in het dagelijks leven? Zo ja dan is het wachten op de eerste vuist die op je kaak land denk ik.

xxx jor

Slaan komt voort uit een verstandelijke beperking waarbij de hersens de situatie niet meer kunnen verwerken wat zich uit in verschillende emoties naar gelang het karakter van de persoon.

Uit jouw reactie kan ik opmaken dat je waarschijnlijk een lager opgeleid persoon bent, agressief karakter en snel gefrustreerd.

Helaas voor de persoon die ooit het lef heeft om mij te slaan is mijn hersencapaciteit dermate groot dat ik nooit zal handelen uit frustratie en de daaropvolgende reactie zal weloverwogen en doordacht zijn. Wie het laatst lacht lacht het beste nietwaar? :roflol:

Ga wat van je leven maken in plaats van je druk te maken over iemand die zijn mening uit op een forum.

Je ouders hebben gelijk mbt servicekosten, vrienden van mij krijgen nieuwe kozijnen en luxe balkons omdat de helft van de bewoners daarmee heeft ingestemd. Dat betekent dat de servicekosten permanent met bijna 100 euro per maand omhoog gaan en daardoor kun je het appartement voor minder verkopen. Met een eigen rijtjeshuis bepaal je zelf wat je "servicekosten" zijn.

Rijtjeshuizen zijn voor paupers.

Terug
Naar boven