AndroidHealthClinic

Armen willen niet mee

• Topic Starter Topic Starter
Verder ben ik wel benieuwd naar de rest van je schema.[/quote]

ma:rug kuiten abs
di:borst+kuiten
wo bi+tri+abs
do:rust
vrij:schouders+armen
zaterdag is fullbody 1 oef per musclegroup

Veel curlen en extensions. Let ook op je vorm als je ze doet.

17.7cm op het smalste punt bij mij, en me armen zijn 41.0 cm, daar ligt het dus niet aan :).

Enne gezien je nooit spierpijn hebt denk ik eigenlijk dat je je armen niet hard genoeg aanpakt (niet genoeg intensiteit). Qua setjes kan het omlaag wat de rest ook zegt, maar dan moet de intensiteit van je work-out wel hoog zijn. Hoe lang neem je rustpauze tussen de setjes en train je explosief?

Ik denk niet dat je polsomtrek z'n belangrijke rol speelt.

Er zijn zat BBrs met een fijn frame die tocch een paar indrukwekkende armen hebben gebouwd. Sterker nog smale gewrichten doen de spieren groter uitkomen.

Verder ben ik wel benieuwd naar de rest van je schema.

ma:rug kuiten abs [Rug training = biceps belasten]
di:borst+kuiten [Borst training = triceps belasten]
wo bi+tri+abs [Biceps en triceps belasten zonder dat ze echt rust hebben gehad.]
do:rust
vrij:schouders+armen [Weer biceps en triceps belasten. Nu wordt het echt te veel.]

zaterdag is fullbody 1 oef per musclegroup [Ik ga er vanuit dat je minstens een row, en minstens een press oefening doet. Dus wederom belasting voor de biceps en de triceps.]

Lijkt me dus echt veel te veel.
Niet alleen nadelig voor je armen, ook voor je andere lifts...

• Topic Starter Topic Starter
17.7cm op het smalste punt bij mij, en me armen zijn 41.0 cm, daar ligt het dus niet aan :).

Enne gezien je nooit spierpijn hebt denk ik eigenlijk dat je je armen niet hard genoeg aanpakt (niet genoeg intensiteit). Qua setjes kan het omlaag wat de rest ook zegt, maar dan moet de intensiteit van je work-out wel hoog zijn. Hoe lang neem je rustpauze tussen de setjes en train je explosief?

max 1.5min rust normaal 1 min
ja train heel explosief
vb's:hammer curl 32 en 36 kg voor 8.
dumbbell curl 26+
bb curl 50kg
dumbbell extensions 1 arm max 23 kg
2 handen 1 db extensions 42kg +
enz.. dus wat betreft kracht ben ik heel tevreden meer zelfs
zie stats

Goeie stats, ik denk dat je ook behoorlijk veel cheat met zulke gewichten, wat in principe natuurlijk niet uitmaakt. Ik zou zeggen gooi het roer eens helemaal om en ga met lichtere gewichten trainen met een hele nette en rustige uitvoering. Alleen op de biceps focussen (mentaal) en hem goed isoleren. Rust tussen setjes minder dan 1 minuut houden, gewoon lekker pompen en verzuren. 21-en is ook goed, zou ik ook met licht gewicht pakken dan.
Ik snap sowieso niet hoe je zo zwaar kan trainen met zulke kleine armen :P. Ik train biceps zelf met +- 30kg barbell en dumbbells +- 18 kg. Wel stricte uitvoering!

Ik heb hetzelfde probleem.
Mijn armen blijven ook achter, maar ik heb nu al een aantal keer de tip gelezen
om biceps en triceps samen op een dag te trainen.
En dan 1 oefening biceps doen, rust, 1 oefening triceps, rust, enz..

Ik denk ook dat als je heel zwaar gaat met compounds..Bench Press en zware rug oefeningen, dat je nog maar 1 of 2 oefeningen voor biceps/triceps hoeft te doen.

Train gewoon biceps triceps samen en borst rug samen, hou deze twee zolang mogelijk uit elkaar door rust en andere spiergroepen te trainen. Als ik dan armen doe warm ik lichtjes op en ga dan zo zwaar mogelijk met max 8 herhalingen en als dat gewoon niet meer gaat nog wat herhalingen met lichter spul en dan is het gewoon klaar. Altijd vette spierpijn en groeien als kool is het resultaat. Het zijn relatief kleine spiergroepen die zo vol zijn dus niet overdrijven. Het is verlijdelijk om ze vaak te trainen maar dat werkt gewoon niet.

Dat is echt letterlijk zo bij mij.
Gelijk na het eerste warming-up setje voor m'n biceps zit er een pomp in waar je niet goed van wordt.
Klopt maar je moet zo opwarmen dat het je geen krachtverlies oplevert anders kan je niet tot het uiterste gaan. Lekker he CocaBusiness:D

Klopt maar je moet zo opwarmen dat het je geen krachtverlies oplevert anders kan je niet tot het uiterste gaan. Lekker he CocaBusiness:D

Maar beste YinYang, ik warm zelfs op zonder gewichten... :(

Ik ga gewoon op het preacher bankje zitten.
Vervolgens doe ik mijn ogen dicht, en beeld mezelf in dat ik een barbell vast hou.
Langzaam beweeg ik mijn armen omhoog. Damn, die eerste was makkelijk.
Snel maak ik nog 4 of 5 reps.
Als ik de denkbeeldige barbell weer heb terug gelegd, sta ik op, kijk ik in de spiegel, en jezus... WAT EEN POMP! WAT EEN ADERS! :eek:

Alle werksets die ik nog moet doen gaan met de allergrootste moeite.
Ik ben ten einde raad.

;)

Maar beste YinYang, ik warm zelfs op zonder gewichten... :(

Ik ga gewoon op het preacher bankje zitten.
Vervolgens doe ik mijn ogen dicht, en beeld mezelf in dat ik een barbell vast hou.
Langzaam beweeg ik mijn armen omhoog. Damn, die eerste was makkelijk.
Snel maak ik nog 4 of 5 reps.
Als ik de denkbeeldige barbell weer heb terug gelegd, sta ik op, kijk ik in de spiegel, en jezus... WAT EEN POMP! WAT EEN ADERS! :eek:

Alle werksets die ik nog moet doen gaan met de allergrootste moeite.
Ik ben ten einde raad.

;)

je moet gewoon een paar roze dumbbells pakken voor op te warmen en niet zo hard concentreren op je biceps.

Echt belachelijk veel man. Zelf doe ik 1-2 iso's voor mn armen en die blijven ook gewoon meegroeien met de rest. Overtraind fo' sho'!!!

Neem is een weekje rust en begin dan gewoon op 80% van je normale gewicht met 2 iso's per week en dan elke week een klein beetje opbouwen tot je over je eerdere 100% zit

Terug
Naar boven