XXL Nutrition

Arnold curl

TRAINERT

Advanced Bodybuilder
Waardering
142
Lengte
1m81
Massa
92kg
Eergisteren voor het eerst deze oefening gedaan, en verrek ik heb enorme spierpijn in mijn biceps. Ook een ongelooflijke pomp tijdens het trainen.

Normaal doe ik 2 of zelfs 3 bicep oefeningen en nu alleen deze. Maar wat mij opviel is dat deze echt nog veel meer je biceps isoleert dan alle andere oefeningen.

Ik wou even deze tip meegeven aan anderen, ik zou zeggen probeer hem eens. Omdat deze oefening amper voorkomt op het forum zou ik hem weleens in de aandacht willen krijgen. Imo is deze oefening echt een koning oefening voor je biceps!

Ps voor de genen die niet weten wat een arnold curl is, het is een soort staande concentration curl..

Iemand anders ervaring met deze oefening?

Greets..

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=AvHTE5oAXAI

@1:55

Laatst bewerkt:
Leuke en lekkere oefening. Ik doe hem ook vaak, maar om nu te zeggen dat het een koning voor je biceps is ....

Heb hem nog nooit gedaan. Zal deze eens doen tijdens men bicep training!

• Topic Starter Topic Starter
Tip: hou je bovenarm niet helemaal stijfrecht maar beweeg hem iets mee naar de kant die je curlt.. Dan voel je hem nog veel beter (doet Arnold ook in de film) succes!

Ik krijg het filmpje niet te zien, maar klinkt naar de staande concentration curl. Lekkere "afmaker" (zeker als je POF traint) maar zeker geen massa bouwer.

Biceps is vanaf de schouder verkort en kan dus nooit optimaal presteren.

Terug
Naar boven